annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verplicht paypal dat kan toch niet?

ik ben beginnende verkoper en ben veplicht te werken met pay paL?dat kan toch niet?ik wil dit helemaal niet.
of kan ik ook gewoon overschrijving aanvaarden?
dank je
Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Dacht dat die regel begin volgende maand in voege kwam. U kunt een aantal mogelijke betaalmethodes aanbieden, bankoverschrijving kan daarbij zijn, maar bij een beginnende verkoper moet PayPal daar ook altijd bij zijn, daar is niet veel aan te doen vrees ik.

Vanaf 1 juli 2009 zullen verkopers met een feedbackscore lager dan 50 verplicht zijn om PayPal aan te bieden als betalingsmethode bij alle aanbiedingen. Slecht presterende verkopers met lage scores voor gedetailleerde beoordelingen zullen ook verplicht zijn om PayPal aan te bieden als betalingsmethode bij alle aanbiedingen.
http://www2.ebay.com/aw/benl/200905271103382.html

Bericht 2 van 12
laatste antwoord

Heb dit ook net voor. Heb al verschillende transacties gedaan via ebay, en nooit problemen gehad. Wil zonet nog iets te koop stellen en krijg ook die boodschap. Maar ik wil helemaal geen paypal. Heb al een mail gestuurd naar de klantendienst van ebay. Als dit effectief het geval blijkt te zijn dat er geen andere weg is, dan stap ik van ebay over naar andere sites om dingen te verkopen en of overweeg ik ergens een soort klacht, mensen verplichten paypal te verschaffen is niet wettelijk denk ik.
Bericht 3 van 12
laatste antwoord

dat er geen andere weg is

Misschien verder gaan met kopen tot de feedbackscore 50 is.

(verkopers met een feedbackscore lager dan 50 verplicht zijn om PayPal aan te bieden)

Bericht 4 van 12
laatste antwoord

Wow, ze zijn PayPal wel echt aan het pushen. Wel vreemde motivatie : beginnende kopers/verkopers zijn verplicht om een minder veilig systeem te gebruiken ... sterk over nagedacht.
Bericht 5 van 12
laatste antwoord

Paypal minder veilig ?

m.

m.
Bericht 6 van 12
laatste antwoord

"verplicht paypal dat kan toch niet?" + "ze zijn PayPal wel echt aan het pushen" :

Sinds 1 juli 2009 is koppelverkoop in Belgie toegestaan , dus gebruik je Ebay moet je Paypal er bijnemen 😐 .
Bericht 7 van 12
laatste antwoord

Da's zever, PayPal is langs geen kanten verplicht, en in Belgie een optionele manier van betalen. In UK en US is het vaak de enigste manier van betalen, maar in die landen nemen ze het niet nauw met risico's, waarvan de hele financiele crisis het bewijs is.

In Belgie kan je lustig eBayen zonder PayPal, gelukkig. De dag dat het verplicht wordt, slaan ze hun eigen ruiten in.
Bericht 8 van 12
laatste antwoord

@ niko444

PayPal is verplicht voor verkopers met minder dan 50 feedbacks en voor verkopers die een shop hebben.

Ik vind inderdaad dat Ebay zijn eigen ruiten inslaat. Veel kopers zijn er zich niet van bewust dat verkopers kosten betalen als ze een PayPalbetaling ontvangen. Het enige wat die kunnen doen is dat in hun prijs verrekenen.

PayPal moet de nieuwe geldkoe van Ebay worden. Voor ieder item dat via PayPal betaald wordt, passeert Ebay 2 keer langs de kassa. Hogere verkoopsprijzen = hogere commissies voor Ebay/PayPal.
Bericht 9 van 12
laatste antwoord

eBay wordt reeds sinds dit jaar door de Europese Commissie gemonitord van hun verzamelde gegevens van eBay gebruikers en het gebruik dat ze hiervan zelf maken en doorgeven.

Je kan je altijd beklagen bij diezelfde Europese Commissie over de praktijk van de verplichte koppeling van het dwingend gebruiken van Paypal met het gebruiken van de eBay website.

Je kan hierbij verwijzen naar de volgende Europese richtlijn:

EU: Unfair contract terms (Council Directive 93/13/EEC on Unfair Contract Terms. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 10 van 12
laatste antwoord