annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

AAN ALLE EBAYERS een oproep.

Teken deze petitie dat wij VERANDERING willen !!!

Wij wensen als verkopers NIET LANGER een commissie te betalen op de verzendkost!

ENKEL op de objectprijs.

Teken de petitie met:

AKKOORD !!!!
Bericht 1 van 34
laatste antwoord
33 ANTWOORDEN 33

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

forumgutspiller_be
Community-lid
Dan zitten we in het zelfde schuitje. Sinds enkele maanden is mijn internetverkoop ook mijn full-time broodwinning.

Ik ben meer dan realistisch genoeg om te weten dat we nooit zonder Ebay zullen kunnen. Als online verkoper is Ebay the place to be.

Mijn verkoop buiten Ebay kan absoluut niet tippen aan mijn verkoop op Ebay. Maar de tijd die ik aan kapazaa/2dehands besteedde was ook verwaarloosbaar. Ik ben daar de laatste tijd meer tijd gaan insteken en krijg daar toch een stuk meer respons dan vroeger. Bij Ebay zullen ze dat ook merken door het stijgend aantal aanbiedingen dat ik vroegtijdig beëindig wegens niet meer te koop. Het zal nog lang duren voor dit aan Ebay kan tippen, maar dat zal ik de komende tijd toch verder uitbouwen.

In spé heb ik niets tegen PayPal. Ik koop zelf bijna dagelijks items op buitenlandse Ebaysites. Betaling gebeurt bijna altijd met PayPal omdat het in een andere munt is. PayPal is hier veruit de gemakkelijkste, vlugste en goedkoopste manier om dit te doen.

Echter alle voordelen verbonden aan PayPal zijn volledig ten voordele van de koper. Mij lijkt het me dan ook meer dan logisch dat deze zou opdraaien voor de kosten. Dit zal echter nooit gebeuren. Er zullen direct veel minder PayPalbetalingen zijn. Wat een inkomstenverlies voor Ebay/PayPal is.

Ebay zou wel moeten toestaan om PayPalkosten door te rekenen aan de klant. Zo gaat het ook in de echte wereld, voor extra opties/voordelen betaal je extra.

Voor mij direct alles opgelost. Ik haal de kostprijs van PayPal direct uit al mijn verkoopsprijzen. Een koper kan zelf kiezen of die al dan niet met PayPal wil betalen en dan ook de bijbehorende kosten betaalt.

Een aantal items waarvan ik besloten heb om die niet meer op Ebay te zetten, worden dan direct terug geplaatst. Nu laat ik tijdens het kopen op Ebay een heleboel items links liggen. De winstmarge die ik daar op kan nemen is te klein om PayPalkosten daarop te betalen. Zonder PayPal zou Ebay hier dubbele winst maken: verkoopscommissie van de verkoper en nadien nog eens bij mij.

PayPal is voor mij een zeer grote struikelblok. Het belemmert mij voor een groot stuk in mijn doen en laten. Zonder PayPal zou Ebay een stuk meer aan mij verdienen. Nu moet ik 1 à 2 euro in mijn prijzen verrekenen voor PayPal. Vaak is het net die 1 à 2 euro extra die ervoor zorgt dat een item al dan niet verkocht geraakt. Die uit mijn prijzen halen is geen optie want het zijn net die 1 à 2 euro die het voor mij nog de moeite maken om dit te verkopen.
Bericht 21 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

Nu moet ik 1 à 2 euro in mijn prijzen verrekenen voor PayPal. Vaak is het net die 1 à 2 euro extra die ervoor zorgt dat een item al dan niet verkocht geraakt.

Die kost is toch voor iedereen hetzelfde ?

Ik ken natuurlijk je produkten niet, maar als die 1 of 2 eur het verschil maken, dan moet er toch een overaanbod zijn ?





Bericht 22 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

forumgutspiller_be
Community-lid
Klopt als een bus. Zeer veel competitie in mijn sector.

