annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kopersbescherming???

Ik heb van een duitse firma een broodbakmachine gekocht voor een familielid dat in het buitenland woont. Een week later werd er mij echter een brievenbus toegezonden. Ik heb toen de verkoper hierover een mail geschreven en hij vroeg of ik hem foto's wou toezenden als bewijs van de foute levering. Dat heb ik toen gedaan en heeft hij ook zijn fout ingezien. Hij vroeg toen of ik wou nakijken wat het goedkoopst was om de brievenbus terug te zenden. Dat bleek 25 euro te zijn met kilopost. Waarschijnlijk was dit te duur want ik vernam niets meer van hem. Toen heb ik maar een geschil ingediend bij paypal. De dag erna plots weer een bericht van de verkoper, als ik de claim zou intrekken, zou hij het volledige bedrag terugbetalen. Dit heb ik gemeld aan paypal, en zij raadde mij aan dit niet te doen, want de kans was groot dat ik dan mijn geld volledig kwijt was en een gesloten geschil kan niet heropent worden.Dan heb ik van het geschil maar een claim gemaakt en toen stelde de verkoper voor om enkel het bedrag van het toestel terug te betalen. Hij is 100% in de fout gegaan dus heb ik dit ook geweigerd. Na een maand ongeveer kreeg ik van paypal een mail dat ik met de brievenbus naar een taxeur of hersteller moest gaan om een bewijs dat het object zeker afwijkend was. Dit vond ik te belachelijk en heb hen dit ook laten weten. Toen heb ik een nieuwe mail gekregen en moest ik naar de locale politie gaan om een politieverklaring. Dit heb ik dan wel gedaan en heb hen dit ook doorgefaxt. Ik dacht dat het toen wel opgelost was, echter groot was mijn verwondering van de volgende mail. Ik zou mijn geld terugkrijgen als ik de brievenbus op eigen kosten zou tegsturen naar de verkoper. Dus: om mijn geld terug te krijgen moet ik de brievenbus terugsturen naar Duitsland wat me 25 euro kost, ik heb voor de fax ook al 2 euro moeten betalen en dan nog niet gesproken over benzinekosten. Dan vraag ik me af, waar zit die KOPERSBESCHERMING??????? Ik moet minstens al 27 euro extra betalen om mijn geld terug te krijgen, en wat zijn de kosten voor de verkoper die 100% in de fout is gegaan door het verkeerde object toe te zenden?? 0,00 euro.
Wie heeft dit ook al reeds meegemaaakt en wat kan hier nog aan gedaan worden, ik heb reeds een mail gestuurd naar paypal met de melding dat ik hier onmogelijk mee eens kan zijn, maar krijg geen antwoord meer.
Een ontevreden paypalklant!!!
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Kopersbescherming???

Ik schrik niet van je verhaal. Het is compleet belachelijk, maar paypal zit vol mensen die letterlijk de regels interpreteren en totaal geen inzicht hebben in de werkelijkheid en logica.

Ik hoop dat het nog goed voor je uit pakt. Heb je er al eens aan gedacht om Test Aankoop te contacteren?

Trouwens, paypal mag zijn regels wel aanpassen. Waarom moet een klant extra betalen (en dus verlies doen) aan iets waar hij zelf geen schuld aan heeft??
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Kopersbescherming???

Ik heb test aankoop hierover ingelicht, indien ik meer nieuws heb, laat ik het hier wel weten.
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Kopersbescherming???

katelijnecollector
Community-lid
Ga met je brievenbus in de originele verpakking naar de post en zeg dat je de levering weigert aangezien je geen brievenbus gekocht/bestelt hebt . De post moet het object dan gratis terug zenden want jij hebt iets gekregen wat je niet gevraagd hebt , wettelijk gezien mag je zoiets houden maar dit is terzijde . Ik heb in het verleden al 2x meegemaakt dat een koerier met een kapotte verpakking aan de deur stond , terstond geweigerd , gratis terug naar afzender en ik had na enkele dagen mijn geld terug . Waarom moeilijk maken als gemakkellijk ook kan :_| .
Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Kopersbescherming???

De machine werd geleverd door een koeriersbedrijf en zat verpakt in een extra grote doos met op de buitenkant de factuur gekleefd met de melding dat het een broodbakmachine was. Eenmaal dat je dan getekend hebt voor ontvangst kan je het artikel niet meer teruggeven met de koerier. Voor dat je het pakket geopend hebt zijn deze al weg. Op de post kan ik zeker niets gaan doen, enkel terugsturen op eigen kosten maar zeker niet gratis. Wettelijk gezien mag ik dit houden volgens jou, maar zo beslist paypal er niet over. Als ik het hou, ben ik mijn geld kwijt, wil ik mijn geld terug, dan moet ik de brievenbus op eigen kosten terug naar Duitsland (26 euro) sturen. Waar zit de logica, de verkoper maakt een fout en hem kost het geen cent. Hij heeft iets verkocht dat veel meer kost dan het artikel dat hij heeft verzonden. Als ik het terugstuur, is het voor hem een nuloperatie, dan moet hij me terugbetalen maar heeft hij ook zijn artikel terug. Wil ik mijn geld terug, moet ik de bus op eigen kosten terugzenden, voor mij dus nog eens extra kosten, buiten de kosten die ik al gemaakt heb omdat paypal bewijzen wilden.
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Kopersbescherming???

Wie kan dit nu nog volgen??? Gisteren nog een mail gehad van PP om zo vlug mogelijk een bewijs van verzending toe te mailen, anders zou de zaak in het voordeel van de verkoper worden afgerond. Daar ik niet van plan was om dit op mijn kosten terug te zenden, heb ik hierop niet gereageerd. Vandaag terug een mailtje, ik verwachtte slecht nieuws, maar groot was mijn verwondering dat ze de zaak in mijn voordeel hebben afgerond en ik het geld binnen de 5 dagen zou terugkrijgen. Bestaat er dan toch nog gerechtigheid??
Bericht 6 van 6
laatste antwoord