annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kosten huishouding

Mijn vraag zal hier niet bij iedereen in goede aarde vallen, privacy en al die andere bekrompen dingen weet je wel.. Toch wil ik het er wel op wagen niemand is trouwens verplicht een antwoord te geven. Degenen die zich wel willen blootgeven en hier een antwoord willen neerzetten zou ik wel vragen om eerlijk te antwoorden. Hier komt het : Wat geeft een gezin uit aan etenswaren elke maand ? Het betreft hier wel uitsluitend etenswaren en drinken. Elektriciteit, verwarming, kleding, verzekeringen enz... tellen hier niet mee......uitsluitend etenswaren en drinken zoals cola enz... Gelieve in het antwoord te vermelden met hoeveel personen je in het gezin bent. Als Vb heb ik hier een gezin(netje) van twee volwassen mensen die hun boodschappen grotendeels uit de goedkopere winkels zoals Aldi, Colruyt, C1000 enz halen. bovendien houden ze nauwgezet rekening met eventuele reclameaanbiedingen. Er worden gewone etenswaren aangekocht en ik moet wel zeggen dat het aan niks ontbreekt. Allerlei broodbeleg, droge worst,fruit zoals aardbeien, appels, peren, clementines, drinken zoals cola, limonade in allerlei soorten en witte wijn. Ook worden er wekelijks 16 pakjes sigaretten gekocht aan 4,9€ per pakje. Maandelijks geven die mensen 1000€ hieraan uit en meestal zitten ze op het einde van de vierde week zonder centen. Er word dus niks gespaard en alle maanden is het wachten op de storing van het nieuwe geld. Reden van mijn vraag is de volgende : Deze mensen zijn bij mij komen aankloppen voor hulp. Na het horen van hun verhaal kwam ik tot de conclusie dat volgens mij niet alle geld naar etenswaren kan gaan en dat probeer ik hen nu wijs te maken. Mijn vrouwtje geeft hen echter gelijk...het leven is duurder dan je denkt zegt zij. Via deze weg wil ik eens polsen onder jullie of ik dan zo mis ben. Dit om twee redenen, geeft mijn geliefde echtgenote dan ook zoveel uit? en om aan die mensen aan te tonen dat er toch ergens iets moet mis zijn (tenminste als ik via dit onderzoekje gelijk krijg in mijn opinie). Graag jullie opinie hierover, en wel over het bedrag en niet of het verstandig is die mensen al dan niet te willen helpen. Een paar voorbeelden van gemiddelde uitgaven in jullie gezin betreffende de etenswaren zouden zeer welkom zijn.
Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Re: Kosten huishouding

Roken doen we gelukkig al 20 jaar niet meer, maar we drinken graag 's avonds een flesje wijn, en op vrijdag meestal wel een flesje cava. Toch doen we dat omdat we het ons probleemloos kunnen permitteren: het is ooit anders geweest, en toen was het gewoon water van de kraan... Dit betoog enkel omdat ik drank (ook frisdrank !) gewoon beschouw als luxe : zit je kort, drink dan gewoon water ... Voor de rest even onze uitgaven aan voeding bekeken, voor zover mogelijk, en ik denk dat je met 10 eur per dag per persoon toch makkelijk moet rondkomen. Bij ons betekent dat - 2 volwassenen en 1 grote (onvoorstelbaar hongerige) dochter - dus 30 eur per dag. Maar, als je nu echt maand na maand moet vaststellen dat je er niet komt, dan kan het zeker met minder ! Die tijd hebben we ook gehad ! Vrienden van ons zijn in financiële moeilijkheden geraakt, en zitten in een soort van gerechtelijke schuldregeling: hun volledig inkomen gaat naar een advocaat, die hun schuldenberg beheert, en zij krijgen maandelijks leefgeld. Ze zijn met 2 volwassenen + 3 kinderen, en krijgen 500 eur per maand (zuiver voor voeding: de rest wordt anders geregeld)! Keihard, maar ze halen het (hebben ze keuze?). Ik geef toe dat ze enkele keren per maand bij ons komen eten, en dan verzwelgen ze al wat op tafel komt.





Bericht 11 van 12
laatste antwoord

Re: Kosten huishouding

Bedankt voor jullie antwoorden en interesse.

Frits jij kan vanuit professioneel standpunt idd. enkele nagels met koppen slaan.  En ja het gaat hier uitsluitend over etenswaren. Frituur en /of restaurantbezoek gebeurd niet en wasmiddelen worden gratis meegebracht van het werk.

Ook de inbreng van Supergiftman vind ik terecht.  Zelf heb ik ooit ook confituur met boterhammen en water moeten gebruiken.  Gelukkig is het nu beter, mag wel na jaren werken, maar van die periode heb ik toch geleerd om zuinig om te springen met mijn centen.

Bericht 12 van 12
laatste antwoord