annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkopersbescherming en PP

Even een verhaal.

Voor de eindejaarsaankopen bestel ik iets voor mijn ventje in Duitsland via Ebay. Alles gaat goed.

Voor de betaling met Paypal word ik naar de website van de verkoper omgeleid, ik betaal via PP en krijg perfect een email van PP inzake betaling en van de verkoper een mail dat mijn betaling gebeurt is enz...

Na 20 dagen van afwachten en niks ontvangen te hebben open ik een case in bij PP en contacteer de verkoper om te vragen wat er aan de hand is... geen reactie.

Na 30 dagen vraag ik aan PP een full refund en upgrade ik de case naar een claim.

Na 3 dagen krijg ik een negatieve van PP omdat de betaling gebeurt is via een website waar er geen kopersbescherming is...euh... ik werd via ebay naar de website van de verkoper gedirigeerd..!!!

D.

Bericht 1 van 17
laatste antwoord
16 ANTWOORDEN 16

Die bescherming heeft zelfs niets met ebay te maken.

De kopersbescherming geldt bij elke PAY PAL betaling.

Heb het meegemaakt bij een aankoop in een gewone webwinkel,dus niets met veilingsites te maken.

Wat het problem waarschijnlijk zal zijn,is dat er onvoldoende saldo staat op die zijn rekening.

Daarom gebruik ik PAY PAL gekoppeld aan American express,als de ene niet betaalt,dan geeft AE het bedrag toch terug.

Ik betaal overal met PAY PAl,de post,vliegtuigtickets,aankopen bij webwinkels in het buitenland..

3 keer heb ik aangeklopt bij PAY PAl,2 keer geld teruggekregen en de derde keer heeft AE teruggestort.

Denk dat een gouden mastercard ook die garantie geeft.

Bericht 2 van 17
laatste antwoord

Heb gebeld met PP, daar kreeg ik hetvolgende te horen

Kopersbescherming is ENKEL op sommige websites, zoals Ebay (indien de volledige afhandeling gebeurt via ebay), 2dehands, enz... NIET op websites van onlinewinkels!!

Heb het 3x gevraagd, KOPERSBESCHERMING telt niet op gewone online webshops zelfs als die paypal aanvaarden!! Dit was het antwoord van die juffrouw aan de andere kant van de lijn...

Je kunt wel een case openen maar geld terugkrijgen zal zeer moeilijk zijn... aldus de helpdesk van PP

D.

Bericht 3 van 17
laatste antwoord

Ik begrijp hier iets niet goed... je hebt die aankoop tot eender hoe gedaan op Ebay, dus wat is dan het probleem?

Bericht 4 van 17
laatste antwoord

da's logisch want ik dacht dat Ebay eigenaar is van Paypal, al van begin de jaren 2000.

Ebay stelt z'n eigen reglementen, zodus wel kopersbescherming op ebay maar niet op andere verkoopsites waar Ebay niets mee te maken heeft.

Bericht 5 van 17
laatste antwoord

Ik dacht in het begin ook dat PP iets van Ebay was, maar PP is een onafhankelijk bedrijf, net zoals Visa, Mastercard, AE, Zoomit, Banksys enz... die bedrijven maken deel uit van het bankwezen in het algemeen en sluiten met de banken samenwerkingsakkoorden af anders kunnen ze tenslotte niet blijven bestaan.

Financieringsinstellingen zoals bvb Cofidis en Aurora vallen daar buiten, die sluiten dan weer samenwerkingsakkoorden met grote bedrijven en winkelketens, zodat je hun kaarten enkel daar kan gebruiken.

Datzelfde is ook zo voor een deel bij PP, die sluiten die akkoorden zowel met banken als met bedrijven en dan krijg je zoiets als "koperbescherming" op Ebay, maar dan weer niet elders... nuja... hangt er natuurlijk vanaf hoe en wat je overeenkomt. Business is business!

Bericht 6 van 17
laatste antwoord

En toch heb ik het teruggekregen

oa veroleine of zoiets,kinderkleding  ,webshop van een winkel in Aarschot,heeft niets te maken met ebay ed.

