annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

kopersbescherming via Paypal en/of eBay ?

Koop ik onlangs enkele hervulde cartridges voor m'n Epson SX105. (item N° 300406514812)
Voordelig, want aan de helft van de prijs van het origineel.
En 100% positieve feedback van andere kopers.
Betaald via Paypal, snel geleverd. Geen vuiltje aan de lucht.

Steek ik die krengen onlangs in m'n printer, niet herkend en niets te printen. Gewoon niet in gang te krijgen.
Cartridges worden enkel gedetecteerd als LEEG !!!

OK, niet getreurd, ik naar Paypal. Zorgvuldig alles ingevuld, maar d'r uit gesmeten want dit item komt niet in aanmerking voor een claim.
Dan maar naar eBay, want ik had inderdaad gelezen dat er iets veranderd was.
Op eBay kan ik geen claim meer indienen, vanwege de reeds geweigerde en afgesloten claim op Paypal.

Voor zover de "peace-of-mind" dat in geval van troubles, je je geld terug kan claimen.
(heeft nochtans prima gewerkt bij een aantal fake Ray-Bans!)

Hoe zit dat nou eigenlijk?
reKupnet @ eBay

reKupnet @ eBay
Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

kopersbescherming via Paypal en/of eBay ?

huwitte
Community-lid
Aankoopdatum
r***r ( 736 ) EUR 18,00 2 14-mrt-10 11:36:22 CET


Is uw PayPal geschil ingediend binnen de 45 dagen na betaling? (~28/apr/10)



Bericht 2 van 7
laatste antwoord

kopersbescherming via Paypal en/of eBay ?

Gekocht op 14 maart, daar ligt het niet aan.
Maar het zou de aard van het item zijn.
-> computer soft-en hardware. (?)

Wordt blijkbaar automatisch afgewezen.
En elke andere kans op verweer is dan zo afgeblokt.
Verkoper reageert ook niet tot hiertoe.

Ik heb m'n feedback een tijd in beraad gehouden, maar dan op een onbewaakt moment toch gegeven. Ik ga nog eens "commentaar op feedback" opzoeken. Zou dat nog bestaan?
reKupnet @ eBay

reKupnet @ eBay
Bericht 3 van 7
laatste antwoord

kopersbescherming via Paypal en/of eBay ?

zowiedot
Community-lid
Cartridges maken geen deel uit van de categorie computer soft- en hardware, dit zijn consumables(verbruiksartikelen).

Is er geen andere categorie die in aanmerking komt ?
zowie
Bericht 4 van 7
laatste antwoord

kopersbescherming via Paypal en/of eBay ?

huwitte
Community-lid
"Gekocht op 14 maart, daar ligt het niet aan."

Als de betaling op 14 maart gebeurd is en u een geschil hebt willen openen na 28/apr/10 is dat wel een probleem, dat gaat dan niet meer.

In de aanbieding staat: "Betaal met PayPal en u bent volledig beschermd." Als er geen kopersbescherming was in deze rubriek "Computer & PDA > Printers & Scanners > Inkt - Kleur" had er gestaan: "De aankoop valt niet onder de Kopersbescherming."
13.4 Welke objecten vallen niet onder de PayPal-kopersbescherming?
komen niet in aanmerking voor PayPal-kopersbescherming: niet-tastbare goederen, diensten, onroerend goed, bedrijven, voertuigen (inclusief maar niet beperkt tot: motorvoertuigen, motorfietsen, caravans, vliegtuigen en boten), op maat gemaakte goederen, vliegtickets, geclassificeerde advertenties op eBay, objecten die niet zijn toegestaan binnen het beleid van redelijk gebruik of licenties en andere vormen van toegang tot digitale inhoud.

13.5.2 Hoe weet ik of ik op eBay een in aanmerking komend object koop?
Kijk of in de aanbieding een bericht inzake kopersbescherming is vermeld. Ziet u dit bericht staan en voldoet u aan de vereisten om in aanmerking te komen, dan komt uw object in aanmerking voor PayPal-kopersbescherming. Dit bericht kunt u na voltooiing van uw aankoop in de aanbieding lezen door in te loggen op uw eBay-account, naar 'Mijn eBay' en vervolgens naar 'gewonnen' te gaan, en de aanbieding te bekijken. Als het bericht inzake kopersbescherming niet in de aanbieding is vermeld, komt uw aankoop niet in aanmerking voor PayPal-kopersbescherming.

Zie onder punt 13 in de onderstaande URL voor de andere vereisten waaraan dient voldaan:
cms.paypal.com/be/. . . UserAgreement_...Protection%20Programmes


Vervolgcommentaar geven
http://pages.benl.ebay.be/help/feedback/respond.html



Bericht 5 van 7
laatste antwoord

kopersbescherming via Paypal en/of eBay ?

Verrek, inderdaad. 45 dagen.
Was dat vroeger geen 3 maand?

Kan ik misschien nog een charge-back via Visa proberen. Dat gaat wel tot 3 maand terug, dacht ik.

Vreemd dat die verkoper ook niet reageert.

Thx, zowiedot, om dat allemaal zo op te sommen.
Ik ben daar echt niet goed in, om dat allemaal zo bij te houden en op te volgen.
reKupnet @ eBay

reKupnet @ eBay
Bericht 6 van 7
laatste antwoord

kopersbescherming via Paypal en/of eBay ?

huwitte
Community-lid
Voor een terugboeking aan te vragen aan uw CC maatschappij kan men formulier C op onderstaande URL gebruiken. Misschien best eerst bellen naar het info nummer dat er op staat, want er is een behoorlijke kans dat men u gaat vragen het object eerst op uw kosten terug te sturen. De plastic strips op de patronen die door u verwijderd (geweest) zijn zou ik dan best terugplaatsen in de oorspronkelijke staat als het gaat.
Vous secouez, vous retirer la petite lamelle en plastique, pour l 'air et vous placez la cartouche.
Je schudt, verwijdert u de kleine plastic strip aan de lucht en je de patronen.

http://www.bcc.be/adminV3/ContentManager/display/000/506/930/5069307.pdf



Bericht 7 van 7
laatste antwoord