annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overschrijving naar Engeland

Gegroet,

Ik weet dat het ongelooflijk gemakkelijk is om overschrijvingen te doen binnen Europa door gebruik te maken van de IBAN en BIC code. Ik weet ook dat dit binnen de Eurozone volledig kosteloos is, maar vermits Engeland niet tot die Eurozone behoort vroeg ik mij af wat de kosten dan wel zijn voor een overschrijving?
Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

hoeveel kosten die koper had om over te schrijven, weet ik niet

10-20 Pounds, probably. 😞
Bericht 11 van 18
laatste antwoord

Amaa ik heb een overschrijving naar Australie gedaan via fortis van een 14 euro in Australische dollar = 20 ofzo

2 dagen later ontvang ik van fortis dat het geld is overgeschreven en zie ik dat die transactie mij (inclusief 14 euro voor het object)40 euro kost.

Doe ik dus nooit meer
Bericht 12 van 18
laatste antwoord

Ja, voor betalingen buiten de EU zou je PayPal moeten hebben. Dit is gratis voor kopers, buiten de wisselkosten in dit geval (ongeveer 0,35 euro).

Bericht 13 van 18
laatste antwoord

haaij
mss domme vraag mr hoe werkt postwissel precies? en zou ik mss beter n overschrijving kunne maken?
ik moet namelijk betalen aan iemand id uk.
thx!
Bericht 14 van 18
laatste antwoord

Een postwissel is een (ouderwets) betalingssysteem waarbij jij, noch de ontvanger, een bankrekening nodig hebben. Bestaat, als ik het me nog goed herinner, uit een blad met twee extra luiken die ingevuld moeten worden. Je betaald uw postkantoor het bedrag op de postwissel + de kosten (ongeveer 10 euro) en je krijgt één luik als ontvangstbewijs. De rest wordt naar het postkantoor van de ontvanger gestuurd, waar ze het tweede luik naar de ontvanger sturen zodat die weet dat zijn centen gearriveerd zijn in zijn postkantoor en hij ze kan afhalen. Bij betalingen is er altijd plaats voorzien voor mededelingen, objectnummer, datum aankoop, en eBay gebruikersnaam moet je daar zeker bijzetten.

Probleem met een IBAN/BIC overschrijving in euro’s is dat je verkoper deze betalingswijze niet vermeldt in de beschrijving, en zoals blijkt uit dit en het ander draadje dat hierboven vermeld is, dikwijls moeilijk te overtuigen is om deze te aanvaarden. Ook kunnen voor lage bedragen, zoals die bij jouw aankoop, de bankkosten bij een dure bank voor de verkoper soms hoger liggen dan de PayPal kosten zouden geweest zijn. Dit kun je desnoods opvangen door enkele euro’s extra over te schrijven.

Bericht 15 van 18
laatste antwoord

betaald
betaalt

Beste Kerstman, graag had ik een edit button op dit forum, a.u.b?:|

Bericht 16 van 18
laatste antwoord

#14 :

Bestaat, als ik het me nog goed herinner, uit een blad met twee extra luiken die ingevuld moeten worden.

Verleden tijd, alle gegevens worden nu ingebracht in "Poststation" (computer) :

"gouden raad" voor minder fouten & misverstanden aan het loket : schrijf op voorhand een nota met alle noodzakelijke gegevens : naam + adres afzender, naam + adres bestemmeling, mededeling (ebay voorwerp nr ...), bedrag (in oorspronkelijke munt).
Eens in de post , vraag om een buitenlandse postwissel en geef de nota aan de loketbediende , die brengt alle gegevens in en je krijgt dan een afgedrukt "voorstel", ga na of alles juist is, daarna wordt een definitieve versie opgemaakt. Nog een handtekening hier en daar en na betaling van de omgerekende som in euro + 10 euro kosten krijg je een bewijs + kasticket.

Zóóó eenvoudig sinds "Poststation" ...

... als de server niet overbelast is natuurlijk.
Bericht 17 van 18
laatste antwoord

Heeft er iemand een idee hoelang het geld onderweg is als ik betaal via overschrijving naar Engeland? ik heb de bic en iban code.
Bericht 18 van 18
laatste antwoord