En een webwinkel in Nederland

Maar als het saldo van de verkoper ontoereikend is,krijg je niet alles.Ben betaald in schijfjes,telkens iemand een aankoop deed en er dus terug geld op de rekening kwam ,kreeg ik een stukje.Tot volledige betaling

Kijk eens naar de regelgeving van je creditkaart ivm internetaankopen,AE en de gouden Mastercard bieden bescherming,zij betalen zonder problemen terug.

Bericht 7 van 17
laatste antwoord

Ik dacht in het begin ook dat PP iets van Ebay was, maar PP is een onafhankelijk bedrijf, net zoals Visa, Mastercard, AE, Zoomit, Banksys enz...

Walesha, in welke vooroorlogse tijd leef jij eigenlijk?

Paypal is wel degelijk een dochtermaatschappij van eBay!

Kijk hier eens, hier staat het zelfs letterlijk.

http://www.ebaycareers.com/Home.html

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 17
laatste antwoord

Wat kopersbescherming betreft, dit staat vermeld op de website van Paypal:

Aankopen buiten eBay en Marktplaats.nl

PayPal biedt de mogelijkheid bezwaar aan te tekenen voor ontvangen materiële objecten die aangeschaft zijn buiten eBay en Marktplaats.nl.

Op basis van het PayPal-beleid voor klachten van kopers, zal PayPal alles in het werk stellen om terugbetalingen te regelen, maar het is mogelijk dat het saldo van de rekening van de verkoper niet toereikend is om de volledige terugbetaling te kunnen doen. Wij kunnen dus niet garanderen dat u al het geclaimde geld terugkrijgt.
Op basis van ons beleidsrichtlijnen onderzoeken we geen claims voor objecten die aanzienlijk afwijken van de beschrijving als ze niet zijn aangekocht via eBay, aangezien PayPal de beschrijving niet kan controleren van het object dat u heeft gekocht.

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 9 van 17
laatste antwoord

Die bescherming heeft zelfs niets met ebay te maken.

De kopersbescherming geldt bij elke PAY PAL betaling.

Heb het meegemaakt bij een aankoop in een gewone webwinkel,dus niets met veilingsites te maken.

Wat het problem waarschijnlijk zal zijn,is dat er onvoldoende saldo staat op die zijn rekening.

Daarom gebruik ik PAY PAL gekoppeld aan American express,als de ene niet betaalt,dan geeft AE het bedrag toch terug.

Ik betaal overal met PAY PAl,de post,vliegtuigtickets,aankopen bij webwinkels in het buitenland..

3 keer heb ik aangeklopt bij PAY PAl,2 keer geld teruggekregen en de derde keer heeft AE teruggestort.

Denk dat een gouden mastercard ook die garantie geeft.

Siemenpoes, tot een paar jaar terug had ik zelf 2 pay pal, waarvan één via een American Express kaart. Deze Paypal werd als eerste geopend in de VS (Paypal bestond nog niet in Ierland, dus ook al niet in Luxemburg).

Door geknoei bij Paypal werd deze Paypal rekening geschrapt.  Zelfs na het verzenden van bewijsstukken (op hun vraag) die mijn identiteit bevestigden, bleef die Paypal rekening geschrapt. Daarbovenop werd de tweede paypal ook geschrapt (daar had ik naar verwezen in mijn antwoord naar hen, bij het versturen van bewijsstukken).

De toenmalige eBaymedewerker op deze fora 'kwam er tussen' met als enig gevolg dat beide PP rekeningen geschrapt bleven en dat ik als enige oplossing een voorstel kreeg om maar een nieuwe Paypal rekening te openen (wat dan ook diende te gebeuren). Het minste dat je van eBay  kan zeggen dat is dat ze totaal willekeurig handelen, van hun eigen regels trekken ze zicht geen snars aan (als deze je als klant toch zekerheden geven OP "HUN" PAPIER!

De nieuwe PP kon niet geopend worden met de bestaande Amex kaart.

Wat het retourneren van een creditkaartbetaling betreft via mastercard of visa stellen er zich andere problemen.

