annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakje niet aangekomen binnen verzendtermijn

gmtnet007
Community-lid

Mijn pakje is niet aangekomen binnen de leveringstermijn. De verkoper heeft netjes en zonder problemen het geld terug gestort op mijn PP. Via het traceernummer stel ik vast dat het pakje toch verzonden zou zijn vanuit Shanghai Post, maar helaas werkt hun traceersite zeer zelden om op te kunnen volgen. Ook is gekend dat de chinese post traag werkt. Is het pakje verloren tijdens de verzending, of ligt het nog ergens in een hoekje te wachten op verder gevolg?........?


Vraag:


Indien ik nu na lange tijd toch nog eventueel mijn pakketje ontvang, moet ik dan de verkoper eventueel toch terug opnieuw betalen?


Of ben ik hem niets meer schuldig vanwege het niet naleven van de leveringstermijn?

Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

pakje niet aangekomen binnen verzendtermijn

Ik zou de verkoper zeker betalen als het pakje toch nog zou aankomen.


Vermits de verkoper heeft verzonden,kan je hem toch de schuld niet geven van de lange verzendtijd.

Bericht 2 van 14
laatste antwoord

pakje niet aangekomen binnen verzendtermijn

Wat een rare vraag...


Wat zou je zelf vinden dat jij zou verwachten van een koper mochten de rollen omgekeerd zijn? Zou je het zelf niet fair vinden van de koper dat hij je alsnog zou betalen als jij hem ter goeder trouw terug betaalde???


Deze vraag doet me een beetje denken aan klanten in een warenhuis... al de kassierster teveel aanrekent, gaan we met zijn allen terug om ons teveel betaalde terug te vragen. Maar als er te weinig aangerekend wordt, hoeveel mensen durven dan te beweren dat ze dit ook melden???




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 14
laatste antwoord

pakje niet aangekomen binnen verzendtermijn

Waarop baseer je je trouwens om te stellen dat de verkoper de leveringstermijn niet heeft nageleefd ?




Bericht 4 van 14
laatste antwoord

pakje niet aangekomen binnen verzendtermijn

dante-allighieri
Community-lid

De verkoper geeft meestal slechts een verzendtermijn oop: dit is de termijn waarbinnen hij het post.


Als u bovendien iets koopt dat verzonden wordt van buiten de Europese Unie dient u er rekening mee te houden dat uw pakje hier enige tijd (soms tot 3 weken!) bij de douane blijft liggen....


 

Bericht 5 van 14
laatste antwoord

pakje niet aangekomen binnen verzendtermijn

gmtnet007
Community-lid

De verkoper heeft vermeld; levering binnen 30 dagen. Heb 43 dagen gewacht en meermaals contact gehad met de verkoper en samen met hem gezocht naar het pakje, echter zonder resultaat. De verkoper heeft netjes de betaling terug gestort, respect hiervoor ! Heb hem ook bedankt en met volle lof een positieve feedback toe bedeeld !



Bericht 6 van 14
laatste antwoord

pakje niet aangekomen binnen verzendtermijn

gmtnet007
Community-lid

Omdat hij zelf op zijn site vermeld: levering binnen 30 dagen !!!



Bericht 7 van 14
laatste antwoord

pakje niet aangekomen binnen verzendtermijn

Ook al betaalde de verkoper je terug, vermoedelijk zelfs omdat hij geen andere keuze had gezien het om een Paypaltransactie ging, dan nog is het niet meer dan redelijk dat je alsnog de verkregen goederen betaalt.


Allez, dit vind ik toch. Voor mij zou dit de normaalste zaak zijn van de wereld. Vermeldingen van levertermijn zouden er bij mij niet toe doen in de wetenschap dat je de internationale posttrafiek als verkoper niet zelf in de hand hebt.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 14
laatste antwoord

pakje niet aangekomen binnen verzendtermijn

Ja, ik zou ook betalen! De verkoper kan er niets aan doen dat de post soms heel traag werkt.


Ik wacht ook op een pakje uit Canada dat al 33 dagen onderweg is, ik denk niet dat ik een geschil zal openen als het er niet is 45 dagen na de aankoop, ik vertrouw de verkoper volledig. Ik zal binnenkort wel een vraag sturen waar mijn pakje blijft.



m.
Bericht 9 van 14
laatste antwoord

pakje niet aangekomen binnen verzendtermijn

Leveringstermijn is relatief, er kan altijd wel iets mislopen... is ook te zien van wanneer je die termijn begint te rekenen: aleen al het boeken van je betaling kan al enkele dagen in beslag nemen en eer het uiteindelijk wordt verzonden zijn we al vlug een week verder.


Ook "levering binnen 30 dagen" is relatief, zijn dat 30 kalenderdagen of 30 werkdagen?


 


De verkoper heeft verzonden en je terugbetaald omdat hij er wss vanuit gaat dat het pakje verloren is gegaan... mocht je het alsnog ontvangen lijkt het me niet meer dan normaal dat je het ook opnieuw betaald... een beetje fair-play is hier wel op zijn plaats dunkt me.

Bericht 10 van 14
laatste antwoord