Het is altijd een sector met veel concurrentie geweest en zal dit ook blijven. In die sector ben ik van kleine particuliere verkoper doorgegroeid naar fulltime professionele verkoper.

Ik volg schoon de Ebayregeltjes, daar heb ik geen problemen mee. De enige grote doorn in mijn oog is dat PayPal ons verplicht opgelegd wordt. Daar zal je me ook nooit een positief woord over horen zeggen.

Ik geloofde geen snars van al die verhalen die ik er al van gelezen had. Spijtig genoeg ondervind ik dit nu zelf aan den lijve.

Voor PayPal ingevoerd werd, heb ik geen enkele maar dan ook geen enkele keer problemen gehad. Als een koper een probleem had, stuurde die een mailtje en werd dat geregeld. Daar is Ebay nooit moeten tussenkomen. 1 negatieve feedback heb ik ontvangen op 2 à 3 jaar. Een object dat volledig kapot gegaan was tijdens de verzending. De koper had me daarover gemaild. Door omstandigheden heb ik die mail pas na een paar dagen kunnen beantwoorden. Zelfs nog na die negatieve feedback heeft dien mens zijn centen gewoon terug gekregen.

Nu maandelijks en ik mag blij zijn als het bij één keer blijft, geschillen voor objecten die niet ontvangen worden. Blijkbaar komen enkel objecten die met Paypal betaald worden niet aan. Geschillen voor zaken die in de aanbieding vermeld staan, dingen die teruggestuurd worden wegens defect maar die na testen perfect blijken te werken,...

Ik heb een tijdje geprobeerd om alles aangetekend te versturen indien er met PayPal betaald werd. De koper betaalde de extra kosten wat ook duidelijk in mijn aanbiedingen vermeld stond. Wel daar ben ik terug van moeten afstappen. Het werd gewoon niet gelezen, klachten omdat ze een aangetekende zending moesten betalen, verkopen die geannuleerd werden,...

Als verkoper voel ik me bij mijn p**tje genomen. En dan betaal ik als verkoper nog de kosten om dat rotsysteem te bekostigen...

Het aantal aanbiedingen dat ik zie verschijnen waarin de verkoper vraagt om niet met Paypal betaald te worden stijgt exponentieel.

Ebay schuift de kopersbescherming naar voor. Ze vergeten echter dat je als professionele verkoper wettelijk verplicht bent om te leveren. Daar is geen PayPal voor nodig.

Met 1000'den positieve feedbacks heb je geen verweer tegen een 0-feedbacker die een claim maakt.

Een tijdje geleden werden er 2 PayPalbetalingen teruggeboekt naar een koper. Die had nooit een klacht gedaan, mij positieve feedback gegeven op Ebay,... PayPal dacht dat er fraude in het spel was. Dus centen geblokkeerd en teruggeboekt.

PayPal beweerde nadien dat het bedrag teruggeboekt werd, maar dat ik als verkoper aan de nodige criteria voldeed om beschermd te worden. PayPal zou die centen uit eigen zak betaald hebben, het geld zou op mijn rekening blijven staan zijn.

Het rare is, dat ik dat nergens kon terugvinden. Als ik de details van het geschil bekeek kon ik duidelijk zien:
Op datum X bedrag ontvangen
Op datum Y bedrag geblokkeerd
Op datum Z bedrag teruggeboekt

Voor mij onmogelijk om te checken of dit bedrag nu al dan niet van mijn rekening gegaan is. Dagelijks gaan er betalingen binnen en buiten. Ik weet bij benadering hoeveel geld ik op mijn PayPalrekening staan heb, maar op 50 à 100 euro kan ik dat niet zeggen. Voor mij onmogelijk te checken of dit bedrag nu al dan niet op mijn rekening blijven staan is.
Bericht 23 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

Volledig mee eens, ik heb precies dezelfde ervaring!

We staan helaas met ons betoog voor Jan Snot.

