annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mijn bewaarde zoekopdrachten geven plots tot 50 % minder resultaten. Wat is er verandert?

Als verzamelaar heb ik al enkele jaren dezelfde automatische zoekopdrachten. Met de afschaffing van het gebruik van de asterix * heb ik alles moeten aanpassen, maar ik uiteindelijk kreeg ongeveer evenveel objecten als resultaat van mijn zoekopdrachten. Sinds enkele dagen is het resultaat echter drastisch verminderd. Mijn belangrijkste zoekopdracht geeft reeds +/- 10 jaar lang ong. 2000 tot 2500 objecten. Sinds enkele dagen is dit herleid tot amper 1000. Ik heb al alles geprobeerd van combinaties maar ik geraak niet meer boven de 1000. Dit wil dus zeggen dat ik nu ong. 1000 à 1500 objecten niet meer te zien krijg. Wat is hier aan de hand? Wat is er veranderd?
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Mijn bewaarde zoekopdrachten geven plots tot 50 % minder resultaten. Wat is er verandert?

Soms lijkt het wel of in Vlaanderen wordr er echt niets meer aangeboden.  Anderzijds krijg je bijna niets te zien uit Walonië.  Als je iets zoekt op Ebay dan krijg je meteen het buitenland, talrijke uit Duitsland, UK, en dergelijke maar onze eigen landgenoten over de taalgrens, maar ook omgekeerd voor hen is Vlaanderen amper te zien.

 

E zijn al zeer veel discussies over geweest maar het heeft niet geholpen.

 

Er is iets vreemds aan de hand met de software van Ebay, wij vaste ebayverkopers weten dit zeer goed maar schijnbaar snappen ze het daar in de burelen niet.

 

Ik verkocht vorige jaren bijna uitsluitend aan Franstaligen, over de taalgrens en van de één op de andere dag was dit gedaan.

 

Wij hebben nooit gehoord gekregen en zagen onze omzetten zo dalen.  Afhankelijk natuurlijk van het artikel die we aanboden.

 

Raar allemaal.

 

 

 

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Mijn bewaarde zoekopdrachten geven plots tot 50 % minder resultaten. Wat is er verandert?

Het ultieme bewijs:

 

 

Op dit moment ben in dus ingelogd.

 

Ik verkoop nu op dit moment enkel Helly Hansen winterondegoed.

 

Ik zoek in de zoekrubriek met de merknaam: Helly Hansen.

 

Resultaat ?  Ik zie mijn eigen aanbiedingen niet eens staan, moet echt naar beneden scrollen maar krijg wel UK te zien.

 

Ook als ik van Nederlands naar Franstalig switch.

 

 

Ik heb amper bezoekers en nog GEEN ENKELE VERKOOP deze maand terwijl ik dit produkt voorgaande jaren wekelijks enkele stukken van verkocht !

 

Begrijpe wie begrijpe kan.

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Mijn bewaarde zoekopdrachten geven plots tot 50 % minder resultaten. Wat is er verandert?

laatste "update" heeft het helemaam verkloot

 

het is schijnbaar onmogelijk te vinden wat je wil, waar je wilt

 

uk, duitsland, nog enkele europese landen worden zwaar bevoordeeld in de zoekresultaten

een simpele zoekopdracht "goedkoopste prijs en verzendingskosten" geeft enkel de dure artikelen met belachelijke hoge verzendingskosten

lokale, nationale verkopers komen helemaal niet meer voor in zoekopdrachten

 

goe bezig, ebay

 

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Mijn bewaarde zoekopdrachten geven plots tot 50 % minder resultaten. Wat is er verandert?

ik heb hetzelfde probleem ??? bv : honda shadow vt ace 750cc ... gaven me vroeger meer dan 14 pagina's wereldwijd .. nu 1 item gevonden ,?????? wat is er gebeurd ??? 

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Mijn bewaarde zoekopdrachten geven plots tot 50 % minder resultaten. Wat is er verandert?

We zijn nu 1 jaar verder op m'n post, ik dacht weer eens een partij online te verkopen en tot mijn verbazing hebben vreemde landen, in mijn geval U.K. voorrang op België.

 

 

Als ik NIET ingelogd ben, en mijn artikel zoek: HELLY HANSEN, dan zou je verwachten dat ik als bijna enige HELLY HANSEN verkoper bovenaan sta, maar neen, dus,  ebay UK krijgt voorrang op Ebay BE.

 

 

Ik denk dus dat mijn verkoop niet schitterend zal zijn en m'n nieuwe poging om te verkopen op EBAY weer telerustellend zal zijn.

 

 

Ik dacht nu echt eens met volle moed het weer eens te proberen maar de views zijn zo verschrikkelijk weinig.

 

 

Als je EBAY.BE intikt zou ik het logisch vinden dat je dan ook enkel de Belgische aanbiedingen ziet en pas later de andere landen.

 

 

Helaas is hier dus nog niets aan gedaan en ik vind dit echt onbegrijpelijk, maar m'n kop tegen de muur slaan zal natuurlijk niet helpen, is pijnlijk.

 

 

Het is alleen een her bevestiging dat Ebay niet meer is wat het geweest is.

 

 

Ik hoop dat iemand van EBAY dit eens serieus neemt en daar eens iets mee doet.   Hééééééééééééééééélp !!!

 

 

De tijd die ik in EBAY stop is niet voor mijn hobby of voor de fun, DIT IS MIJN BROODWINNING en ik zou graag RESULTAAT hebben voor m'n inspanningen.

 

 

Johan

 

 

Delamont Creations  Helly Hansen Baselayer

 

 

 

 

 

 

Bericht 6 van 6
laatste antwoord