annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Schandalige douane taxen!!

Een 2-tal weken heb ik een 45 toeren plaatje gekocht aan een verkoper uit Australie.


Gisteren heeft de postbode een briefje in mijn bus achtergelaten (ik was niet thuis) dat het  45 toeren plaatje op me wacht in het postkantoor.


Het plaatje heeft me 30 euro gekost en de douane tax die ik moet betalen op dat plaatje is maar liefst 84 euro.


Ik zal het plaatje niet afhalen want ik vertik het om die dounekosten te betalen! het is gewoon schandalig!!!

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Schandalige douane taxen!!

Dit is Belgie , het taxland bij uitstek.

Als het een troost mag wezen , U bent niet alleen hoor. ( Heb net 119,30 Euro betaald )

Ik moet me inhouden om mijn gal niet uit te spuwen ...... 

Hou alles bij en leg dit eens voor bij de ombutsman, check vooraf wel of alles in orde is.

vb. Voor zendingen uit de US rekenen ze 1dollar = 1 Euro.( zo heb ik een paar papieren van hun )

 

HD

 

Bericht 11 van 13
laatste antwoord

Schandalige douane taxen!!

inderdaad zijn de douanediensten hier een beetje 'ongenaakbaar' ik heb er al jaren ervaring mee,en het enige ik kan zeggen,is dat het gemakkelijk geld verdiend is op de rug van de belastingbetaler,de gewone man die wat verzameld financierd zo een beetje hun dienst denk ik !  (zij zijn ook nog eens betaald met ons belastingsgeld!!) in de havens wordt er gesmokkeld met containers voor miljoenen euro's,maar daar wordt blijkbaar niets aan gedaan,veel te moeilijk en gevaarlijk,pakjes wekenlang bij hun houden en nog een flink eurotje administratieve kost bijrekenen dat is veeel leuker ik kocht vroeger veel uit de usa,nu nog alleen als het verstuurd wordt met global parcel service,dan betaal je alles rechtstreeks weliswaar betaal je dan in een ander land douanerechten(UK) maar je bent heel wat goedkoper af en het gaat veel sneller,het zal vadertje staat maar leren (dat zullen ze echter nooit !!) iik hoop dat iedereen dat doet die in de usa koopt,vraag het aan de verkopers op ebay,en meestal lukt het wel,er word trauwens al veel op die manier aangeboden op ebay en dan ben je niet gerold van die bende zakkenrollers hier !!

Bericht 12 van 13
laatste antwoord

Schandalige douane taxen!!

Je kan ook proberen het item te bestellen via Amazon.de, dus via Duitsland = betaal je gewoon de vermelde prijs.

 

Met de USA en C°  heeft België geen handelsakkoorden dus vragen ze  wat ze willen.

 

Heb ooit een CD besteld bij Amazon.com ter waarde van 4,5€ = briefje in de bus = cd ophalen + 20 € invoertaks. Heb hem laten liggen in het postkantoor, ze zullen blij zijn te kunnen luisteren naar een vioolconcerto van Schnittke 🙂


@tvserieshop schreef:

Elke Belg wordt verondersteld de wetgeving te kennen.


 


Deze stelt duidelijk dat het importeren van goederen boven de 23 euro onderhevig is aan import taxen en BTW. 


 


Voor het ene product is deze invoerheffing al hoger dan de andere. U kan deze allemaal checken op de website van de douane.


 


Ik heb tien jaar geleden enkele keren tegen de douanelamp gelopen en sindsdien heb ik nooit nog iets gekocht dat zonder een voorinklaring verzonden wordt. 


 


Tegenwoordig verzend Amazon.com bijvoorbeeld met de optie om vooraf de douane import taks en btw te betalen aan hen, en zo wordt die zending automatisch doorgelaten wanneer deze binnenkomt in België.


 


Al die klachten over de douane zijn veelal zendingen verstuurd met nationale postbedrijven tegen goedkope tarieven, en soms tegen het dure EMS tarief. Echter EMS = douane controle op ALLE pakjes. 


Bespaar jezelf al die zever en vraag om te versturen met een koerier zoals DHL, UPS, FedEx, etc Het kost wat centen meer maar het bespaart zoveel 



...... ;-))))))))

 

 

Bericht 13 van 13
laatste antwoord