annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuw op ebay en paypal blokkeert het geld 21 dagen.

Ik heb vandaag mijn eerste artikel verkocht en zoals te verwachten heeft de koper betaald met paypal.

Wil dit helemaal niet maar ja je bent verplicht het te aanvaarden.

Even later ontvang ik een mail waarin staat dat paypal het geld gedurende 21 dagen blokkeert om diverse redenen oa nieuw op ebay,lage feedback,weinig transacties enz en nog wat zever qua veiligheid en om de koper de kans te geven een claim in te dienen en dat er genoeg geld op de paypal rekening zou staan om terug te boeken en weet ik wat allemaal.

Dit is natuurlijk in het voordeel van de koper want ik moet het artikel versturen maar moet wel 21 dagen wachten vooraleer het geld zal vrijgegeven worden.

Ik ben van plan om de koper te mailen dat ik het artikel dan ook pas zal versturen na die 21 dagen zodat ik eerst het geld kan overschrijven naar mijn bankrekening want ik gebruik geen paypal.

Wat raden jullie aan indeze situatie?

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Zeker onmiddellijk verzenden.

De koper heeft toch betaald ,is zijn geld kwijt.

Als het pakje aankomt en de koper geeft je feedback ,dan kan je eerder over het geld beschikken.

Als je 21 dagen gaat wachten dan zit de kans er dik in dat je een paypal claim krijgt wegens niet leveren en een rode bol.

De koper begaat toch geen fout,hij koopt betaalt en wil zo snel mogelijk zijn pakje.

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Pakje direct verzenden.

Als je in de toekomst geen paypal meer wenst dan moet je dit ook wegdoen uit de aanbiedingen die je wenst te doen.

2 nadelen van dit is dat je minder kopers zal hebben en dat je langer op je geld zal moeten wachten, wat met paypal niet waar is. Hier heb je direct geld (wel op je paypal rekening) en hiermee kan je zelf ook aankopen doen bij ebay.

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Bedankt voor de reacties.

Ok koper is zijn geld kwijt maar als hij niet tevreden is of niet eerlijk en negatieve feedback geeft of een claim opent ben ik mijn artikel kwijt en het geld of zie ik dit verkeerd.Heb hier totaal geen ervaring mee.

Ik lees hier wel veel reacties waaruit ik kan opmaken dat paypal enkel maar werkt in het voordeel van de koper.

En in de toekomst de aanbieding paypal weghalen gaat niet zolang je minder dan 50 feedbackscores hebt.

Ik heb de koper gemaild om een terugboeking te doen en te betalen via overschrijving afwachten maar.

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Ik denk niet dat de koper dit zal wensen. In uw sector zit er veel FAKE op internet en daarom zou ik paypal wel aanbieden als teken dat je producten wel origineel zijn en niet fake.

Maar u beslist....

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Je hebt geen enkele feedback,je bent volkomen nieuw op ebay

Persoonlijk zou ik NOOIT iets kopen van 125 euro zonder de garantie van ebay.

Zeker geen merken.

Je wil de betaling annuleren en vragen om via overschrijving te betalen,weet je dat er kans bestaat dat de koper helemaal niet meer wil betalen,omdat die de zaak niet vertrouwt.

En die koper heeft overschot van gelijk !

Zonder pay pal zal je bitter weinig merkproducten kunnen verkopen.

Erg veel vertrouwen zou ik in jou niet hebben,sorry .

Wat jij moet doen is de tas netjes verpakken,met veel zorg en onmiddellijk naar de post brengen.

Ik zie dat de tas echt is dus dat geeft geen probleem.

Het publiek dat dergelijke items koopt is compleet verschillend van diegenen die spelletjes kopen.

Je gaat helemaal geen problemen hebben als je de staat van de tas juist hebt beschreven en die zorgvuldig verpakt.

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Probleem is al opgelost.

We hebben gezamelijk besloten om de transactie te annuleren en het geld is al teruggeboekt naar de koper.

Ik heb al een andere koper zonder paypal die niet in de mogelijkheid was om te bieden maar mij gecontacteerd heeft om de tas te kopen indien ze niet zou verkocht zijn.

Ik heb tot vanavond nog 2 tassen op ebay staan en vanaf morgen stopt het hier voor mij.

Ebay en paypal zullen aan mij niets meer verdienen.

Ik kan ergens hun redenering wel begrijpen om kopers te beschermen maar als verkoper gegijzeld worden door stomme regeltjes daar doe ik niet aan mee.

Aan allen bedankt voor de reacties.

Bericht 7 van 7
laatste antwoord