annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

belastingcontroles op internet verkopers

Heden belasting en btw controle gehad.

alles in orde buiten een paar minpuntjes voor verkoop in tweedehandswinkels.

Opgelet !!!!!!! ER IS EEN GROOTSCHEEPSE CONTROLE GAANDE INZAKE INTERNET VERKOOP.eBAY IS DE PROEF ?door zijn klaarheid inzake wettelijke verkopen en de feedback commentaren kan/is men bezig de controle te verfijnen naar andere verkoopsites toe.Ze weten alles,diverse nicknamen,omzetten, enz...Ook de linken naar kopers word onder de loep gehouden.Grote zwartverkopers kunnen best inbinden.1 officiele nicknaam en  diverse nicknamen(zwartverkoop) gelinkt aan familieleden  helpen niet.Ook in tweedehandswinkels worden de veel inbrengers geviseerd.

Bericht 1 van 63
laatste antwoord
62 ANTWOORDEN 62

belastingcontroles op internet verkopers

belastingen zijn binnen gevalen 

Hoezo binnen gevallen ?

Zomaar op 't onverwacht ?

Of was de controle keurig aangekondigd ?

Had die vriend trouwens een btw-nr of niet ?




Bericht 51 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

beste ,belastingen zijn binnen gevalen bij goede vriend van mij en zij vraagen minnelijke schikking van omzet jaar 2009-2010 dus iederren zou best alles afsluiten als zij hebben groote verkoop's feedback..tes mennens nu !!!!  feedback anoniem maken is MUST.. of best acount vervijderen en nieuwe maaken !!doe zoals jij willen maar let op voor vervolging!!!

 

1. Feedback privé zetten heeft als verkoper geen zin want dan kan je gewoonweg niks meer verkopen

2. Als het om een grootverkoper gaat die eigenlijk als een zelfstandige functioneert en bewust gaat inkopen om door te verkopen (ook al gaat het om tweedehands materiaal), dan is dit een terechte zaak waar al jaren veel te laks mee omgegaan werd




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 52 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

belastingen zijn binnen gevalen 

Hoezo binnen gevallen ?

Zomaar op 't onverwacht ?

Of was de controle keurig aangekondigd ?

Had die vriend trouwens een btw-nr of niet ?

Ja hoor, totaal onverwacht, zo werkenze  soms... op die manier kan je geen belastend bewijsmateriaal laten verdwijnen... vraag maar aan de zoon van mijn overbuur, die heeft het vorig jaar ook voorgehad, hij is nog bleek van de gevolgen! (maw: het prijskaartje)

Bericht 53 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Groot gelijk Frits... die FB is er om je betrouwbaarheid aan te tonen, ik persoonlijk koop niet bij iemand die zijn Fb privé zet, die heeft mijn inziens iets te verbergen! Beter het spel eerlijk spelen en dan heb je geen problemen met de belastingen!

Bericht 54 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

sony-san
Community-lid

normaal kan persoon feedback prive zetten en allen op moment zelf dat verkoopt open steelen voor publiek.anders dicht houden... ik verkoop zoizo niets meer al tijd dus voor mij hoeft niet open staan... of anders bestande account sluiten en nieuwe open maken, ja waarom niet?!

Bericht 55 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

sony-san
Community-lid

simpel, man heb angetekend brief thuis gekrijgen dat moet komen uitleggen bij fiscus begin julie... ps- de persoon is zelfstandige oficieel..

Bericht 56 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Vaststelling over het wedervaren door de jaren heen.

Meer overleg en verstand met de toch normaal vastgeroeste overheids instanties dan bij de ebay medewerkers om een probleem op te lossen.

Bericht 57 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Yes indeed. Been there, done that.


Heb ook een uitnodiging gehad om mijn activiteit op eBay te komen uitleggen bij de inspectie.

 

En het feit dat ik internet-diensten doorfactureer en duidelijk vermeld op de items dat de objecten niet van mij zijn, was er geen enkel probleem om als handelsassistent te opereren.

Ze haalden wel het voorbeeld aan van een postzegelverzamelaar die al zo'n 8 jaar actief was, en met terugwerkende kracht 21% BTW en 30% inkomstenbelasting mocht ophoesten, berekend over het geheel van z'n omzet. En die verkocht zogezegd ook alleen maar z'n "dubbels".

Enige toelichting/interpretatie:
Een lot postzegels aanbieden ter liquidatie, start aan 1 euro, is geen handel.
Een pak postzegels, stuk voor stuk met hogere prijzen, da's wel handel.


reKupnet @ eBay
Bericht 58 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Je ganse inboedel,in een keer geen probleem.Als je het per stuk verkoopt is het handel.

Dit geld ook voor je verzameling,alles in een keer verkopen,geen probleem,maar als je je verzameling per stuk verkoopt,is het handel.

Patrick

Bericht 59 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers


@satsumaxx schreef:

Je ganse inboedel,in een keer geen probleem.Als je het per stuk verkoopt is het handel.

Dit geld ook voor je verzameling,alles in een keer verkopen,geen probleem,maar als je je verzameling per stuk verkoopt,is het handel.

Patrick


 

Wat is dit weeral voor dikke zever ...




Bericht 60 van 63
laatste antwoord