annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Item gewonnen maar reeds verkocht

navawalr
Community-lid

Betreft de aankoop van een Honda ST70 dax op Ebay UK. Dit weekend won ik een honda dax, ik had het nogal druk dus contacteerde ik de verkoper pas maandag in verband met zijn adres en contact gegevens. 

1 dag later krijg ik een bericht van de verkoper (die de dax verkocht voor zijn vader) dat de dax reeds werd opgehaald door iemand die zich uitgaf voor de winnaar het van het item op ebay.



Ik heb nog niets betaald dus ik heb ook in sé geen nadeel geleden maar ik vroeg me af of dit zomaar kan. Ik heb de dax wel gewonnen en kijk er ook naar uit om deze in mijn bezit te hebben!



Is er iets wat ik kan doen?



Met vriendelijke groet
NW


Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Item gewonnen maar reeds verkocht

navawalr
Community-lid

Ik had reeds contact opgenomen met de verkoper, dus daar zal het niet aan gelegen hebben! Ik probeerde net om het geschil aan te kaarten bij ebay UK zelf maar daar bieden ze geen buyer protection jammer genoeg! Ik zal er mij dus moeten bij neerleggen, tenzij ik de verkoper wat onder druk kan zetten.



MVG

Bericht 11 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht


 ....tenzij ik de verkoper wat onder druk kan zetten.


Dit is wel krasse taal en daar zou ik toch wel erg mee oppassen... je hebt juridisch gezien geen poot om op te staan en als het punt bij paaltje komt kan die mens jou aanklagen... hou de zaak dus gewoon voor gezien en vergeet het gewoon, je kan die verkoper helemaal niks maken!

Bericht 12 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht

martijn@ebay.com
Community-lid

Hoi,


 


Als de verkoper weigert een object te verkopen dat u hebt gewonnen of dat u met de optie Nu kopen hebt gekocht, komt hij zijn verplichtingen als verkoper niet na. De verkoper is namelijk verplicht om het object aan de hoogste bieder of koper te verkopen.


Wij raden u het volgende aan:


 


• De verkoper contacteren

Als u dit nog niet gedaan hebt, kunt u de verkoper opbellen om samen tot een oplossing te komen.

• De verkoper bij eBay melden

Als u de verkoper niet kunt bereiken of als deze blijft weigeren het object aan u te verkopen, meld het probleem dan via de button Contacteer ons, bovenaan deze pagina. Stuur ons alle e-mails die u van de verkoper ontving, zodat we de situatie kunnen bekijken.Transactieproblemen oplossen. Alle e-mails die u vanaf dan met de verkoper uitwisselt, worden op deze pagina opgeslagen.


Als u reeds voor het object hebt betaald maar het nog niet hebt ontvangen, raden wij u aan om een niet ontvangen object te melden via de pagina


Indien het transactieprobleem niet opgelost raakt, kunt u de verkoper melden aan onze afdeling Regels en Veiligheid. Deze afdeling controleert dan de account van de verkoper en onderneemt indien nodig de gepaste actie.


 


• De verkoper gepaste feedback geven

Als de verkoper duidelijk aangeeft de verkoop niet te willen afhandelen en weigert met u te spreken, kunt u dat vermelden in uw feedback. Zo kunt u de andere leden meedelen dat u een slechte ervaring met deze verkoper hebt gehad. Beschrijf duidelijk en objectief de problemen die u met deze verkoper hebt gehad.

-- Bewerkt door martijn@ebay.com om 20 Apr 2012 13:06 CEST
Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 13 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht

@martijn,


 


Dit is alweer zo'n antwoord naast de kwestie... uit niks blijkt dat de verkoper weigert het object aan hoogste bieder te verkopen, volgens wat werd gezegd is het object reeds verkocht, maar aan een verkeerde persoon die zich als hoogste bieder voordeed... er is ook geen enkel bewijs dat de verkoper het object nog steeds in zijn/haar bezit zou hebben... de (benadeelde) koper hier staat in dit geval nergens en kan niks doen, ook Ebay kan hier niks aan veranderen... integendeel, als het erop komt kan de verkoper een geschil openen wegens niet-betaling, want, zo blijkt duidelijk, de "echte" koper heeft ook niet (nog) betaald.


Eender hoe, wat mij betreft is er geen enkele reden om het verhaal van de verkoper niet te geloven, ik heb het ooit zelf meegemaakt, beter de hele zaak zo laten... dit wordt enkel vechten tegen de bierkaai en dit leidt uiteindelijk tot een eindeloze, zinloze discussie.

Bericht 14 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht

martijn@ebay.com
Community-lid

Hoi walesha,


 


Mijn antwoord is niet naast de kwestie. Het is net voor het geval dat de verkoper een geschil zou openen wegens niet-betaling dat de koper ons best een melding doet van wat er gebeurt met alle bijbehorende mails.


 


Trouwens het was aan de verkoper om na te kijken dat de persoon die zich bij hem aanboodt wel degelijk de koper was.


 


Langs de andere kant moet ik wel toegeven dat ik een vermoeden heb dat navawalr waarschijnlijk die dax nooit gaat zien.


 


 

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 15 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht

Het is toch raar dat iemand die de veiling niet won, het adres van die verkoper kon vinden ?



m.
Bericht 16 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht

martijn@ebay.com
Community-lid


Het is toch raar dat iemand die de veiling niet won, het adres van die verkoper kon vinden ?



 


raar, ja, maar niet onmogelijk: misschien een koper van een vorig object

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 17 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht


Het is toch raar dat iemand die de veiling niet won, het adres van die verkoper kon vinden ?



Niet echt raar hoor... aangezien het enkel ophalen was, lijkt het me wel nuttig de verkoper te contacteren alvorens te bieden om je ervan te vergewissen of het voor jezelf wel mogelijk is het object op te halen... het kan dus zijn dat die "valse" winnaar het adres van de verkoper al had voordat de veiling was afgelopen en zo zijn kans schoon zag.


Onlangs wilde ik een object kopen, locatie Turnhout, nu is Turnhout niet zo ver van mij maar die stad is wel groot... ik heb toen ook voordat ik bood de verkoper gevraagd waar precies in Turnhout hij woonde om te zien wat het interessanste was, ophalen of versturen, dus ja...

Bericht 18 van 18
laatste antwoord