annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opgelicht, betaling terugvorderen met paypal?

sijotje
Community-lid
Hey,

Als je een betaling voldaan hebt via paypal en je wordt opgelicht is het dan mogelijk om deze terug te vorderen? Want het gaat hier om een tamelijk groot bedrag +- 450 EUR.
Welke stappen kan en zal ik dan best ondernemen?
Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

Opgelicht, betaling terugvorderen met paypal?

Gaat het over een betaling van een ebay-object ?

Graag objectnummer !





Bericht 2 van 11
laatste antwoord

Opgelicht, betaling terugvorderen met paypal?

260628379471 🙂
Maar de veiling liep pas gisteren af...
Hoe hij NU al weet (of meent te weten) dat hij opgelicht is, gaat mijn petje te boven.


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 3 van 11
laatste antwoord

Opgelicht, betaling terugvorderen met paypal?

Waarom vertrouw je de boel niet, Sijotje ?





Bericht 4 van 11
laatste antwoord

Opgelicht, betaling terugvorderen met paypal?

sijotje
Community-lid
Ja mijn fout, de veiling liep inderdaad gisteren pas af maar ik heb vandaag met paypal betaald. Nu domweg gewoon betaald en eigenlijk niet echt naar de feedback gekeken.
De feedback van de persoon was positief maar zijn account was nog maar een dikke maand oud. Hij heeft er eerst ook één gehad en hierop had hij meer dan 2000 transacties waarvan een boel positief maar ook een heleboel negatief als in laat niets meer van zich horen na betaling etc...
Nu op het kopersadres stond ook dat het uit Arnhem in Nederland kwam nu blijkt dat de verkoper in de VS gesitueerd zit. (afgaande op z'n vorige account en dergelijke..)
Bericht 5 van 11
laatste antwoord

Opgelicht, betaling terugvorderen met paypal?

sijotje
Community-lid
Net even de biedingsgeschiedenis erop nageslagen en ik zie dat hij/zij de prijs heeft opgedreven door telkens met (aangemaakte?) accounts tegen elkaar op te bieden. Is dit uberhaupt wel toegestaan? Het is ook duidelijk te zien aan de tijdstippen. Bv. om 12.30H 's nachts zijn er 5 biedingsn praktisch na elkaar gebeurd waarin de prijs wordt opgedreven en op het laatste gaat het van rond de 200 EUR Naar plotseling tegen bijna de 400 EUR.
Dom dat ik dit niet eerder heb opgemerkt allemaal maar dit wijst toch in elke richting naar een scam...? Er zijn trouwens een 5-tal personen die bieden waarvan 3 of 4 slechts minder dan 30 dagen lid zijn...?!
Is het trouwens toegestaan dat ik hier die overzichtslijst van de biedingen laat zien? (heb hem op printscreen) Dan kunnen jullie er ook eens een kijkje naar nemen en er mss beter aan uit.

Mvg
Bericht 6 van 11
laatste antwoord

Opgelicht, betaling terugvorderen met paypal?

Hij heeft er eerst ook één gehad en hierop had hij meer dan 2000 transacties

Welke was dat ?

Hoe weet je dat dit gaat over dezelfde persoon ?

uit Arnhem in Nederland

Heb je dan andere adressen doorgekregen ?

Je hebt normaal gezien ook een telefoonnummer ontvangen. Van waar is dat ?

prijs heeft opgedreven door telkens met (aangemaakte?) accounts tegen elkaar op te bieden

Natuurlijk is dat verboden, maar ben je zeker ?

overzichtslijst van de biedingen

Ik onderstel dat dat dezelfde lijst is die iedereen kan zien ??!!





Bericht 7 van 11
laatste antwoord

Opgelicht, betaling terugvorderen met paypal?

Het is inderdaad een heel opvallende biedingsgeschiedenis met quasi uitsluitend 0-accounts.
Alleen... waarom pas nu panikeren en niet kijken vooraleer je je bieding uitbracht?
Al die nullekes stonden er toen ook al hé?


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 11
laatste antwoord

Opgelicht, betaling terugvorderen met paypal?

Wat duidelijk aantoont dat hij zelf aan 't meebieden was, is hetgene je onderaan de biedgeschiedenis vindt:

1. om 16h56 biedt ene e***p 450 euro.
2. om 19h30 trekt hij het bod in (koper heeft zogezegd niet voldoende feedback)
3. om 19h33 wordt er met hetzelfde feedback terug geboden en hiermee wordt jouw bod nog eens hoger gesteld

Wat in 2. staat, is echt grappig: waarom zijn eigenlijk al die andere 0-feedbackers nooit weggehaald???


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 9 van 11
laatste antwoord

Opgelicht, betaling terugvorderen met paypal?

Ja, daar heb je een punt.
Onderaan de pagina lees je dat hij een bod annuleert van 450€ omdat de zgn bieder geen FB>5 heeft, en een minuut later komt er van diezelfde "bieder" een bod van 410 € dat niet wordt geannuleerd.
Misschien heb je
hier wat aan


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 10 van 11
laatste antwoord