annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Duane kosten op ps vita

qiqiman1
Community-lid

Hey


ik zou graag een playstation vita willen kopen van de USA omdat hier in belgie geen witte versie kunt kopen


nu mijn vraag is hoeveel import kosten ongeveer dat ik zal moeten betalen


het totaal pakket is €284 incl verzending


het word verzonden met Expedited Int'l Shipping (is dit Fedex? ups? DHL?)


zou het mogelijk zijn om het als gift te verzenden om de kosten proberen te ontduiken?


of mss een waarde van maximaal €150 laten opschrijven?


of als used parts ofzo?


wat zouden jullie doen/opschrijven om zo weinig mogelijk duane kosten moeten betalen


mvg


 

Bericht 1 van 21
laatste antwoord
20 ANTWOORDEN 20

Betreft: Duane kosten op ps vita

 vraag aan ons eigenlijk hoe u de invoerrechten en BTW kunt omzeilen?


 


man,man,man...nu gaan ze al openlijk vragen hoe je de belastingen kunt ontduiken...


 


als ik even rondkijk dan koop ik een zwarte voor 214 euro (in belgie) en een witte cover voor 8 euro... voila reken daar de vezendkosten bij...

Bericht 2 van 21
laatste antwoord

Betreft: Duane kosten op ps vita

qiqiman1
Community-lid

niet te omzeilen maar zo minimum te houden


aangezien dat ik vind dat zij ons geld stelen met hun overdreven hoge duanekosten


het is een wet inderdaad maar dat betekend niet altijd dat het eerlijk is


een zwarte met witte cover zijn de knoppen/analog sticks nog steeds zwart


mogelijk om het dan op het pakketje met waarde van $150 om zo de duane kosten het minimum te houden?


of hebben jullie nog ideeen?


alvast bedankt

Bericht 3 van 21
laatste antwoord

Betreft: Duane kosten op ps vita

Dus u denkt dat de douane dom is?


Als deze bij het openen van het pakje de factuur zien, en ze gaan kijken naar de adviesverkoopprijs, dan zullen ze je belasten op de adviesverkoopprijs, en dus niet op de gelogen prijs op de factuur.


Bovendien doen daar nog maar zéér weinig Amerikaanse verkopers aan mee, er zijn er daar blijkbaar een paar tegen de lamp gelopen.

Bericht 4 van 21
laatste antwoord

Betreft: Duane kosten op ps vita

reken er maar minimum 150 euro bij !!


 


heb zo eens een trompet gekocht rond de prijs van 250 dollar en heb er zeker 150 euro op extra betaald.


 


 

Bericht 5 van 21
laatste antwoord

Betreft: Duane kosten op ps vita

Tja, als je met alle geweld een witte wil die hier bij ons niet in de handel is, dan zal je toch ook die, vaak hoge kosten erbij moeten nemen... kijk maar uit dat het in voorkomend geval geen gouden wordt! :^O

Bericht 6 van 21
laatste antwoord

Betreft: Duane kosten op ps vita

Ik begrijp trouwens niet goed waarom de wet niet "eerlijk" zou zijn.


 


Als u iets wenst te kopen buiten de EU moet u daar BTW op betalen, net zoals dus op alle producten die u binnen de EU koopt. Voor vele producten worden er importheffingen toegepast. Echter deze worden ook toegepast wanneer Sony zijn PS Vita's naar Europa stuurt en voordat ze in de winkel liggen.  De 12 euro verwerkingskosten van bpost voor inklaring mag veel lijken, maar of je nu een container van dezelfde prodcuten of een pakje moet inklaren, in tijd is daar weinig verschil aan en dus is de kost hoog. 


Al deze kosten zitten reeds verwerkt in de winkelprijs. Om de een of andere reden aanzien mensen het ontduiken van BTW en import maar normaal op internet aankopen, terwijl het niet normaal is. 


Sinds dat A... in Amerika het mogelijk heeft gemaakt om te verzenden met voorafbetaling van de btw en importkosten koop ik steeds meer terug in de USA. Vroeger werd ik ook die bijbetaling beu, maar vooral de willekeur en het feit dat je soms tot acht weten op je pakje mag wachten bij de douane. 


Nu krijg ik alles mooi binnen twee weken binnen, gaat het zonder problemen langs de douane, en heb ik mijn belastingplicht voldaan. 

Bericht 7 van 21
laatste antwoord

Betreft: Duane kosten op ps vita

qiqiman1
Community-lid

Hey


die kosten die je kreeg bij je trompet hebben zij dat berekend met de hand van de factuur of hebben ze zelf de waarde geschat?

Bericht 8 van 21
laatste antwoord

Betreft: Duane kosten op ps vita

qiqiman1
Community-lid

ik heb hier iemand gezien op het forum die €80 aan duanekosten moest betalen voor een plaatje van €30


vind u dit eerlijk ook al was het wettelijk?

Bericht 9 van 21
laatste antwoord

Betreft: Duane kosten op ps vita

 


Als mensen liegen over de waarde zullen ze dat hier ook wel doen.

Bericht 10 van 21
laatste antwoord