annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Betaling via postwissel, kascheque, Western union..

Ik zou een betaling willen doen in de VS, maar de vorige keer waren de bankkosten zeer hoog. Nu krijg ik de mogelijkheid via postwissel of kascheque? Postwissel is dat dan via Western Union, zouden daar veel kosten op zijn en is dat betrouwbaar, ik weet niet wat dat is of hoe dat werk? Iemand ervaring mee.
Bericht 1 van 43
laatste antwoord
42 ANTWOORDEN 42

Een kascheque is een cheque die je kunt opsturen naar de verkoper en waarmee de verkoper naar een bank gaat om die cheque te innen.
Je kan dat ook doen met een papieren giro overschrijving waarvan je dan een cheque maakt. Dat staat beschreven in de handleiding. Je kunt ook contact opnemen met de Postbank om te vragen hoe je dat moet doen.

Postwissels zijn verkrijgbaar op Belgische postkantoren.
Je zit hier op het forum van de Belgische eBay. 🙂

In Nederland bestaat die mogelijkheid niet meer dacht ik. Als je daar op een postkantoor via een postwissel wilt betalen dan gaat men automatisch over tot een Western Union betaling. Zo'n betaling kost je minimaal Eur 10 extra en je moet daarvoor op een (groter) postkantoor zijn.

Het gemakkelijkst is natuurlijk om een PayPal rekening te openen. Kost niks, betalingen kosten niks en het is snel, eenvoudig en veilig.

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 41 van 43
laatste antwoord

Halloooo,
Ik ben nieuw hier en zou graag een aankoop doen maar zou graag met postwissel betalen , hoe zit dat eigenlijk in mekaar ? gwn naar de post gaan en geld opsturen ?
Bericht 42 van 43
laatste antwoord

Ja naar de post gaan met het adres van degene naar wie je de postwissel wil sturen, die kan dan na ontvangst het geld op zijn postkantoor afhalen, je zal wel ongeveer 10 euro extra moeten betalen aan kosten.

m.

m.
Bericht 43 van 43
laatste antwoord