annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

AAN ALLE EBAYERS een oproep.

Teken deze petitie dat wij VERANDERING willen !!!

Wij wensen als verkopers NIET LANGER een commissie te betalen op de verzendkost!

ENKEL op de objectprijs.

Teken de petitie met:

AKKOORD !!!!
Bericht 1 van 34
laatste antwoord
33 ANTWOORDEN 33

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

Voor 1000% akkoord.

Ebay regels zijn duidelijk. Een verkoper mag geen overdreven verzendkosten aanrekenen of Ebaykosten ontwijken bv. item aan 1 euro met 49 euro verzendkosten.

Als correcte verkoper haal je geen winst uit je verzendkosten. Dan zou Ebay fair moeten zijn en enkel kosten aanrekenen op de verkoopprijs.
Bericht 11 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

Jawel, Ebay en Paypal worden door mekaar gehaald ...:^O

En het is toch logisch dat Paypal een % vraagt op de volledige betaling !!!

Wat heeft Paypal er mee te maken wat dat bedrag vertegenwoordigt ?

Paypal werkt trouwens niet uitsluitend voor Ebay : ik betaal er maandelijks duizenden euros/dollars mee aan leveranciers buiten Ebay.

En misschien gooi ik hiermee een stok in het hoenderhok : ik zou het VEEL beter vinden indien Ebay zijn commissies op verkoop iets zou verlagen en ze zou aanrekenen op het volledig te betalen bedrag.

Gedaan met dat schijnheilig gezever over hoeveel je mag aanrekenen als port !

En een volgend stapje is dan het afschaffen van aparte verzendingskosten voor nationale verzending.

Gedaan met het omzeilen van commissies en bedriegen van onervaren ebayertjes.





Bericht 12 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

eBay Inc. is de eigenaar van PayPal, maar op bepaalde manieren zijn zij onafhankelijk. Dit betekent dat je PayPal-rekening en eBay-account wel samenwerken maar afzonderlijk worden beheerd. In sommige gevallen kunnen bepaalde dingen alleen op PayPal worden uitgevoerd.

Als paypal dus eigendom is van Ebay dan kan ze perfect de software aanpassen zodat je op die verzendkost geen transactie kost moet betalen.

Het feit gaat hem niet zozeer dat ik tegen die transactiekosten ben, ik betaal trouwens ook bancontact transactiekosten in m'n winkel.

Neen, het gaat hem om het feit ik die paypal in m'n strot geduwd word en dus VERPLICHT (jawel articcynda) word om paypal aan te bieden. Ik kan de mogelijkheid om met paypal te betalen NIET uitklikken.
Bericht 13 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

Dat komt omdat je een eBay winkel hebt, als je enkel verkoopt met veilingen zonder winkel, kan je PP wel uit zetten ! 😉
Ik schakel PP uit voor alle objecten die ik alleen binnenlands verstuur.

m.


m.
Bericht 14 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

Haalt dus niet veel uit, typisch Vlaams tegenwoordig dat er geen ééndracht meer is, elk heeft z'n gedacht, en velen zijn passief geworden.

Enfin, trek het me niet aan ........ ,-)
Bericht 15 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

forumgutspiller_be
Community-lid
Haalt dus niet veel uit, typisch Vlaams tegenwoordig dat er geen ééndracht meer is, elk heeft z'n gedacht, en velen zijn passief geworden.

Enfin, trek het me niet aan ........ ,-)


Ik snap dat ook niet. PayPal heeft enkel voordeel als koper. Als verkoper biedt dit geen enkel voordeel tenzij je echt veel internationaal verkoopt.

Bij de invoering van PayPal heb ik hier onder mijn verkopersaccount ook een paar keer moord en brand geroepen. Ik kon niet geloven dat daar bijna geen reactie op kwam.

Tot mijn grote verbazing zelfs een aantal reacties van verkopers die mij totaal niet begrepen en zelfs in de wolken waren van PayPal.

Als ze zo graag PayPalcommissies betalen inclusief een commissie op uw verzendkosten dan mogen zijn mijn kosten mee betalen ]:)
Bericht 16 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

En iedereen maar kankeren op Paypal.

Als je met een ander systeem creditcardbetalingen aanvaardt betaal je toch ook op al wat je ontvangt ?

Ik draai bijvoorbeeld op mijn voor Frankrijk gereserveerde account meer dan op Supergiftman, en bijna 100% komt binnen via Paypal.

Zonder Paypal kan ik die account beter sluiten, want dan is het sop de kolen niet meer waard.

Ik vind het wel fout dat Paypal iedereen door de strot wordt geduwd.

Maar met de werkwijze van Paypal is even weinig mis als met andere automatische betalingsverwerkingsystemen.





Bericht 17 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

forumgutspiller_be
Community-lid
That's completely my point.

Voor internationale betalingen is PayPal zeer handig.

Mijn internationale verkopen zijn verwaarloosbaar. De zaken die wel naar het buitenland gaan, zijn meestal voor de buurlanden, dus betaalbaar via een gewone overschrijving. Sinds PayPal ongewild door mijn strot geduwd wordt, heb ik enkel een heleboel extra kosten en een boel problemen die ik zonder PayPal niet heb.

De afgelopen weken heb ik een handvol items naar het buitenland gestuurd. Voor 2 heb ik een PayPalgeschil aan mijn broek wegens dat het object niet aan de beschrijving voldoet. Beide items waren in perfect werkende staat maar niet helemaal kompleet wat uitdrukkelijk in de aanbieding vermeld was. 1 Italiaan koopt, begrijpt niets van de beschrijving en geeft mij de schuld. Een Fransman neemt niet de moeite om de beschrijving te lezen en opent dan maar een geschil. Ter info: het gaat beide over verzamelobjecten die een stuk goedkoper verkocht werden wegens niet kompleet.

Als ik dan vraag waarom ze niet tevreden zijn of voorstel stuur terug en je krijgt je centen terug, krijg ik hierop geen enkele reactie. Dat is de zoveelste keer op rij problemen met items betaald PayPal. IK BEN DAT SPELLEKE SPUUGZAT.

Ik vind persoonlijk dat Ebay ver zijn boekje te buiten gaat om je te verplichten om PayPal te aanvaarden. Puur machtsmisbruik is het.

De enige manier om hier vanaf te geraken is je winkel sluiten en enkel nog via gewone veilingen verkopen. Als zakelijke verkoper is dit geen optie.

Ebay snijdt in zijn eigen vlees.

Het enige wat je als verkoper kan doen is een kleine prijsverhoging doorvoeren om deze PayPalkosten te compenseren. Bij één van mijn items heb ik die kosten er terug afgetrokken als experiment. Resultaat: een item dat al maanden te koop stond werd nu binnen een paar dagen verkocht. 2de exemplaar online gezet, weeral van dat. Maar... de betaling kwam wel binnen via PayPal. Probleem is dat ik dat niet systematisch met al mijn objecten kan doen. Veel van mijn objecten zijn zeldzaam en vrij duur. 't Is niet dat ik er daar massa's van in stock heb. Ik ben er niets mee om aan een lager dan voorziene prijs te verkopen om dan zonder stock te vallen.

Als ik morgen zeker ben dat ik geen PayPalbetalingen meer ontvangen. Kan ik veel van mijn items in prijs verlagen. Dat komt zowel mijn verkoop en portemonnee als die van Ebay ten goede. Alleen weigeren ze dat daar in te zien.

Ik had een aantal items voorzien voor Ebay. Ik heb van de normale verkoopprijs Ebaycommissie en eventuele Paypalcommissie afgetrokken en die op kapaza/2dehands gezet.

De afgelopen 3 maanden merk ik een dalende verkoop op Ebay. Gelukkig wordt dit gedeeltelijk gecompenseerd door een stijgende verkoop buiten Ebay.

