annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vertaling Nederlands-Italiaans

Hallo,

ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen met het vertalen van het Nederlands naar het Italiaans.

Een koper van me spreekt blijkbaar geen andere talen dan zijn moedertaal wat het er niet eenvoudiger op maakt.

Vertaalmachines gebruik ik liever niet daar de vertalingen dan meer op chinees lijken dan de gewenste taal 😉

-- Bewerkt door hetzijspoor om 12 Jul 2011 17:33 CEST

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Ik gebruik meestal de vertalingen van Google. Ik weet dat ze niet perfect zijn. Ik heb een tijde geleden ook een Italiaan gehad die ook niets anders sprak. Met Google zijn we er uiteindelijk toch uitgeraakt.

Vandaag ontving ik vanuit Duitsland een berichtje in perfect Nederlands. Ik dacht eerst dat het over een uitgeweken Belg ging. Bij het 2de berichtje bleek toch duidelijk dat dit vertaald was door zo'n online vertaalrobot.

Mama Mia 😉

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Je kan je tekst in het nederlands doorgeven dan zorg ik wel voor de vertaling naar het Italiaans.

Die google vertaling is ver van aanvaardbaar. Het komt er bij die google vertalingen naar het Italiaans bijvoorbeeld op neer dat je vooreerst moet weten hoe een zin in het Italiaans gestructureerd wordt om een aanvaardbare vertaling te krijgen. Zo gebruiken Italianen  bijvoorbeeld bij bijna alle woorden een lidwoord, wat je niet in andere talen terugvindt waardoor je een verhakselde vertaling naar het Italiaans verkrijgt omdat je in de taal vanwaar je wil vertalen geen lidwoorden gebruikt.

-- Bewerkt door e-user2 om 12 Jul 2011 21:28 CEST
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

@ e-user: bedankt voor het voorstel maar heb ondertussen een "beetje" hulp gekregen van een Italo-belgische persoon.

Hopelijk komt hiermee mijn probleem tot een oplossing

Frits

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Hallo frits

ALTA VISTA is redelijk aanvaardbaar,te samen met Google kom ik steeds tot de gewenste dialoog en uitkomst.

guy

Bericht 5 van 5
laatste antwoord