annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik heb betaald, maar eBay weet het niet

Ik heb mijn rekening betaald per overschrijving aan eBay, maar op mijn account blijft het verschuldigde bedrag open staan en ik krijg vorderingsberichten van eBay.

Het werkt me danig op de heupen.

Quid ?
Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Hebt u op het volgende gelet?

Let op: vergeet niet uw eigen eBay-account-ID op te geven in het referentieveld van het overschrijvingsformulier..

“Uw eigen eBay-account-ID”, is niet hetzelfde als uw eBay gebruikersnaam, en is nodig om uw overschrijving automatisch te kunnen verwerken.
zie
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/pay-fees.html

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Dank U voor de info

Ik heb nogmaals betaald, m.a.w. ik heb het bedrag nu 2x overgeschreven ! Ik ben benieuwd wat het vervolg zal zijn.

Waarom staat er op de factuur niet én het factuurnummer én de account-ID. Dat zou het alvast wat makkelijker maken.

Groeten
Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Uw eerste betaling gaat ook wel terecht komen maar dit kan een tijd duren. Dit komt dan bij op uw eBay-rekening (Een creditsaldo verschijnt als een negatief getal op uw rekeningoverzicht). U kunt dit bedrag gebruiken voor de kosten van nieuwe aanbiedingen op eBay te betalen of om terugbetaling vragen als het creditsaldo minimum 1 euro is.

Een link naar uw rekeningoverzicht en info over terugbetaling vindt u hier:
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/refunds.html

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

hallo collega's ik heb voor de eerste keer een bod gedaan op iets hiet bij ebay nu ik heb dat gewonnen ben akkoord gegaan door een overschrijving maar is dan alles in orde ik moet toch het rekening nummer weten van deze verkoper ? of niet moet ik misschien betalen als het verstuurd is kan iemand me dit even goed uitleggen aub dank u mcpc2010
Bericht 5 van 8
laatste antwoord

In "mijn ebay" kan je rechts van je item aanklikken om te betalen.
Eerts lijkt het of het een blad is om te betalen via "paypal" maar onderaan ergens kan je "overschrijving" aanvinken .
Hierna geeft ebay je de gegevens om te betalen via overschrijving.

ofwel:
Na je email "je hebt gewonnen" kan het zijn dat je verkoper ook een aparte email verzend met zijn rekeningnr.

ofwel:
Je kan ook zelf aan de verkoper zijn rekeningnr vragen.Opletten wel voor verkopers in het buitenland :dat heb je iban (internationaal bank account nr)en bic (bank identification code) nodig.

Met deze gegevens betaal je het item via de bank .Bij opmerkingen kan je steeds vermelden:je ebaynaam ,je item nummer en eventueel je adres voor ontvangst van het item.

Na de getaling kan je op "mijn ebay" ,rechts van je item aanduiden "betaling verzonden".Deze "betaling verzonden" is om gemakkelijker na bij te houden dat je de betaling gedaan hebt.

Verder verloop van de procedure :
De bank zal de betaling uitvoeren en heeft hiervoor 1 werkdag nodig (indien dezelfde bank) of 2 werkdagen (indien een andere belgische bank).Het weekend mag je niet meerekenen.
De verkoper kan wanneer je betaling ontvangen is het item inpakken(1 à 2 werkdag) .Wel even nakijken of de verkoper ook andere items verkocht heeft in dezelfde periode ,hij kan ze immers eerst allemaal willen klaarmaken alvorens naar de post te gaan.Zelf reken ik meestal 7 dagen.
Dan de post :Deze heeft ook enkele dagen nodig om het item ter plaatde te brengen,zelf reken ik meestal ook 7 dagen én ontvangst om dinsdag/woensdag.
Daarna controleer je het item en kan je een possitieve feedback geven aan je verkoper.Ook de DSR's eventueel invullen :meestal geef ik 5 .
Bij problemen met het item kan je de verkoper hiervan op de hoogte brengen en een compromis uitwerken.
Wanneer de verkoper geen compromis wil of niet reageert ka je een negatieve feedback geven en met de DSR's aangeven waar het probleem ligt.
Vb :
probleem met de omschrijving van het item (1).
probleem met communicatie (2)
Snelheid van verzending : rekening houden met vertraging door bank/post/...zoals hierboven vermeld. (3)
Verzendkosten (4) nakijken of ze dezelfde zijn als bij de objektomschrijving of deze afgesproken met de verkoper alvorens het bieden.

Voor mij : (1) en (4) kijk ik al na alvorens te bieden.
Ook (2) gebruik ik om extra vragen te stellen over het item .
Voor (3) kijk ik of er problemen zijn via het nieuws (stakingen post / slechte weersomstandigheden / weekend ....).
De verkoper kan dus alleen DSR (2) beinvloeden en DSR (1) zo goed mogelijk voorbereiden.
Verzendkosten reken ik gewoon door in mijn biedgedrag.
Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Bent u zeker het object wel degelijk gekocht is? Direct niets te vinden in uw koopgeschiedenis. Als u het objectnummer hier post kunnen we eens kijken of het door u gekocht is en of er “Overschrijving Xpress” met het rekeningnummer opgegeven wordt. En of het voor de rest OK lijkt.

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Merci voor de info deze verkoper heeft dan toch zijn nummer doorgegeven alleen ben ik nie zeker maar volgens mij moet ik ook zijn woon gegevens hebben + zijn naam naar wie moet ik het anders sturen? allez ja lijkt me toch logisch
Bericht 8 van 8
laatste antwoord