annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

belastingcontroles op internet verkopers

Heden belasting en btw controle gehad.

alles in orde buiten een paar minpuntjes voor verkoop in tweedehandswinkels.

Opgelet !!!!!!! ER IS EEN GROOTSCHEEPSE CONTROLE GAANDE INZAKE INTERNET VERKOOP.eBAY IS DE PROEF ?door zijn klaarheid inzake wettelijke verkopen en de feedback commentaren kan/is men bezig de controle te verfijnen naar andere verkoopsites toe.Ze weten alles,diverse nicknamen,omzetten, enz...Ook de linken naar kopers word onder de loep gehouden.Grote zwartverkopers kunnen best inbinden.1 officiele nicknaam en  diverse nicknamen(zwartverkoop) gelinkt aan familieleden  helpen niet.Ook in tweedehandswinkels worden de veel inbrengers geviseerd.

Bericht 1 van 63
laatste antwoord
62 ANTWOORDEN 62

belastingcontroles op internet verkopers

Hoi, ik ben net terug van de boekhouder.

ik vroeg hem naar internet verkoop,hij zei tegen mij dat Ebay moeilijk te controleren is dat het vooral op 2dehands en kapaza is dan er onderzoeken gebeuren.

Hoe werken de zelfstandigen op ebay met paypal,ik aanvaard momenteel geen paypal omdat onze boekhouder er niet goed weg mee kan,kan je daar factuuren van krijgen ofzo.

En hoe breng je anders je payal kosten in onkosten.

Nu als zelfstandigen Bvba op het internet verkopen is het toch geen probleem,wij moeten alles indienen bankuitreksels ebay kosten enz.

 

Op mijn gewone account op ebay niet zelfstandig verkoop ik enkel eigen spullen van de kinderen en mij! vind het belachelijk dat ik daar dan nog eens de helf mag afdragen aan de staat en Btw op betalen.

vind het al belachelijk genoeg zo,anders kan ik mijn zoon niet meer laten studeren.Want we hebben toch op niets recht studiebeurs krijgen we ook al niet!

Je mag toch tot 5,500€ verkopen zonder controle !

 

Groetjes

Nella

 

 

 

Bericht 11 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

error

-- Bewerkt door supergiftman om 5 Apr 2012 14:42 CEST



Bericht 12 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

  Je mag toch tot 5,500€ verkopen zonder controle !

 

 

Wie heeft je dat wijsgemaakt, beste ???




Bericht 13 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Je mag toch tot 5,500€ verkopen zonder controle !

Wie heeft je dat wijsgemaakt, beste ???

Dat vraag ik mij ook af... de ene zegt 6000€, de andere 5500€... ik heb de indruk dat sommigen zich verwarren met bepaalde toegestane bijverdiensten.

Een werkloze mag via PWA een beperkt bedrag bijverdienen zonder dat dat invloed heeft op diens uitkering, zo mogen ook mindervaliden en gepensioneerden een bepaald bedrag per jaar bijverdienen, maar of dat ook telt voor verkoop in zijn totaliteit betwijfel ik sterk. In hogergenoemde voorbeelden gaat het wel om bezoldigd werk.

In de regel mag je zoveel persoonlijke spullen verkopen als je wil, je hele inboedel zelfs, zolang je kan bewijzen dat het je eigen persoonlijke spullen zijn is er niks aan de hand, hoeveel of hoe weinig dat ook mag opbrengen.

Maar er is wel een duidelijke regel... als je aankoopt om te verkopen ben je handelaar en dan betaal je BTW vanaf de eerste centiem!

-- Bewerkt door walesha om 5 Apr 2012 15:27 CEST
Bericht 14 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Beste,

 

Ik heb het zojuist nog eens nagvraagd naar onze boekhouder!

Persoonlijk spullen morgen verkocht worden tot een bedrag van 5,500€  erboven is handel drijven en dan moet je een Btw nummer hebben of verkopen in bijberoep.

 

 

Bericht 15 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Maar er is wel een duidelijke regel... als je aankoopt om te verkopen ben je handelaar en dan betaal je BTW vanaf de eerste centiem!

 

Dat is dan ook weer niet waar, en van daar komt waarschijnlijk de verwarring.

Je kan immers een vrijstelling tot indienen van btw-aangiftes bekomen indien je jaaromzet beneden de 5580 eur blijft.

Dat wil echter NIET zeggen dat je niet controleerbaar bent, integendeel.

En dat je dan niks zou moeten aangeven als inkomen is helemaal een vergissing.




Bericht 16 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Beste,

 

Ik heb het zojuist nog eens nagvraagd naar onze boekhouder!

Persoonlijk spullen morgen verkocht worden tot een bedrag van 5,500€  erboven is handel drijven en dan moet je een Btw nummer hebben of verkopen in bijberoep.

 

 

Ik kan je enkel maar aanraden een echte boekhouder te raadplegen.

Dit is LARIE.




Bericht 17 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Beste,

Ik heb het zojuist nog eens nagvraagd naar onze boekhouder!

Persoonlijk spullen morgen verkocht worden tot een bedrag van 5,500€  erboven is handel drijven en dan moet je een Btw nummer hebben of verkopen in bijberoep.

Gaat het hier dan om een zelfstandelijke die persoonlijke spulletjes verkoopt? En zo ja, wat als je bvb je straks je hele persoonlijke inboedel verkoopt en dat brengt je eenmalig het dubbele op?

Bericht 18 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

effe onze btw controleur gebeld en dit is zijn antwoord:

Btw-plichtig

Alle personen die een economische activiteit uitoefenen op geregelde en zelfstandige basis, en hierbij goederen leveren of diensten verrichten die in het btw-wetboek zijn omschreven, zijn belastingplichtig. Het is niet belangrijk of de activiteit wordt uitgeoefend met of zonder winstoogmerk, hoofdzakelijk of aanvullend en als hoofd of bijberoep. Meer informatie op de site van de federale fiscale administratie.

voila...dit betekend dus dat IEDEREEN die verkoopt via internet (ebay of niet) BTW dient aan te geven... echter tot een bedrag van 5800 euro KUN je vrijstelling aanvragen, maar dan MOET je wel BTW betalen en die kun je eventueel terugvorderen.

zie link in bovenstaande info.

-- Bewerkt door comp-shop om 5 Apr 2012 15:40 CEST
Bericht 19 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Maar er is wel een duidelijke regel... als je aankoopt om te verkopen ben je handelaar en dan betaal je BTW vanaf de eerste centiem!

Dat is dan ook weer niet waar, en van daar komt waarschijnlijk de verwarring.

Je kan immers een vrijstelling tot indienen van btw-aangiftes bekomen indien je jaaromzet beneden de 5580 eur blijft.

Dat wil echter NIET zeggen dat je niet controleerbaar bent, integendeel.

En dat je dan niks zou moeten aangeven als inkomen is helemaal een vergissing.

Tja, zoals je ziet, ruimte genoeg voor verwarring... er zijn anders instanties genoeg om de juiste info te verkrijgen.

Bericht 20 van 63
laatste antwoord