Het is een dillema vaak. Meer vragen indien met paypal word betaald (doen sommige Amerikaanse verkopers) mag eigenlijk niet (of 'k weet het niet zo goed).

Ik wil steeds de verzendkost zo laag mogelijk houden, anderen rekenen dan weer wat extra bij voor verhandeling of om extra winst te generen.

Enfin, ik hang niet af van ebay, het is een extra verkoopkanaal in onze echte winkel te Oostende.

Echte huisraad zoals tafels, stoelen, matrassen, huisraad algemeen bied ik aan met zeer veel succes op tweedehands.be maar op Ebay ga ik nu toch meer voor verzamelitems en dergelijke.
Bericht 24 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

forumgutspiller_be
Community-lid
Meer vragen als er met PayPal betaald wordt, mag spijtig genoeg niet alhoewel ik regelmatig aanbiedingen zie verschijnen waar dit wel gebeurt.

Voor mijn branche is Ebay de place to be. Op Ebay kan ik hogere prijzen vragen. Zelfs na alle Ebay/PayPalkosten hou ik er op Ebay meestal meer aan over. Op een normale verkoopsdag verkoop ik op Ebay om en bij de 10 items. Soms 15 à 20. De laatste tijd was het veel kalmer maar dat is terug aan het beteren. Op Kapazaa/2dehands samen verkoop ik op een ganse week nog geen 10 items. Wat ik daar wel regelmatig heb, is dat iemand een bestelling van 200-300 euro plaats. Vorig jaar had ik er ene die voor meer dan 800 euro in 1 keer bestelde. Allemaal items tussen de 5 en 10 euro met een paar uitschieters van 20-25 euro. Een grote doos helemaal vol. Mijn grootste bestelling tot op heden, zeker in aantal stuks.

Ik ga er nog eens een nachtje over slapen, maar de spullen die ik per opbod verkoop (goedkoop stuf) ga ik denk ik onder mijn kopersaccount beginnen verkopen. Onder die account heb ik meer dan 50 feedbacks en daar heb ik geen winkel. Daar kan ik PayPal gewoon uitvinken.

Ik ben aan Ebay gebonden. Ik ben wel een webshop aan het maken. Het is volledig freeware dus de mogelijkheden zijn beperkt. Er zit daar de mogelijkheid in om PayPalbetalingen te ontvangen. Die had ik eerst aangezet, maar na al die miserie hier op Ebay terug uitgezet. Gisteren heb ik een uitbreiding gevonden. Die geeft me de mogelijkheid als er met PayPal betaald wordt een vastgestelde % toe te voegen aan de prijs. M.a.w. de koper draait op voor de kosten.

Degene die willen kunnen dan betalen met PayPal, maar ik hoop dat er dan toch een paar inzien hoe duur PayPal wel is als ze plotseling zelf al die kosten moeten betalen.

Mij valt het op dat veel webshops gewoonweg geen PayPalbetalingen aanvaarden en kan ze geen ongelijk geven. Mijn verkoop op Ebay is voor 1% buitenland, 20% Vlaanderen en de rest Wallonië/Brussel. Geen idee wat dat gaat geven eens mijn webshop online is. Ik hoop wat van mijn Ebayklanten naar mijn webshop te lokken. Als daar de verkoop volgens hetzelfde stramien verloopt, hou ik PayPal helemaal voor bekeken in mijn shop. Binnen Belgie moet het dan maar via overschrijving of afhaling. Die ene buitenlander heeft dan maar pech.

Van de week verkocht ik iets aan een Nederlander. Die liet me vlak voor de middag weten dat hij net de betaling gedaan had. Toen ik 2 uur later mijn pc-banking consulteerde stond het bedrag er al op. Zonder PayPal gaat het dus ook vlug en gemakkelijk.
Bericht 25 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

ziggy99ziggy
Community-lid
Ik teken de petitie zeker AKKOORD!!!

