annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Betaling paypal vanuit Amerika

Merkwaardig verhaal, ik stel een 2ehands diaprojector te koop merk zeiss ikon. Een Amerikaan komt erop af en vraagt of ik het toestel zou willen verzenden naar Amerika voor een nonkel van hem die die dingen verzamelt. Ik had het te koop gesteld voor 20 euro met het idee dat ik daar hoogstwaarschijnlijk toch geen koper meer voor zou vinden..dus wel. Ik zoek de goedkoopste verzendingswijze en dat is de post..26 euro. Ik meld hem dat en hij vindt dat prima en zegt dat hij de som snel zal overmaken. En inderdaad..op 12/11 krijg ik van paypal zelf de melding dat de koper het bedrag van zestig euro met verzendkosten en al in had gestort en dat zij die zestig euro op mijn rekening zouden zetten zodra ik het bewijs van verzending had verzonden. Op basis van deze mail van paypal verzend ik het pakket en zend ik hen het bewijs van verzending.
Een week getreuzel, problemen die er zouden zijn maar welke maakt men mij niet duidelijk..emails met paypal, de bank of america..en vandaag weet men mij dan te melden dat ik 300 euro moet overmaken op de rekening van paypal om 500 euro terug te krijgen.
Pardon..300 euro betalen om mijn geld te krijgen?

Hierbij de mail van paypal..mijn engels is niet al te best, misschien kan iemand anders er iets uit maken.

Dear Raets.e,

We are hereby informing you that there is a low transfer fund you are to pay due to the transfer error of our service so we want to let you know that we are here for your surport and we want you to get the amount of 300euro send now to us so that we can complete your transfer immediately so we want you to know that if you did not get the 300euro send to us tommorow morning we want you to know that we will cancel the transaction and we want you to also know that the transaction give us too much problem so we want you to know that once you get back to us with the MTCN NUMBER of 300euro and we want you to also get back to us with the scan paper of the western union so once you send us the 300euro you pay pal account will be credited with the amount of 500euro immediately so we want you to get it send now we are giving you the grace of now and tommorow morning for you to send us the amount of 300euro through western so after tommorow there is no money to transfer to you again ok...So we want you to get back to us with the details below so that your account can be activated:

Sender's Full Name:
Sender's Address;
M.T.C.N Number:
Text Question;What is your favorite colour;
Answer:Pink
Exact Amount Send:
Country:


So this are the details we want from you so that your account can be activated tommorow....

PAYPAL TEAM.....


Ik heb hoe dan ook mijn bedenkingen en ga niet zomaar even 300 euro storten om mijn geld te krijgen.
Met al die nepsites en bedriegers heden ten dage is het oppassen geblazen
Wat me vooral argwanend maakt, is dat paypal op 12/11 zelf aangeeft zestig euro ontvangen te hebben, dan hadden ze toen ook moeten weten dat ze die zgz niet zouden kunnen doorstorten..op basis van hun bericht heb ik het pakket verzonden!!

Groeten

bok48
Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Betaling paypal vanuit Amerika

Beste bok48:
1.PAYPAL bericht is fake.
2.Geval van oplichting.
3.Poging tot nog grotere oplichting.
Je mag niets verzenden tot je je geld niet effectief in je bezit hebt.
Lees meer op het forum i.v.m. "nigeriaanse fraude".
Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Betaling paypal vanuit Amerika

't Is gewoon een combinatie van twee scam-systeempjes :
1.Object kopen met valse PP-mail (da's dus gelukt)
2.Geld vragen om (veel) geld op te sturen.
Creatief gevonden, dat wel...
Tot nu toe is de schade beperkt tot 26 € en een (onverkoopbare) projector; niet prettig, maar 't had erger gekund.


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Betaling paypal vanuit Amerika

Hoi,

Dat is wat ik ook vermoedde.
300 euro storten om niet enkel mijn 60 euro maar om 200 te krijgen leek me zo al verdacht genoeg.
Nou ja, gelukkig is de schade beperkt tot 26 euro verzending en heb ik mijn lesje wel geleerd.
Nooit meer iets opsturen alvorens het geld op mijn rekening staat..en nooit nog transacties naar Amerika.
Vraag is, kan ik hiertegen een klacht indienen en waar?

Mvg

Eddy
Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Betaling paypal vanuit Amerika

Btw...als ik de tracking van het pakket nakijk, is het pakket de 19e aangekomen op het adres in Statesville.
Zouden ze dan ook een willekeurig adres gebruiken zodat nu iemand verwonderd naar een oude zeiss ikon projector staat te kijken? 😄
Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Betaling paypal vanuit Amerika

Nooit meer iets opsturen alvorens het geld op mijn rekening staat
Dat is idd een gezond principe, maar als je via PP betaald wordt moet je bovendien met track&trace verzenden, anders riskeer je een chargeback. Tegen het einde van het jaar wordt de kans op een (onterechte)chargeback volgens mij groter.

en nooit nog transacties naar Amerika Waarom niet ? Degene die je bedrogen heeft is hoogstwaarschijnlijk geen Amerikaan, aan zijn taalgebruik te oordelen.

Klacht indienen ? Misschien bij ecops, of bij je plaatselijk politiekantoor. Resultaat ? Zo goed als zeker niks, enfin dat denk ik toch.
De Nigerianen halen de truc met de PP-mail vrij frequent uit om zich dure electronica (gsm, laptop) gratis te laten toesturen. Hiervoor zullen ze toch wel een echt adres gebruiken, anders heeft het geen zin. En toch zijn ze daar al jarenlang straffeloos mee bezig...

Willekeurig adres ?In dit geval denk ik dat ze inderdaad een willekeurig adres hebben gekozen, omdat ze wss.toch niks kunnen doen met die projector.
Waarom stuur je niet een briefje om het eens te vragen, zomaar, uit curieuseteit ? Het adres heb je immers, en een gewone brief naar de USA is nu ook weer niet zo duur.


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Betaling paypal vanuit Amerika

Hoi Snojman..

Het sop is eigenlijk de kool niet waard.
Zoals je zelf al aangeeft, de kans dat men die kerels ook effectief klist is zeer klein.
En wat heb ik eraan als ik weet of die projector ook effectief is terecht gekomen bij een willekeurig iemand.
Ik heb al emails genoeg gezien en verzonden de laatste week naar/van die idioten, zgz paypal en bank of america.
Neen hoor, was gewoon leergeld.
Ik doe nog enkel transacties waarbij het geld op mijn rekening staat, en paypal is dan nog handig om snel te betalen wat ik gekocht heb.
Ik ga er niet echt wakker van liggen.
Toch bedankt voor de reactie. 😉
Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Betaling paypal vanuit Amerika

huwitte
Community-lid
Echte PayPal betalingen zijn altijd te zien als u inlogt op uw PayPal account en kijkt onder betaalgeschiedenis . Ook in die gevallen dat PayPal uw betaling tijdelijk blokkeert.



Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Betaling paypal vanuit Amerika

Ha ja, misschien is het geen slecht idee om een geschil te openen wegens niet-betaling. Anders heb je ook nog de verkoopscommissie aan je been...Op 20€ zal dat nu wel niet veel zijn, natuurlijk.


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 9 van 9
laatste antwoord