annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

fout paypal-adres ingevuld in veiling-annonce

Hallo, ik heb bij het plaatsen van een veiling-annonce bij vergissing een foutje in het paypal-account-adres getypt (bal@telenet.net in plaats van bal@telenet.be).

Niettegenstaande een waarschuwende mail heeft de koper (een Fransman) TOCH een betaling naar dat foute paypal-adres verricht en ik kan dus het geld niet innen.
Het betreft een cd, verkocht voor 18 euro + 3 euro verzendkosten. Ik heb geprobeerd om een paypal-account aan te maken met dat foute adres, en dat ging, maar om de account te activeren moest ik een bevestigingscode invullen die mij per mail werd toegezonden. Maar die mail is OOK naar dat onbestaand adres gezonden en bereikt mij dus niet, dus sta ik even ver. En bal@telenet.net aanmaken als email-adres kan niet, want alle Telenet-mailadressen moeten eindigen op .be.

Paypal heeft mij toen laten weten hoe de koper de transactie kan anulleren en een storting naar het correcte adres kan doen, maar die Fransman reageert niet op mijn verzoek. Hij heeft betaald, hij heeft op de paypal-knop gedrukt, en de rest is ZIJN probleem niet. Tsja, Franse mentaliteit, zeker. En ja, paypal heeft er wel aan toegevoegd dat het 30 dagen kan duren eer het geld van zijn anullatie terug op zijn account staat.

Dus het geld is van zijn paypal-account afgegaan, is duidelijk voor mij bestemd (geregistreerde ebay-transactie), maar ik kan het niet innen en de Fransman werkt niet mee. Ik riskeer uiteraard een negatieve feedback als ik het object niet opstuur.

Het geld is dus nu bij paypal, niemand kan het ooit innen, want het adres bal@telenet.net kan dus onmogelijk aangemaakt worden.

Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om het geld toch tot bij mij te krijgen ? Als het geld blijft "zweven", daar heeft ook niemand wat aan hé ?

En ben ik verplicht de cd te versturen zolang ik het geld niet heb ? Kan ik bij ebay eisen dat een eventuele negatieve feedback wordt verwijderd ?

En als die Fransman het been stijf houdt en medewerking blijft weigeren, kan ik dan na een geschil de cd aan de tweede hoogste bieder aanbieden in herkansingsaanbod ?
Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

fout paypal-adres ingevuld in veiling-annonce

Ik zou alvast de cd versturen naar de koper, hij heeft betaald ! En de rest is inderdaad zijn probleem niet.
Als hij de cd ontvangen heeft zal hij misschien meer bereidwillig zijn om de betaling te annuleren en op het juiste adres te betalen.

m.

m.
Bericht 2 van 2
laatste antwoord