annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypal vraagt na meer dan een jaar meer rekeninginformatie?

Hallo,

Vandaag bij het inloggen op mijn paypal kreeg ik volgend bericht op mijn scherm :

PayPal werkt continu aan een goede beveiliging door regelmatig de rekeningen in ons systeem te controleren. We hebben onlangs uw rekening gecontroleerd en hebben meer informatie nodig zodat we u een veilige service kunnen geven. We zouden uw rekening zo spoedig mogelijk weer op een normale status willen zetten. Onze excuses voor het ongemak.
# 25-aug-2010: U heeft €1.800,00 EUR of meer aan totale betalingen op uw PayPal-rekening ontvangen.

PayPal is wettelijk verplicht om zich te houden aan de bepalingen van de Europese Unie betreffende het tegengaan van witwassen van geld door informatie van klanten te verzamelen wanneer het totaal aantal betalingen de gestelde limiet overschrijdt. Deze stappen moeten binnen 180 dagen worden voltooid om te voldoen aan dit voorschrift.

Als u problemen heeft met het voltooien van de stappen, kunt u contact met ons opnemen.
Wij waarderen u als klant en bieden onze verontschuldigingen aan voor het ongemak.


In deze 4 "stappen" wordt mij gevraagd om mijn creditcard gegevens (welke ik niet heb) alsook mijn bedrijfsgegevens (welke ik nog minder heb) door te geven. Ook vraagt men mij een copy van mijn elektriciteits of bankrekeninguitreksel als bewijs voor mijn adres + een copy van mijn identiteitskaart. Nu lijken mij dit toch wel erg persoonlijke documenten waar paypal mijns inziens geen zakens mee heeft of heb ik het mis?
Dit zou dus binnen de 180 dagen moeten in orde gebracht worden volgens paypal. Zijn er nog mensen die dit bericht al gekregen hebben op paypal en hoe hebben jullie dit dan opgelost?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Mvg, Gunther
Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Paypal vraagt na meer dan een jaar meer rekeninginformatie?

e-user2
Community-lid
Om te beginnen na kijken of het e-mail bericht dat je kreeg in de aanhef je volledige naam draagt. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 2 van 12
laatste antwoord

Paypal vraagt na meer dan een jaar meer rekeninginformatie?

Ik kreeg deze melding op de pagina van paypal zelf na het inloggen, dus niet via mail.

Groetjes
Bericht 3 van 12
laatste antwoord

Paypal vraagt na meer dan een jaar meer rekeninginformatie?

forumgutspiller_be
Community-lid
Heb ik enkele jaren geleden ook voorgehad toen ik als particulier een handeltje aan het drijven was 😉
Ondertussen heb ik als brave Belg een Btw-nr.

Ik heb toen foto's genomen van mijn identiteitskaart/elektriciteitsfactuur en deze aan PayPal bezorgd. Binnen een paar dagen waren de problemen van de baan.
Bericht 4 van 12
laatste antwoord

Paypal vraagt na meer dan een jaar meer rekeninginformatie?

Bedankt forumgutspiller. Dus het kan geen kwaad om deze gegevens aan paypal door te geven. Die creditcard gegevens kan ik hen niet bezorgen daar ik geen creditcard heb en ook niet van plan ben om die aan te schaffen.
Wat die btw nummer betreft dat komt ook in orde. Vrijdag al een afspraak in een kbo hier in de buurt. Dan zou ik kunnen starten als zakelijke verkoper met btw 😉
Bericht 5 van 12
laatste antwoord

Paypal vraagt na meer dan een jaar meer rekeninginformatie?

leen.123
Community-lid
Ik ben er op dit moment ook mee bezig
Ik heb ze m'n ID al doorgestuurd en een paar rekeningen ,als bewijs van adres,maar alle rekeningen staan op m'n man z'n naam

Ik heb ze er ook over gebeld omdat ik ook geen kredietkaart heb,maar dat zou niet zo'n probleem zijn

Hopelijk is het wel snel opgelost,want er staat een hoop geld op momenteel,ik kan het er niet afhalen en niks mee betalen
Bericht 6 van 12
laatste antwoord

Paypal vraagt na meer dan een jaar meer rekeninginformatie?

huwitte
Community-lid

Als men geen creditcard heeft, dan kan men tegenwoordig blijkbaar ook gecontroleerd lid worden door zijn bankrekening te bevestigen.

Van regel 2 en 3 in het onderstaande lijstje moet men telkens normaal maar één bewijsstuk opsturen.

Wat het verstrekken van aanvullende bedrijfsinfo betreft, ook als men geen bedrijf of BTW nummer heeft, zie helemaal onderaan:


Wat is de ontvangstlimiet voor de EU en hoe kan ik het opheffen?

• financiële informatie bevestigen die toegevoegd is aan hun rekening (creditcard of bankrekening).
• een geldig bewijs van adres hebben (gas-/water- en elektriciteitsrekening, creditcardafschrift, bankafschrift, enz.).
• een geldig identiteitsbewijs leveren (paspoort, rijbewijs, enz.).
• aanvullende bedrijfsinformatie verstrekken.


