annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Treurig toch wel

Voordat Ebay dit forum veranderde naar de huidige vorm was er heel wat meer activiteit. Waar is de tijd van de (soms verhitte)discussies?

Met mondjesmaat lees je nu hier nog eens wat en diegene die reageren zijn steeds dezelfde paar mensen maar ook niet meer met de frequentie van toen. Treurig toch dat er van dit eens zo levendige forum nog weinig overblijft; Smiley Verdrietig

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Treurig toch wel

Typeert gans de gang van zaken op Ebay. Logisch dat er hier veel minder gepost werd. Ik heb  zelf +- 5 jaar op Ebay verkocht. Ik zie bijna geen enkele verkoper meer van in mijn beginperiode. Ben nu zelf ook al een jaar weg. Kopers laten Ebay ook massaal links liggen. Resultaat van de vele "verbeteringen" die Ebay gedaan heeft.

 

Binnenkort is er weeral een sellersupdate. Een keer benieuwd wat Ebay nu weeral in petto heeft voor zijn verkopers. Ik gok op verkoopscommissie betalen op de verzendkosten gezien dat al het geval is in veel andere landen.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Treurig toch wel

Ik vind het ook spijtig ,maar ja ebay Belgie is op sterven na dood.

Als ik iets verkoop is het aan buitenlandse kopers.

De internetverkoop in Belgie neemt toe ,maar ik denk vooral door winkelketens BOL.COM .......niet de verkoop op veilingsites.

De veranderingen op ebay hebben vooral impact op de verkopers ,toch niet op de kopers.En toch zijn het de kopers die afhaken en daar heeft ebay toch geen fout aan.

 

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Treurig toch wel

De veranderingen hebben geen rechtstreeks impact op de kopers, maar onrechtstreeks wel.

 

Afgelopen jaren probeert Ebay meer en meeer als Amazon te zijn. Maar waar is Ebay bekend voor geworden? Juist, als je het op Ebay niet vindt, vind je het nergens niet. Ebay is groot geworden door mensen die hun zolder of kelder leegmaakten. Wat voor de ene rommel was, was voor de andere een collector's item. Het merendeel van van deze verkopers waren/zijn particulieren.

 

Hoe heeft Ebay die behandeld? Meer dan 2 jaar lang gratis een onbeperkt aantal veilingen plaatsen. Toen ze de regels veranderden heeft Ebay blijkbaar niet de moeite genomen om dit te laten weten. Ze moesten het maar gaan lezen op dit forum. Een forum waar veel Ebayer zelfs niet weten dat het bestaat. Meer nog... Bij aankondigingen staat nu al maanden "subscription expired". Dat zegt genoeg.

 

En dan komen we bij de zakelijke verkopers. Alle nieuwe regels die afgelopen jaren ingevoerd werden zorgden alleen voor extra kosten en meer problemen. Een volledig anoniem sterrensysteem en van de pot gerukte defecten die ervoor zorgen dat je niet weet of je binnen 2 maand geen beperkte of geschorste account hebt voor zaken die volledig buiten uw controle gebeuren. Voor mijn was dit meer dan reden genoeg om alternatieven te zoeken. Vroeger verkochten we alles via Ebay, daarna meer en meer zaken die we niet meer aanboden op Ebay. Tot we het zo beu waren dat we het hier definitief afgebold zijn.

 

Het aanbod is hier echt verschraald. Ik kocht vroeger ook veel zaken op Ebay. Ook zaken die je enkel op Ebay vond. Nu bijna niets meer. Enerzijds omdat ik me volledig veraden voel door Ebay. Anderzijnds omdat de zaken die ik wil kopen nauwelijks nog te vinden zijn op Ebay.

 

En dan spreek ik nog niet van de zoekresultaten die volledig gemanipuleerd worden. Ik heb hier weet van 1 verkoper die op alles en iedereen voorgetrokken wordt. Staat met alles bovenaan in de zoekresultaten. Als we veilingen buiten beschouwing laten, verkoopt die in zijn eentje 65% van alles wat in die categorie verkocht wordt. Nieuwe verkopers en ander winkels krijgen zelfs geen kans. En afgelopen jaren is die situatie er alleen maar erger op geworden.

 

Resultaat is dat veel particulieren wegblijven. Zakelijke verkopers haken af. De kwaliteit van het aanbod gaat omlaag waardoor er nog meer kopers wegblijven. Een neerwaartse spiraal die al een jaar of 3 bezig is en nog steeds doorgaat.

 

Vorig kwartaal had Ebay nog 2% groei, terwijl de e-commerce sector met gemiddeld 15% gestegen is. Het antwoord van Ebay? Voor de UK heeft Ebay al nieuwe fees aangekondigd. In bijna alle categorieën stijgen de verkoopscommissies. De 15% korting die sommige verkopers krijgen, wordt verlaagd naar 10%.

 

Wat Ebay moet doen is heel simpel. Alle nieuwe regels die ingevoerd werden sinds 2008 moeten terug afgevoerd worden en Ebay moet net als vroeger een marktplaats worden waar kopers en verkopers elkaar ontmoeten zonder zich met alles te moeien zoals ze nu doen. In de loop van 2015 komt er een nieuw management. Hopelijk dat de zaken dan terug verbeteren maar ik betwijfel dit ten zeerste.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord