annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overstappen naar andere ebay site of niet.

Collega's,

Ik worstel al een tijdje met volgend "probleem".
Ondanks dat we van bepaalde populaire producten goedkoper zijn dan andere Europese aanbieders/landen krijgen we sommige hardlopers uit Belgie maar niet internationaal verkocht.
Op dit moment plaats ik op ebay.be

Ik vermoed dat ik bij aanbieden op .de .co.uk of .com meer succes zal hebben. Of niet?

Wie heeft ervaring met het aanbieden op bovenstaande site's?
Maar hoe gaat het dan precies in zijn werk? Kan niet echt veel info vinden bij de customer help hierover als je reeds aanbiedt op .be

Dien ik een 2e account aan te maken?
Kan ik alles gewoon overplaatsen?
Wat met Turbo Lister?

Alvast bedankt voor jullie reacties en eventuele tips.
Groeten
Bericht 1 van 25
laatste antwoord
24 ANTWOORDEN 24

Overstappen naar andere ebay site of niet.

 Dien ik een 2e account aan te maken?


Kan ik alles gewoon overplaatsen?


Wat met Turbo Lister?


Je kan verder werken op je bestaande account en aanbieden via TL.


Eerst moet je in TL uitbreiden naar andere site's en de specifieke TL-omgeving downloaden voor de buitenlandse sites :


Knop EXTRA bovenaan scherm, dan opties, dan opties voor verkopers, dan ebay-sites aanklikken en gewenste ebay-sites toevoegen.


Voeg één site toe per keer: klik je er meer dan ééntje extra aan dan slaat TL tilt.


Bij het maken van een nieuwe aanbieding zal je vanaf nu ook de ebay-site moeten aanduiden.


Een bestaande aanbieding in je TL-voorraad kan je dupliceren, en dan op het duplicaat de ebay-site wijzigen. De rest wijst  zichzelf uit.


Je kan ook kiezen voor een tweede account.


Zo gebruik ik deze account, Supergiftman, enkel voor België, heb een winkel op de franstalige ebay.be en maak alle advertenties tweetalig.


Een andere account bijvoorbeeld, Parissecrets, adverteert enkel op ebay.fr, heeft op de franse ebaysite zijn winkel en alle advertenties zijn ééntalig frans.


Het voordeel is dat je kan inspelen op de lokale mentaliteit of gewoontes: tweetalige advertenties zijn bv. in Frankrijk een ramp gezien het plaatselijke chauvinisme, maar in Nederland worden ze dan weer ervaren als heel "chique".


Het nadeel is dat je met een nieuwe account moet beginnen vanaf nul: je komt immers over als een beginner met nul feedback.


En een bijkomende vraag is natuurlijk of ebay nog wel de moeite loont en je niet beter je tijd steekt in andere - desnoods buitenlandse - kanalen.


In België is door het gratis maken van veilingen voor particulieren - lees in de juwelenbusiness 'zwartwerkers'- mijn omzet met meer dan de helft gedaald, maar hou ik nog stand omdat ik zowat de grootste aanbieder ben in mijn niche.


In Frankrijk echter, haal ik nog maar minder dan 10% van mijn vroegere omzet, en dat is ook zo voor de lokale franse pro's sinds de 'liberalisering' van zwartwerk: zij stoppen trouwens één na één hun activiteiten op ebay.




Bericht 2 van 25
laatste antwoord

Overstappen naar andere ebay site of niet.

Er loopt iets fout met de quote-functie ...:^O




Bericht 3 van 25
laatste antwoord

Overstappen naar andere ebay site of niet.

Heel erg bedankt voor de info Superman 😉


 


enkel nog klein vraagje,


in mijn "te uploaden" lijst staat het Belgische vlaggetje voor aanbieden op .be, maar hoe kan ik dat aanpassen om aan te bieden op bvb .com ?


 


kan dit nergens vinden ofwel is het tijd voor een brilletje.

Bericht 4 van 25
laatste antwoord

Overstappen naar andere ebay site of niet.


in mijn "te uploaden" lijst staat het Belgische vlaggetje voor aanbieden op .be, maar hoe kan ik dat aanpassen om aan te bieden op bvb .com ?



Je zit al een stapje te ver, best niets meer wijzigen in de te uploaden-lijst, want dan ben je het ontwerp kwijt van zogauw je het uploadt.


Indien je een aanbieding hebt gemaakt voor de be-site en je klikt uploaden aan, dan komt die in je te uploaden-lijst met het Belgische vlaggetje.


Maak je een aanbieding voor de com-site en je klikt uploaden aan, dan komt die in je te uploaden-lijst  met het com-vlaggetje.


Maak dus desnoods in je voorraad een duplicaat aan van de be-aanbieding en herwerk ze naar een aanbieding voor de com-site.


 




Bericht 5 van 25
laatste antwoord

Overstappen naar andere ebay site of niet.

Jawadde dadde, das niet gemakkelijk.


ik wou eens testen op VS maar moet dan de prijzen in Dollars ingeven.


 


Das riskant met die steeds wisselende koersen.


Zijn daar geen oplossingen voor? Of kan ik beste aanbieden op landen waar we met de Euro zitten?


 


Spijtig dat in TL telkens te taal mee wijzigd. 

Bericht 6 van 25
laatste antwoord

Overstappen naar andere ebay site of niet.


Jawadde dadde, das niet gemakkelijk.


 


 


life ain't easy, my friend ...:^O




Bericht 7 van 25
laatste antwoord

Overstappen naar andere ebay site of niet.

Wat is TL?


En waar vind ik die extra knop?



Bedankt.

Bericht 8 van 25
laatste antwoord

Overstappen naar andere ebay site of niet.

TL = turbolister = door ebay gratis aangeboden software om aanbiedingen te maken.



Als je TL niet kent of gebruikt, dan kan je ook de knop in kwestie niet kennen, want die staat op het basisscherm van het TL-programma.




Bericht 9 van 25
laatste antwoord

Overstappen naar andere ebay site of niet.

Nog een vraagje ,


 


ik wil eens proberen op .co.uk en op .fr.


Echter krijg ik in TL altijd het probleem dat mijn postcode "niet correct" is. Ik kan toch niet gaan liegen over mijn adres?


 


Hoe los jij dit Supergiftman?

Bericht 10 van 25
laatste antwoord