Link

Link


Hoe bevestig ik mijn bankrekening?

PayPal stort twee willekeurige bedragen op uw bankrekening, tussen 0.01 en 0.99 euro. Deze stortingen zijn op kosten van PayPal en zullen binnen 3 tot 5 werkdagen op uw bankrekening bijgeschreven. Om uw bankrekening te bevestigen moet u uw bankafschriften controleren om achter de hoogte van deze twee bedragen te komen binnen de daarvoor vastgestelde periode.
Bevestiging van bankrekening voltooien

Als u de exacte bedragen van de stortingen weet, logt u in op uw PayPal-rekening en volgt u deze stappen:
1. Log in op uw PayPal-rekening op: https://www.paypal.be
2. Klik op het tabblad Profiel.
3. Klik in de kolom Financiële informatie op de link Bankrekeningen.
4. Kies de bank die bevestigd moet worden en klik op de knop Bevestigen.
5. Voer de twee bedragen in.
6. Klik op Verzenden.

Link


Hoe kan ik aanvullende bedrijfsinformatie leveren? Ik heb geen bedrijf, moet ik bedrijfsinformatie leveren?

PayPal verzoekt Premier- en Zakelijke rekeninghouders aanvullende informatie te leveren om te voldoen aan de geldende wet- en regelgeving voor de financiële-servicessector en om de community te beschermen. Dit geldt ook om belastingtechnische redenen voor personen die niet bij de regering geregistreerd staan als bedrijf.

Ga als volgt te werk om aanvullende informatie te leveren:

1. Log in op uw PayPal-rekening.
2. Klik op ‘Profiel’ bovenaan de pagina.
3. Klik op 'Persoonlijke gegevens/bedrijfsgegevens' in de kolom Rekeninginformatie en vul het formulier in.

De vereiste informatie kunt u hieronder vinden:
• Soort bedrijf (kies 'Individueel' als u geen bedrijfsnaam heeft)
• Bedrijfsnummer (indien van toepassing)
• BTW-nummer (optioneel)
• Geboortedatum van de rekeninghouder
• Rubriek en subrubriek (selecteer de meest toepasselijke rubriek voor de objecten die u verkoopt)
• Verwacht gemiddeld maandelijks volume
• Bedrijfsomzet en URL-gegevens van het bedrijf.
• Oprichtingsdatum bedrijf (of datum van eerste transactie / aanmaakdatum van rekening, als het geen bedrijfsnaam heeft).


Link




Bericht 7 van 12
laatste antwoord

Paypal vraagt na meer dan een jaar meer rekeninginformatie?

@leen.123 : Mijn rekening kan ik nog alles mee doen, heb er net nog een deel van ebay mee betaald. Ik kan ook nog geld overmaken naar mijn rekening en zo. Het enige wat ik niet kan is de rekening sluiten staat er vermeld.

@huwitte : Bedankt voor de info. de bankrekening is reeds gecontroleerd daar ik geld kan overschrijven naar mijn gewone bankrekening vanuit paypal. Wordt dus enkel nog de laatste 3 puntjes uitvoeren.
Bericht 8 van 12
laatste antwoord

Paypal vraagt na meer dan een jaar meer rekeninginformatie?

forumgutspiller_be
Community-lid
"Bedankt forumgutspiller. Dus het kan geen kwaad om deze gegevens aan paypal door te geven. Die creditcard gegevens kan ik hen niet bezorgen daar ik geen creditcard heb en ook niet van plan ben om die aan te schaffen.
Wat die btw nummer betreft dat komt ook in orde. Vrijdag al een afspraak in een kbo hier in de buurt. Dan zou ik kunnen starten als zakelijke verkoper met btw "


Bij PayPal willen ze gewoon de nodige documenten. In mijn geval stond de rekening op de naam van mijn vader gezien ik op hotel la mama blijven plakken ben. Daar werd geen probleem van gemaakt.

Ik ga zeker geen steen smijten naar een particulier die hier een handeltje in 2dehandsspullen opzet. Ik ben zelf ook zo begonnen. Je voelt zelf wel wanneer de tijd is om de volgende stap te zetten 😛

Heb de laatste tijd veel meer last van andere professionele verkopers die aan onmogelijke prijzen verkopen. Ik kan me echt niet inbeelden dat die na Ebay/Paypalfees nog veel overhouden.
Bericht 9 van 12
laatste antwoord

Paypal vraagt na meer dan een jaar meer rekeninginformatie?

Heb de laatste tijd veel meer last van andere professionele verkopers die aan onmogelijke prijzen verkopen. Ik kan me echt niet inbeelden dat die na Ebay/Paypalfees nog veel overhouden

Soms moet je wel verkopen met een kleine winst of zelfs zonder winst, bij moeilijk verkoopbare objecten mag je soms al blij zijn de aankoopprijs te recuperen, dat is helaas de trieste realiteit van het zelfstandig ondernemen in crisistijd.

m.


m.
Bericht 10 van 12
laatste antwoord