Het is inderdaad normaal dat paypal verdient aan de transacties. Maar het is niet normaal dat ebay je verplicht pay pal aan te bieden.
Ik ben een beginnend verkoper, zonder winkel, ik verkoop gewoon met veilingen de kleertjes van mijn kindjes.
Ik vraag in mijn veilingen van niet met paypal te betalen, maar natuurlijk het icoontje staat er en velen doen het dus toch. Zo verkocht ik een broekje aan 1,99. Hierop betaal ik al de plaatsingskosten en de commissie. En dan gaat er nog een keertje 0.48 aan af aan pay pal kosten. Met andere woorden, ik hou nauwelijks 1€ over, de helft van mijn verkoop ben ik kwijt aan kosten.
Waarom moet trouwens de verkoper deze commissie betalen, en niet de koper. Dat zou toch logischer zijn, want uiteindelijk is het de koper die kiest voor paypal.
Bericht 26 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

Verhoog de prijs met 1 eur.

Zet dan boven in het begin van de aanbieding in een dikke kader in koeien van letters

Beste klant, je krijgt van mij één euro korting !
Hoe ? Gewoon door NIET met Paypal te betalen ! Schrijf het verschuldigd bedrag over per bank en trek één euro af van het te betalen bedrag.


Zou het werken ?

Ebay kan volgens mij niks doen...]:)





Bericht 27 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

Tja, volgens het voorstel van supergiftman zou er dus een extraatje van 0,22 euro zijn...
Of de sop de kool waard is, is een andere vraag en te bekijken welk percentage van je verkopen via Paypal betaald worden.

Je zou ook gewoon kunnen redeneren dat je die korting weg laat en gaat voor een startprijs die je kosten en je minimale gewenste restbedrag dekt hé?
Je weet immers steeds vooraf dat je - wanneer je aanbiedt aan 1,99 - dit evengoed voor die prijs mogelijks verkocht zal worden.

Een andere optie voor objecten die aan lage prijs verkocht worden is een account voor microbetalingen.
Ik vond het niet direct terug maar deze link zou al kunnen helpen:
https://micropayments.paypal-labs.com/

We hebben het in een ver verleden ooit eens berekend en tot ongeveer 12 euro zou deze betaalvorm nuttig kunnen zijn


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 28 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

forumgutspiller_be
Community-lid
De rekensom is heel eenvoudig vb.

verkoopprijs = € 1,99
verzendkosten = € 3

We gaan er vanuit dat er met PayPal betaald wordt. Dus:

Plaatsingskosten: 0,15
Verkoopscommissie: 0,14
PayPal: 0,52
TOTAAL: 0,81

Dik 40% kosten.

Vooral PayPal neemt er een hap uit.

Zonder PayPal: +- 15%

Maak het zelfde rekensommetje voor iets dat aan 60 euro verkocht wordt en je komt op een dikke 10%

Besluit: PayPal is VEEEEEEELLLLLLLLLLL te duur, zeker voor low value items.


Ebay kan volgens mij niks doen

Ik zou het heel graag anders zien, maar dat is volledig tegen de Ebayregels. Zoals zoveel andere verkopers vraag in mijn aanbiedingen vriendelijk om via overchrijving betaald te worden, op sommige dagen ontvang ik tot 50% van mijn betaling toch via PayPal.
Bericht 29 van 34
laatste antwoord

PETITIE tegen betaling % op de verzendkost!

Als het rekensommetje zo eenvoudig is, waarom is ze dan verkeerd???

- Aangezien het om een veiling gaat, is de verkoopscommissie geen 7% maar 5,5% dus 0,11 euro
- Zoals ik al in #27 aan gaf, bestaat er de Paypal voor microbetalingen en dan betaal je hiervoor 5% + 0,05 vast = 0,30 euro

Totale kost = 0.56 euro
In procenten 28,14% en geen dikke 40%


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 30 van 34
laatste antwoord