Als je , zoals bijna iedereen, een mastercard of visa hebt die gekoppeld is aan je bankrekening dan is het NIET de Mastercard firma zélf die een CCbetaling kan blokkeren, maar moet je dit aanvragen via je bank waar je kaart aan een rekening gekoppeld is (zij blijken de uitgevers te zijn van deze kaarten). En dan ben je afhankelijk van je bank aangaande het willen blokkeren van een CC betaling. In mijn geval heb ik daar 2 maal een weigering voor gekregen (het ging niet over Paypal betalingen).

Die creditkaarten gekoppeld aan een bankrekening zijn er bij mij uit en ik nam rechtstreeks een creditkaart bij ICS (de eigenaars van de mastercard en visa kaarten).

Een paar maand terug had ik het weer voor dat een aankoop via een Amerikaans veilinghuis naar mij niet verstuurd geraakte. De 'UPS shop' die voor hen de verzending had dienen te verrichten die bood mij twee verzendwijzen aan, één zogezegd via UPS maar waar ik voor hen geen enkele garantie bij kreeg (wat bij UPS toch steeds het geval is), de benaming van deze zogezegde UPS verzendingswijze kon ik zelfs op de officiële UPS website niet terugvinden! Deze 'UPS shop' boodt als tweede mogelijkheid een verzending aan, niet via UPS doch via USPS aan een prijs die meer dan 2.5 keer de duurste prijs was van een dergelijke USPS zending vanuit de VS, terug zonder enige garantie waar die ook voor deze USPS verzendwijze standaard verzekerd is!

Ik vroeg deze 'UPS shop' dan ook het door mij aangekochte te retourneren naar mijn verkoper (alle berichten copy paste deze verkoper).

Omdat noch van deze 'UPS shop' noch van deze verkoper er na meer dan een maand enige reactie kwam, er bij mij niets toekwam en er niet gemeld werd hoe en door wie er wat dan ook zoiu verzonden worden, heb ik dan ook alle e-mails doorgestuurd naar deze firma ICS met de vraag de initiële betaling te annuleren omdat er totaal niets gebeurde van de kant van de verkoper of deze 'UPS shop'.

Niettegenstaande ICS mij telefonisch meldde dat de kaart normaal voor een periode ging geblokkeerd worden, is er nooit een blokkering gebeurt. De betaling werd,ondertussen maanden geleden, teruggestort en ik hoorde er niet meer van...

Er zijn dus 2 feiten:

1. Amex kaart is niet (meer) mogelijk via de Luxemburgse Paypalbank;

2. Neem een visa of mastercard die NIET via een bank uitgegeven wordt!

EN je hebt totaal geen problemen meer om iets geretourneerd te krijgen (evenwel steeds onder voorbehoud dat je tegenpartij, de verkoper, niets kan bewijzen dat anders is dan wat je aan ICS verklaart! Want dan riskeer je alsnog dat ICS moet betalen omdat de betaling rechtsgeldig gebeurde voor een transactie die normaal verloopt vanwege je verkoper).

Er is evenwel een bijkomend probleem waar Paypal voor zorgde bij betalingen met de Paypal rekening met vereffening via Amex kaart.

Voor betalingen in USD stelde er zich geen probleem, daar gebeurde een afrekening naar paypal in USD en een afrekening naar Amex in USD.

Maar! voor een niet USD aankoop, daar werd door Paypal een voor mij wel héél nadelige omrekeningskoers gebruikt naar USD(vanaf mijn aankoopmunt) en werd door paypal naar Amex toe alles nog eens in USD afgerekend zodat ik TWEEMAAL een héél nadelige (voor mij) omrekeningskoers diende te betalen! Opletten met het gebruik van Amex kaarten om Paypal te vereffenen dus? (waarmee je bijkomend de reden hebt van de TWEE paypal rekeningen, één met Amex kaart voor USD aankopen, en één met eurocard voor niet USD aankopen).

-- Bewerkt door e-user2 om 28 Dec 2011 14:51 CET

-- Bewerkt door e-user2 om 28 Dec 2011 14:53 CET
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 10 van 17
laatste antwoord