annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

IBAN + BIC

Sommige verkopers moeten toch dringend eens de gegevens op hun account aanpassen... voor de zoveelste keer kreeg ik een gewoon oud rekeningnummer, terwijl de banken dat niet meer aanvaarden... telkens weer moeten vragen naar de IBAN + BIC codes... wordt vervelend, weten die mensen dat nu echt zelf niet of gewoon te lui om dat even aan te passen??

Bericht 1 van 17
laatste antwoord
16 ANTWOORDEN 16

Re: IBAN + BIC

Dit heeft niets te maken met pop up intellingen of andere software.

Het antwoord is eerder simpel : wanneer het gaat over een betaling naar een rekening waarvoor vroger reeds de correcte gegevens (IBAN en BIC) werden ingebracht, zet het systeem automatisch het juiste rekeningnummer.

Wanneer het gaat over een eerste betaling op dat nummer moet men zelf de IBAN en BIC inbrengen.

Bericht 11 van 17
laatste antwoord

zopas betalingen gedaan aan een nieuw rekening nummer, klassiek, zonder probleem.

dus, .... dan even langs de bank langsgegaan waar ik dat verhaal vertel en ja, is normaal,  de bediende zegt me dat dit nog wel een tijdje zo is dat je makkelijk nog met het klassieke nummer kunt werken.

ze wist zelf niet waarom het bij mij en verschillende andere klanten wel nog werkt en dan bij anderen weer niet.

het blijft dus een misterie.

,-)

Bericht 12 van 17
laatste antwoord

Weeral een probleem opgelost 😄

Ik had dit verleden week met mijn bank besproken en wat blijkt... het was naar het schijnt een bug op mijn account, nu komt de IBAN en de BIC er eindelijk automatisch op bij het ingeven van een klassiek nummer.

Iedereen bedankt voor de reacties.:-D

Bericht 13 van 17
laatste antwoord

'k wist het dat er iets niet klopte !  ,-)

Bericht 14 van 17
laatste antwoord

'k wist het dat er iets niet klopte !  ,-)

Da kon ook niet anders, maar zoals altijd moet je op de juiste moment de juiste persoon te pakken krijgen... iemand die ook wil luisteren en een oplossing wil zoeken en bij al die helpdesks, gelijk waar, zitten er zo maar een paar tussen hoor. Het is dan toch wel raar, dat ik het met mijn bankdirecteur bespreet en die pleegt één telefoontje, dat het probleem binnen drie dagen was opgelost.

Nuja, eind goed, al goed.

Bericht 15 van 17
laatste antwoord

Ietwat laat maar je kan zelf online de IBAN-BIC berekenen met het oude nummer, zoals hier bvb :

http://www.iban-rechner.de/bic_und_iban.html

Duits want ik koop veel in Duitsland en die vermelden ook dikwijls alleen hun oude "Konto" en "BLZ". Speciaal probleem daar is dat bij verschillende Oost-Duitse (ex-DDR) banken elk filiaal zijn eigen BIC nummer heeft, dan moet ik toch de verkoper contacteren.

Bericht 16 van 17
laatste antwoord

Bedankt jlg1152, heel interessant om het IBAN van een buitenlandse rekening te achterhalen.

Bericht 17 van 17
laatste antwoord