annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geschil beantwoorden in moedertaal koper?

Hallo,


 


volgende probleem heb ik voor.


 


Een Duitser koopt op 25juni een sweater bij ons, betaald via Paypal en de 26e versturen wij deze trui met DPD.


Ik bezorg hem het volgnummer maar kleine halve week later contacteerd DPD mij met de uitleg dat de koper niet thuis is en DPD hem 2 weken de tijd geeft om contact op de nemen met hen voor de aflevering. (dit na 2 onsuccesvolle afleverpogingen, de 28e en 29e)


Na 2.5 weken is het uiteindelijk naar mij terug gekeerd. Pas op 1augustus neemt die Duitser contact op om te zeggen dat hij op vakantie was.


 


wie besteld er een product en vertrekt de dag later op vakantie????


 


Nu wil deze irritante mens dat ik het pakket nogmaals opstuur maar met DHL. Ik werk al jaren met DPD en zal niet veranderen + DHL kost mij éénmalig voor dat pakket €25 omdat verder niets met DHL doe.. Iets was meneer de vakantieganger wil dat ik uit eigen zak betaal. Ik weiger !


 


Vandaag heeft hij een geschil geopend en wil al deze informatie doorspelen aan Paypal en ebay, helaas is alles in het Duits.


 


Kan ik dit aanpassen naar het Engels of Nederlands + hoe staan jullie tegenover dit geschil? ik kom toch wel in aanmerking voor de verkopersbescherming of niet?


 


alvast bedankt,


Tom

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Geschil beantwoorden in moedertaal koper?

Hopla, weer zo ne flauwe plezante... het lijkt me om te beginnen een kleine moeite de verkoper na de aankoop even te laten weten dat hij op verlof vetrekt en te vragen het pakket op een latere datum te verzenden.


25 juni, dat is nu meer dan zes weken geleden, ik weet niet of hij nog een claim kan indienen bij PP na die tijd. Hou in ieder geval ieder bewijs van zending en terugzending bij om je goeie trouw bij PP en Ebay te bewijzen.


Voor mij is het in deze situatie simpel, wil hij het alsnog hebben, dan betaald hij opnieuw verzendingskosten, hij is hier tenslotte in de fout gegaan, niet jij! Enne... antwoorden op het geschil, gewoon in het Nederlands en dat hij het dan ook maar ontcijferd hé!

Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Geschil beantwoorden in moedertaal koper?

Probleem is dat de Duitse lay-out iets anders is voor geschillen en ik helemaal geen Duits spreek.


 


Een claim moet ik normaal winnen, maar tis die rode bol, zit er al met 2 de laatste maand die echt vreten, dingen waar we echt niks konden aan doen.


 


Tis precies de tijd van de foefelaars.


Een Spanjaard koopt vorig maand een onderdeel van €9.95 dat wij gewoon verzenden per kleine envelop, zonder tracking. (anders te duur en verkopen we het niet). Ik steek bij elke zending het visitekaartje van de winkel.


Zonet krijg ik telefoon van die Spaanse man op onze vaste lijn om in het gebrekkig Engels te vertellen dat hij een geschil zal openen. (5min later idd geschil)


Onze vaste lijn staat niet op onze gewone site, niet op mijn ebay-account en zo goed als nergens online (enkel gouden gids enz...).


Maar wel nog op onze laatste visitekaartjes.... ik trek er mijn conclusie uit, helaas weet ik dat ik hier op voorhand verloren heb.


 

Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Geschil beantwoorden in moedertaal koper?

Ja het is erg tegenwoordig, het forum hier staat er vol van en wat opvalt: in de meeste gevallen werd er betaald met PP... wel heel opvallend!


Enne, die spanjaard... tja, je trekt de juiste conclusies en idd, je staat hier met je rug tegen de muur.


Wat betreft die rode bollen, je kan er altijd een commentaar op geven, ik heb hier al massa's rood gezien dat onterecht was en ieder verstandig mens zal die onterechte FB's dan ook negeren, maar best dat je er op antwoord.

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Geschil beantwoorden in moedertaal koper?

De Duitser wil nu gewoon zijn geld terug, geen probleem.


dit wil ik onmiddellijk terug betalen.


Maar kan hij mij dan nog een negatieve geven na het sluiten van de claim?


 

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Geschil beantwoorden in moedertaal koper?


De Duitser wil nu gewoon zijn geld terug, geen probleem.


dit wil ik onmiddellijk terug betalen.


Maar kan hij mij dan nog een negatieve geven na het sluiten van de claim?




Hij kan idd, jammer genoeg nog steeds een negatieve geven.

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Geschil beantwoorden in moedertaal koper?


De Duitser wil nu gewoon zijn geld terug, geen probleem.


dit wil ik onmiddellijk terug betalen.


Maar kan hij mij dan nog een negatieve geven na het sluiten van de claim?




Hij kan idd, jammer genoeg nog steeds een negatieve geven.

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Geschil beantwoorden in moedertaal koper?

Maar kan hij mij dan nog een negatieve geven na het sluiten van de claim?



helaas kan deze persoonj e nog een negatieve geven..iets wat ik dus betreur... je ben in alles correct en toch kan koper, je nog een negatieve geven...



Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Geschil beantwoorden in moedertaal koper?

Zoals sommigen weten heb ik mijn deel reeds gehad met paypal problemen en schorsingen.


Nu moet ik ook eerlijk mededelen dat er onlangs een wonder is gebeurt.


Koper kocht 8 munten,dient claim in omdat er zogenaamd 1 munt ontbrak.Ik had er twee van .Ik was er 100% zeker van die mede verzonden te hebben,temeer daar ik de tweede ook verkocht had en er geen meer in mijn opslag zat(heb ze tot hiertoe ook niet gevonden) dus is ze wel degelijk mee verzonden.


Na wat over en weer bericht aan paypal,(zending was normaal,dus geen tracking en geen foto van verpakking) Maar paypal verwezen naar mijn feedback en dat men de commentaren eens moest lezen als duiding van eerlijke en correkte verkoper.


Bericht van paypal : wij hebben de koper terug betaald maar ik als verkoper draai er niet voor op.


Heb nooit een bericht gekregen van de koper heeft ook nooit geantwoord op berichten bij paypal en gelukkig ook geen negatieve gegeven.Dit alleen al is bizar als hij recht in zijn schoenen stond.

Bericht 9 van 9
laatste antwoord