annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper heeft een typfout in zijn paypal accountnaam ?

Ik wil een aankoop afronden door een paypal betaling uit te voeren.

De verkoper heeft blijkbaar een 'typfout' in zijn paypal account en vraagt reeds verschillende malen de betaling rechtstreeks via paypal af te ronden en zonder koppeling vanuit paypal naar ebay bij de afhandeling van de transactie, wat ik in geen geval wil doen.

Het objekt is aangekocht op ebay en de verkoper moet er voor zorgen dat zijn paypal gegevens die gekoppeld zijn aan zijn ebay account korrekt zijn.

Ik heb reeds 3 maal de betaling uitgevoerd met paypal via ebay, en telkens meldt paypal dat de paypal accountnaam niet geregistreerd is (want er is inderdaad één letter verschil met de paypal accountnaam waarvan de verkoper zegt dat hij de juiste is ...). Telkens heb is de opdracht vervolgens weer geannuleerd ...

De verkoper heeft duidelijk geen idee hoe hij dit kan korrigeren. Ik heb paypal zelf reeds gekontakteerd en deze zeggen eveneens dat het aan de verkoper is om zijn gegevens te korrigeren, indien nodig door kontakt op te nemen met ebay en te vragen hoe dit moet.

Weet iemand hoe dit op te lossen valt ?
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Ik denk dat de verkoper het e-mail-adres van zijn Paypal-account kan veranderen op zijn faktuur ?
Ik zou ook niet betalen buiten eBay om, ik denk dat de kopersbescherming dan niet meer telt.
Maak je er geen zorgen om, het is een fout van de verkoper, en die moet het dan maar oplossen ! :-)

m.

m.
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Ik heb dit reeds aan de verkoper laten weten, en hij beloofde het nodige te doen.

Ik ben van dezelfde mening : de paypal betaling moet via
ebay afgehandeld worden zoals aangekondigd. Als dat niet kan, dan geen betaling.

Bedankt voor de reaktie.
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Als de domeinnaam van het e-mail adres correct is, maar de fout zit in de naam (voor het @ teken), dan kan de verkoper dikwijls deze foutieve pseudo toevoegen aan zijn e-mail account bij zijn Internet Service Provider. Eens dit gebeurt, kan hij dit nieuwe e-mail adres toevoegen aan zijn PayPal account en kan hij uw betaling zonder meer ontvangen.

Zie
What to Do if the Domain Name is Correct
http://myweb.tiscali.co.uk/ajcardiac/No%20PayPal%20Payment%20Email%20Received.htm

Hier onder zijn de mogelijke betalingswijzen die de koper kan gebruiken om in orde te blijven met de PayPal kopersbescherming:
13.5.1c De betaling moet op een van volgende wijzen aan de verkoper zijn overgemaakt:
* met de eBay-knop 'Nu betalen' of de eBay-factuur, of
* met de knop 'Geld overmaken' van uw PayPal-rekening; dit doet u door 'eBay-object' te selecteren en uw eBay-gebruikersnaam in te voeren, plus het nummer van het eBay-object;

http://www.paypal.be/be/cgi-bin/webscr?cmd=_home&locale.x=nl_NL
Juridische overeenkomsten > PayPal-gebruikersovereenkomst

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Bedankt voor deze welkome info. Ik heb inderdaad de 2 vermelde methodes voor betaling via paypal gebruikt maar zonder succes.

Ik heb de verkoper - een Franstalige, hopelijk kent hij voldoende Engels - de weblink doorgestuurd hoe hij zijn paypal gegevens in zijn ebay account kan verifiëren en eventuele fouten rechtzetten. Hij zegt steeds dat er een letter 'i' ontbreekt in de paypal accountnaam (=een e-mailadres) waarnaar mijn betaling gaat. Het is dus duidelijk dat er een fout staat in de paypal accountnaam die hij in ebay heeft ingetypt.

Ik ben geenszins van plan om rechtstreeks op zijn bankrekening te storten of via paypal - ZONDER koppeling naar het op ebay gekochte object - te betalen.

Indien hij er niet in slaagt deze fout recht te zetten, zal hij de annulatie van de aankoop moeten doen.
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

of via paypal - ZONDER koppeling naar het op ebay gekochte object

Je zou kunnen overwegen de betaling via het juiste PayPal emailadres te doen MET koppeling naar het op eBay gekochte object. 😉

Dat is perfect mogelijk hoor. Probeer het maar uit, het is de eerste stap als je klikt op het tabblad "geld overmaken", waarna je moet aangeven waarvoor je een betaling uitvoert, keuze uit 3.
1. Goederen
2. Services
3. eBay-objecten

Daarna volgen dan de objectnummers en zo. Als je op die manier betaalt verspeel je de rechten op kopersbescherming niet.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 6 van 6
laatste antwoord