Ik heb in het begin heel wat geëxperimenteerd met mijn aanbiedingen op Ebay. 'k Zal mijn Ebayshop zeker niet verwaarlozen, maar de komende tijd ga ik ook eens grondig experimenteren buiten Ebay.

Als Ebay per se PayPal in ons strot wil rammen, dan zal ik zoveel mogelijk via verkoopskanalen buiten Ebay trachten te verkopen. De verkopen zullen nooit kunnen tippen aan die van Ebay. Maar dat zijn tenminste verkopen zonder zorgen.

Ik heb al meermaals mijn beklag gedaan bij Ebay, maar die luisteren niet en sturen u van het kastje naar de muur.

Ze spelen het spelletje absoluut niet eerlijk. Bij een betaling op Ebay wordt je langs alle kanten naar PayPal geduwd. Veel kopers weten zelfs niet wat de consequensies zijn voor de verkoper. Effe geleden nog een zeer ervaren koper (hoge feedback). Die betaalde alles systematisch met PayPal omdat die dacht dat hij daar de verkoper een plezier mee doet. PayPal is ten slotte toch volledig gratis. Hij was er zich totaal niet van bewust van de kosten die je als verkoper betaalt.
Bericht 18 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

Een heel realistisch beeld, beste Forumgutspiller.

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn.

Het gaat in dit draadje echter over een petitie tegen een % op de verzendkost !

En ik wil benadrukken - het blijkt ook uit je betoog - dat EBAY in de fout gaat, en niet Paypal !

Dat er ook een % wordt gevraagd op de verzendingskost blijft voor mij logisch.

Natuurlijk zou een systeem kunnen worden ingesteld waar enkel een bijdrage wordt gevraagd op de prijs excl. verzendkost.

Maar blijkbaar denken velen niet verder hierover na : stel dat gemiddeld één tiende van het bedrag dat door de handen van Paypal gaat aangerekende portkosten betreft ( ik heb er trouwens niet het minste idee van hoe groot dat portdeel eigenlijk is, al zou ik het wel graag weten ) .

Bij invoering van een systeem zonder bijdragen op port zou Paypal dan gewoon zijn % met een tiende (wiskundig eigenlijk 11,11%) moeten verhogen om op hetzelfde omzetniveau te draaien.

Gevolg: nogmaals meer omzeiling van kosten door de verkopers, gezaag van kopers wegens hoge portkosten, enz.

Ik blijf er trouwens MET NADRUK voor pleiten om een systeem in te stellen waar verplaatsingskosten VERPLICHT worden opgegeven, en waar (in verhouding lagere - zelfde redenering als bij Paypalcommissies in de omgekeerde richting) ebaycommissies wordeen aangerekend op het volledig te betalen bedrag.

Gevolg: gedaan met kostenomzeiling, gedaan met onnodig hoge verzendkosten.

de komende tijd ga ik ook eens grondig experimenteren buiten Ebay.

Als Ebay per se PayPal in ons strot wil rammen, dan zal ik zoveel mogelijk via verkoopskanalen buiten Ebay trachten te verkopen. De verkopen zullen nooit kunnen tippen aan die van Ebay. Maar dat zijn tenminste verkopen zonder zorgen.


Dat experimenteren buiten ebay doe ik al jaren, en ik heb er echt al heel veel tijd ingestoken.

Internetverkoop is voor mij immers geen hobby of bijverdienste, maar mijn effectieve full-time broodwinning.

En moet steeds maar vaststellen dat de verkoop - voor het soort zaken dat Supergiftman verkoopt - één heel groot fiasco is.

En van een efficiënte automatisering is elders helemaal geen sprake meer ...

Maar daarover gaat dit draadje niet.

Dus stop met zagen, Supergiftman ...

Ik moet tot mijn spijt stellen dat - tenminste





Bericht 19 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

Het laatste regeltje kwam uit het niets tevoorschijn, en hoort er niet bij...:-)





Bericht 20 van 34
laatste antwoord