annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verzenden rechtstreeks in buitenland

Als je iets verstuurt via de post en er blijkt een probleem te zijn bij aflevering of de geadresseerde, dan krijg je je zending keurig terug thuis bezorgd.

Stel nu dat je om kosten te besparen bijvoorbeeld de grens overwipt naar Nederland en rechtstreeks zaken verstuurt met de Nederlandse Postdiensten.

Op je postzending staat je Belgisch adres als afzender.

Wat gebeurt er als de zending niet kan worden besteld ?

En vormt zonodig een gewone postbus in een Nederlands postkantoor een oplossing ?





Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

verzenden rechtstreeks in buitenland

joaquin-antique
Community-lid
Als je een pakket in Nederland op de post doet (doe ik 2 x per week) dan behoort er officieel een Nederlands adres als afzender op te staan voor eventuele terugzending als het pakket niet kan worden besteld (al gebeurt dat natuurlijk nooit want de Nederlandse Post bezorgt 's avonds nog een keer als de eerste bezorging overdag niet gelukt is en stoppen na de 2e aanbieding WEL een kaartje in de bus waar het pakket kan worden afgehaald).

Het afzenderadres mag een postbus in Nederland zijn.
Het voordeel van een postbus in Nederland is dat je daar ook aankopen van buiten de EU naartoe kan laten sturen om zo die idiote Belgische douane + die illegale € 10 die de Post berekent te ontlopen. De Nederlandse douane is minder streng, doet alleen steekproeven en de post berekent geen extra (illegale) kosten.

Bovendien is er nog een groot financieel voordeel als je dan meteen je wekelijkse boodschappen in Nederland doet.

Het is echt een win-win situatie. :^O





Nemo me cohabitat inpuntem


Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 2 van 18
laatste antwoord

verzenden rechtstreeks in buitenland

Bovendien is er nog een groot financieel voordeel als je dan meteen je wekelijkse boodschappen in Nederland doet.

Het is echt een win-win situatie.


In de ogen van een Nederlandse misschien wel, ja ...

Ik wil echter geen 'hollandse kogelbiefstuk', maar een goeie 'belse tournedos'.

Geen 'broodje kroket' uit de muur, maar een goei echt pak friet uit een frietkot, met mayonnaise ipv frietsaus.

Niet dat ik iets tegen 'Ollanders' heb hoor Anneke: ik moet er zelfs bij slapen, want de moeder van mijn dochter met wie ik al 24 jaar samenleef is 'van ginder', en 't is een echte ...:^O

Als een pakje terugkomt, zit er dan een kaartje in de postbus en is het pakje zelf beschikbaar in HETZELFDE postkantoor als waar je de postbus hebt?

Enig idee hoelang de bewaartermijn in het kantoor is ?

Zal waarschijnlijk toch eens moeten gaan 'proefshoppen' en ter plekke mijn licht opsteken ...





Bericht 3 van 18
laatste antwoord

verzenden rechtstreeks in buitenland

joaquin-antique
Community-lid
Tja, supergiftman, ik heb het natuurlijk niet over vlees en frieten. 😉

Als een pakje terugkomt, zit er dan een kaartje in de postbus en is het pakje zelf beschikbaar in HETZELFDE postkantoor als waar je de postbus hebt?

Als een pakje terugkomt zit het gewoon in de postbus (als het niet te groot is) en als het niet in de postbus past dan ligt het in HETZELFDE postkantoor als waar je de postbus hebt.

De bewaartermijn weet ik niet, ik ga 2 x per week, maar dat kan je navragen.





Nemo me cohabitat inpuntem


Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 4 van 18
laatste antwoord

verzenden rechtstreeks in buitenland

Tja, supergiftman, ik heb het natuurlijk niet over vlees en frieten.



Nee, je hebt het natuurlijk over kaaskoekjes, koekjes ZONDER chocola en zo ...

Daar rij ik niet voor naar Nederland, de dichtsbijzijnde Hema is 2 km van hier.

... Hollanders ... net mijn vriendin ...

De bewaartermijn en zo kan ik inderdaad best navragen .





Bericht 5 van 18
laatste antwoord

verzenden rechtstreeks in buitenland

De bewaartermijn en zo kan ik inderdaad best navragen

??? van de hollanders ??? van je vriendin ???
Of had je het nog steeds over de pakjes die eventueel terugkeren? ;-)


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 18
laatste antwoord

verzenden rechtstreeks in buitenland

Ernstig nu... (voor zover dat lukt hé)

Woont de familie van je vriendin ver van jou vandaan?
Ik heb bvb het geluk dat mijn vrouwke een oom heeft die net over de grens woont waardoor ik steeds zijn adres op mijn pakjes schrijf die met TNT-nl de deur uit gaan.

Voordeel: ze zijn steeds traceerbaar en in geval van redelijke gewichten ook nog eens een pak goedkoper!

Dus: drie maal voordeel:
- traceerbaarheid
- ik hoef geen postbus te huren
- ik bespaar op de verzendkosten

(als ik mezelf zo bezig hoor, begin ik meer en meer te lijken op mijn noorderburen hier enkele km's vandaan)


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 18
laatste antwoord

verzenden rechtstreeks in buitenland

als ik mezelf zo bezig hoor, begin ik meer en meer te lijken op mijn noorderburen hier enkele km's vandaan

shame on you ...

En de ouders van mijn vriendin balanceren rond de tachtig, dus ik laat ze hun verdiende rust ...:^O





Bericht 8 van 18
laatste antwoord

verzenden rechtstreeks in buitenland

Wat is trouwens de bewaartermijn van nen ollander ?





Bericht 9 van 18
laatste antwoord

verzenden rechtstreeks in buitenland

joaquin-antique
Community-lid
Schei toch eens uit met Hollanders. Hollanders zijn de inwoners van de provincies Noord en Zuid Holland. Het is Nederlanders. 🙂

In tegenstelling tot Belgen zijn Nederlanders open, eerlijk en vriendelijk en altijd bereid tot samenwerking dus breng je pakjes voor Nederlanders maar hier. Ik zorg er dan wel voor dat ze vanuit "mijn" postkantoor worden verzonden.

Zeikerds....
Oh ja, ook zo'n positief Nederlandse eigenschap, we hebben het hart op de tong. :^O





Nemo me cohabitat inpuntem


Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 10 van 18
laatste antwoord