annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypal vraagt na meer dan een jaar meer rekeninginformatie?

Hallo,

Vandaag bij het inloggen op mijn paypal kreeg ik volgend bericht op mijn scherm :

PayPal werkt continu aan een goede beveiliging door regelmatig de rekeningen in ons systeem te controleren. We hebben onlangs uw rekening gecontroleerd en hebben meer informatie nodig zodat we u een veilige service kunnen geven. We zouden uw rekening zo spoedig mogelijk weer op een normale status willen zetten. Onze excuses voor het ongemak.
# 25-aug-2010: U heeft €1.800,00 EUR of meer aan totale betalingen op uw PayPal-rekening ontvangen.

PayPal is wettelijk verplicht om zich te houden aan de bepalingen van de Europese Unie betreffende het tegengaan van witwassen van geld door informatie van klanten te verzamelen wanneer het totaal aantal betalingen de gestelde limiet overschrijdt. Deze stappen moeten binnen 180 dagen worden voltooid om te voldoen aan dit voorschrift.

Als u problemen heeft met het voltooien van de stappen, kunt u contact met ons opnemen.
Wij waarderen u als klant en bieden onze verontschuldigingen aan voor het ongemak.


In deze 4 "stappen" wordt mij gevraagd om mijn creditcard gegevens (welke ik niet heb) alsook mijn bedrijfsgegevens (welke ik nog minder heb) door te geven. Ook vraagt men mij een copy van mijn elektriciteits of bankrekeninguitreksel als bewijs voor mijn adres + een copy van mijn identiteitskaart. Nu lijken mij dit toch wel erg persoonlijke documenten waar paypal mijns inziens geen zakens mee heeft of heb ik het mis?
Dit zou dus binnen de 180 dagen moeten in orde gebracht worden volgens paypal. Zijn er nog mensen die dit bericht al gekregen hebben op paypal en hoe hebben jullie dit dan opgelost?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Mvg, Gunther
Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Paypal vraagt na meer dan een jaar meer rekeninginformatie?

Ook vraagt men mij een copy van mijn elektriciteits of bankrekeninguitreksel als bewijs voor mijn adres + een copy van mijn identiteitskaart. Nu lijken mij dit toch wel erg persoonlijke documenten waar paypal mijns inziens geen zakens mee heeft of heb ik het mis?


Paypal is een bank.

Ooit al eens geprobeerd een bankrekening te openen zonder "persoonlijke" documenten ?





Bericht 11 van 12
laatste antwoord

Paypal vraagt na meer dan een jaar meer rekeninginformatie?

forumgutspiller_be
Community-lid
Soms moet je wel verkopen met een kleine winst of zelfs zonder winst, bij moeilijk verkoopbare objecten mag je soms al blij zijn de aankoopprijs te recuperen, dat is helaas de trieste realiteit van het zelfstandig ondernemen in crisistijd.

Kan ik perfect inkomen. Ik heb ook een aantal items die ik tegen aankoopprijs verkoop en soms zelfs een paar euro's minder. Hoe langer ik wacht, hoe meer ze van hun waarde verliezen. Ik koop regelmatig loten op. Daar zit altijd brol dat ge aan de straatstenen niet kwijt geraakt. Dat is verkopen aan de prijs die je kan krijgen, als is dat maar 1 euro.

De verkoop is inderdaad al een hele tijd niet meer wat die was. Alsof de duivel ermee gemoeid is. Ik ben in het begin van't jaar als zelfstandige gestart. Alles heeft toen nog 1 à 2 maand normaal gedraaid. Sindsdien zit de krot erin.

De laatste maanden is de verkoop 50-60% van wat het voordien was. Dat merk ik zowel in mijn eigen verkoop, als bij de concurrentie, als bij de afgelopen aanbiedingen. Er worden minder items verkocht (toch in mijn categorie). Diegenen die wel verkocht worden, worden een stuk goedkoper verkocht. Items waar ik er vroeger verschillende van per maand van verkocht, daar heb ik er nu in maanden geen meer van verkocht. Zelfs in prijs zakken helpt geen bal. Eindelijk, eindelijk heb ik nu de indruk dat het terug begint de beteren.

Misschien een paar voorbeeltjes van professione verkopers met gekkenprijzen:

* Systematisch al uw items verkopen aan € 7-8 euro met gratis verzending. Aankoopprijs ligt rond de 3-4 euro. Misschien 2-3 als je die ergens en masse kunt kopen. Na Ebay en PayPalfees houdt die daar max. 1 à 2 euro aan over.

* Ik verkoop bijna allemaal 2dehandsspullen. Ik heb het een tijdje met nieuwe gedaan. Daar ben ik vanaf gestapt wegens te kleine winstmarges. Ik kocht die in het buitenland omdat ze daar een stuk goedkoper zijn. Niettegenstaande na Ebayfees, die verdomde PayPalfees en de BTW die ik moet afdragen verdiende Ebay daar meer aan dan ik. Dus terug naar mijn roots, 2dehands. Sinds enige tijd is er een verkoper ook begonnen met de verkoop van die nieuwe spullen. Die zijn verkoopprijs ligt lager dan die van mij. De items zijn duidelijk Belgisch. Ik weet genoeg van het wereldje om te weten wat de aankoopprijzen daar van zijn. Ik doe er niet aan mee. Iets van 50 euro verkopen en daar 2 euro op verdienen. Goe zot zeg ik.

Als ik iets koop aan 5 euro, dan verkoop ik dit aan 10 euro. Kost me dat 10 euro, zal ik dat aan 20 euro proberen te verkopen. De verkoopprijs van de meeste van mijn items ligt tussen de 20-40 euro. Mijn streefdoel is aan alles 10 euro over te houden. Iets minder voor de goedkope items, iets meer voor de duurdere items. Af en toe kan ik een item op de kop tikken voor 10 euro en verkopen voor 40. Dus lang leve de 2dehandsmarkt B-)
Bericht 12 van 12
laatste antwoord