annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Cheques aanvaarden DOE IK NIET !!!!

Weet iemand hoe ik dit wegkrijg ?


 


Als ik een betalingsvraag stuur naar m'n klanten staat dit er onder:


 


If you send your payment (e.g. cheque) by post, add a copy of this e-mail and send everything to the following address. Please note that eBay does not permit sellers to accept cash payments sent by post. Saskia Monteyne Koningsstraat 68 8400, Oostende België


 


 


Ik wil helemaal geen cheques aanvaarden, dat kost me meer dan het voorwerpen de bank rekent extra kosten aan !!!

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Cheques aanvaarden DOE IK NIET !!!!

Volgens mij krijg je dat ni weg, dat is zo'n standaard-ding van Ebay... ik zie dat tegenwoordig ook onder elke factuur staan als ik iets heb gekocht.


Ik denk, dat als je toch een betaling krijgt met een cheque, die best terugstuurd met de vermelding dat je die niet aanvaard, mss kan je onder elke aanbieding ook een melding zetten dat je geen cheques aanvaard??? 


En trouwens... wie betaald er vandaag nu nog met een cheque... dat is toch al lang verleden tijd!

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Cheques aanvaarden DOE IK NIET !!!!


En trouwens... wie betaald er vandaag nu nog met een cheque... dat is toch al lang verleden tijd!



 


Het is duidelijk dat jij geen zaken doet met mensen of bedrijven uit Frankrijk, beste Walesha !


 


Weet je dat vele Fransen NOOIT overschrijven, ja zelfs niet weten hoe ze dat moeten doen ?


 


Zelfs om huishuur of electriciteitsfacturen te betalen worden cheques opgestuurd !


 


Mijn bedrijf had vroeger een filiaaltje net over de grens om douaneperikelen en bepaalde typisch Franse voorschriften op te lossen, en zowat 90 % van de betalingen kwamen binnen via cheques.


 


Wij leverden nochtans enkel aan bedrijven ...


 


Gelukkig is er Paypal (amai, vloek ik nu ???), want werken met creditcards doen de meesten er gelukkig wel.




Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Cheques aanvaarden DOE IK NIET !!!!

Ja, die Fransen kennen inderdaad niet anders dan cash of checks, zelfs bij concerten end andere evenementen betalen ze hun "entrée" met checks. Hoe die organisatoren daarna enkele honderden/duizenden checks van evenveel banken incasseren is mij een raadsel. De "Carte Bleue" (Franse Bancontact) wordt veel minder gebruikt. Ook gewone Belgische checks zou ik niet aannemen, die zijn al enige jaren niet meer gewaarborgd, m.a.w. ongedekte check = waarschijnlijk bye bye geld.

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Cheques aanvaarden DOE IK NIET !!!!

Ach zo... in Frankrijk staan ze nog 20 jaar achter zeker??? LOL!

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Cheques aanvaarden DOE IK NIET !!!!


Ach zo... in Frankrijk staan ze nog 20 jaar achter zeker??? LOL!



 


Zeg dat eens tegen een Fransman ...




Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Cheques aanvaarden DOE IK NIET !!!!

De enige reden die daar achter steekt is dat een Fransman op iedere banktransaktie die hij zelf verricht bankkosten aangerekend wordt. Bij cheques geldt dit niet voor de betalende omdat de kosten dan aangerekend worden aan diegene die de cheque int...


Zo simpel is het, niet meer niet minder


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Cheques aanvaarden DOE IK NIET !!!!


De enige reden die daar achter steekt is dat een Fransman op iedere banktransaktie die hij zelf verricht bankkosten aangerekend wordt. 



 


Bij een Franse bankoverschrijving moet je aankruisen wie de kosten betaalt, en kan je die ook probleemloos door de ontvanger laten betalen.


Een cheque moet je trouwens opsturen, dus cheque schrijven, omslag kopen en adres opschrijven, postzegel plakken, in de bus gaan steken, enz. 


Het is alleen een bizarre situatie die is ontstaan in het pré-computertijdwerk :  een overschrijving was (en is nog steeds) gewoon not done.


De meeste mensen weten zelfs niet hoe ze een bankoverschrijving moeten uitvoeren en voelen zich dan ook verplicht naar hun bankfiliaal te gaan, met als gevolg dat de bankbediende zeker niet gaat aankruisen dat de tegenpartij de kosten betaalt.


Ik herinner me trouwens nog 30 jaar geleden bij de ontvanger van de BTW te Dunkerque gevraagd te hebben achter hun rekeningnummer om maandelijks de btw over te schrijven, en ik was meteen verdacht ...:^O.


De man achter het loket keek me verbaasd aan en vroeg me of al mijn docs wel in orde waren.


Enkel landlopers bleken geen cheques te hebben, en dan nog ...




Bericht 8 van 8
laatste antwoord