annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geschil beantwoorden in moedertaal koper?

Hallo,


 


volgende probleem heb ik voor.


 


Een Duitser koopt op 25juni een sweater bij ons, betaald via Paypal en de 26e versturen wij deze trui met DPD.


Ik bezorg hem het volgnummer maar kleine halve week later contacteerd DPD mij met de uitleg dat de koper niet thuis is en DPD hem 2 weken de tijd geeft om contact op de nemen met hen voor de aflevering. (dit na 2 onsuccesvolle afleverpogingen, de 28e en 29e)


Na 2.5 weken is het uiteindelijk naar mij terug gekeerd. Pas op 1augustus neemt die Duitser contact op om te zeggen dat hij op vakantie was.


 


wie besteld er een product en vertrekt de dag later op vakantie????


 


Nu wil deze irritante mens dat ik het pakket nogmaals opstuur maar met DHL. Ik werk al jaren met DPD en zal niet veranderen + DHL kost mij éénmalig voor dat pakket €25 omdat verder niets met DHL doe.. Iets was meneer de vakantieganger wil dat ik uit eigen zak betaal. Ik weiger !


 


Vandaag heeft hij een geschil geopend en wil al deze informatie doorspelen aan Paypal en ebay, helaas is alles in het Duits.


 


Kan ik dit aanpassen naar het Engels of Nederlands + hoe staan jullie tegenover dit geschil? ik kom toch wel in aanmerking voor de verkopersbescherming of niet?


 


alvast bedankt,


Tom

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Geschil beantwoorden in moedertaal koper?

Hopla, weer zo ne flauwe plezante... het lijkt me om te beginnen een kleine moeite de verkoper na de aankoop even te laten weten dat hij op verlof vetrekt en te vragen het pakket op een latere datum te verzenden.


25 juni, dat is nu meer dan zes weken geleden, ik weet niet of hij nog een claim kan indienen bij PP na die tijd. Hou in ieder geval ieder bewijs van zending en terugzending bij om je goeie trouw bij PP en Ebay te bewijzen.