annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypal en Ebay ongehoord !!

Verkoop laatst aan een Amerikaan 2 Tintin auto's. Totale prijs verzending incl. 67 euro. Ik betaal hem 9 euro terug omdat de verzending teveel gerekend was. Krijg na 10 dagen een foto gestuurd waarin een beschadigde auto gefotografeerd is en hij om een teruggave vraagt. In zijn email schrijft hij dat de verzendingsdoos niet beschadigd is en ook de 2de auto is niet beschadigd. Bij het goed bekijken van die foto zie ik dat er duidelijk geschoemeld is. Ik weiger een terugbetaling. Hij dient uiteraard een claim in bij Paypal en vraagt 12 euro. Hij wil de tweede auto houden. Paypal beslist dat hij alles moet terugsturen en dat hij dan de teruggave van 67 euro krijgt. (opgelet: hij heeft al 9 euro gekregen) ... dit is gewoon de max niet?? Wat als hij 1 auto terugstuurt en de andere gewoon houd? Want daar gaat het hem wel om, hij wil me gewoon rippen! En Paypal en Ebay geloven maar alles en ik ben mijn geld en mijn auto's kwijt. Dit is gewoon allemaal schandalig! Ik durf bijna niets meer te versturen dat met Paypal betaald is.

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Met Paypal ben je helemaal niet goed zo beschermd als ze laten uitschijnen (zelf ervaren)...

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Ik heb ook - jaren geleden - al zo eens iets meegemaakt met een Amerikaan. Enkel ging het dan over 950 euro. Stuur een zeldzaam stuk computerhardware op, meneer verprutst het, vijst de boel open en verprutst het dan wat meer. Ik die uiteraard weiger een terugbetaling te doen en ik krijg aanvankelijk gelijk van Paypal. Welgeteld 1 dag later krijg ik een email dat de man bij Paypal Amerika bezwaar heeft aangetekend en dat hij toch gelijk krijg en ik moet terugbetalen na ontvangst van het toestel.

Thuis een hoopje schroot in 20 delen terug gekregen, foto's van dit hoopje schroot ter vergelijking met het verstuurde item naar Ebay en Paypal gestuurd, aangetekende brieven, ... aanvankelijk hielden ze zich stil en een jaar later ineens een brief van een incassobureau. Tegen een deurwaarder kan je toch niks beginnen zonder een hoop miserie dus ja ...

Nu verkoop ik nog steeds met paypal maar voor zulke zaken / bedragen gaat de vlieger niet meer op. Als ze het echt willen wat ik verkoop dat ze dan maar een andere manier vinden om me tebetalen dan.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Ebay en Paypal typisch Amerikaans bedrijf. Reglementen en alles naar hun hand zetten. Ik begin mij hier toch vragen over te stellen.

Wel, gelijk heb je, nog iets kopen, betalen via bankrekening.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

ik heb zelf problemen met pay-pal ervaren vorig jaar. italiaan koopt luxman versterker van mij,en ik stuur em op keurig verpakt met tracking nummer naar italie.nu wanner dat ik zie op tracking site van GLS dat pakje angecomen is koper stuur mail dat versterker niet werkt??? ik heb film op youtube gezet zodat alle kopers kunnen zien en hooren versterker in actie..nu swat, ik zeg naar koper stuur em terug! ja!.. achter posje komt aan mijn adress LEGE DOOS en klacht bij pay-pal voor 400e.?! en GESS WHAT = pay-pal storte 400e terug van mijn rekening... nu ik verkoop zeldzaam iets omdat ik vertrow de system van pay-pal NIET MEER....kopen doe ik graag omdat ik kan zelf andere "k....n".. pardon mijn slechte vlaams...mvg

Bericht 5 van 5
laatste antwoord