op 21-07-2011 12:34
ik gebruik al jaren paypal met mijn bank rekening en dat ging allemaal goed.
vandaag koop ik een Geforce 8600 GTS en wil ik betalen gelijk altijd
ik log in paypal (via ebay) en krijg een irritant form-pje om een credit kaart toe tevoegen.
waar komt dit plots vandaan? waarom kan ik nie gewoon betalen; mijn account is verified en zo o_O;
op 21-07-2011 19:48
Staat er genoeg saldo op uw PayPal rekening om de betaling te doen? Inbegrepen de wissel kosten? Als dit niet het geval is krijgt men een bericht om een kredietkaart toe te voegen. Zo vindt u de PayPal wisselkoers:
Hoe berekent PayPal de valuta-omrekening? Waar kan ik de wisselkoers zien?
op 22-07-2011 06:59
er staat meer dan genoeg. ik heb zelf es nagekeken door het GBP bedrag zelf naar € om te zetten (had de koers ff gegoogled). leek allemaal dik in orde.
kan het anders dat de verkoper credit card only via paypal wil ofzo?
op 22-07-2011 10:18
Een verkoper kan kopers blokkeren die geen aan hun eBay account gekoppeld geverifieerd PayPal account hebben (Block buyers who don't have a PayPal account), maar dat verhindert dat kopers kunnen kopen, en dat hebt u wel gekund.
Wat betaling betreft voor een eBay aanbieding moet een verkoper, indien PayPal aangegeven wordt als toegelaten betalingsmethode, alle soorten PayPal betaling ontvangen (behalve uitzonderingen bij directe betaling, maar dan kan ook niet gekocht worden).
En uw PayPal rekening is geverifieerd zegt u. Een verzendlimiet kan het dan ook moeilijk zijn, die zou moeten verwijderd zijn op het ogenblik dat uw PayPal rekening geverifieerd werd (met storten van kleine willekeurige bedragen op uw bankrekening en deze terug te rapporteren).
Als u zeker bent dat er voldoende saldo op uw PayPal account staat, gerekend met de wisselkoers op het ogenblik dat u de betaling wil uitvoeren, plus de wisselkosten van een goede 2,5%, dan is het misschien best om eens naar de PayPal helpdesk te bellen om de vragen wat het probleem is.