info gevraagd
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 04-06-2011 12:15
Ik heb dvd boxen in de verkoop gedaan en had een franse koper. Ze kocht het via nu kopen en er stond duidelijk de verzendprijs binnen België bij vermeld. Ze vraagt de totaalprijs en ik had niet gezien dat ze in frankrijk woonde dus heb haar de Belgische verzendkost aangerekend.
Nu stuurt ze een bericht dat ze niet had gezien dat de kosten om te versturen zo hoog waren en dat ze afziet van de verkoop.
Ik meld haar dat ik er geen probleem van maak maar dat ik zelfs de duurdere kost niet heb doorgerekend en dat ze best in het vervolg eerst vragen stelt alvorens te kopen (alhoewel de verzendkost er zowiezo bijstond).
Kan ik het object gewoon terug aanbieden zonder extra kost want uiteindelijk wil ik geen commissiekosten betalen hierop.
Of wat moet ik doen om die te recupereren.
info gevraagd
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 04-06-2011 13:06
Als de koper de koop wil annuleren, en u betrouwt haar, kunt u de transactie annuleren. Dat heeft geen negatieve gevolgen voor haar account en u krijgt uw verkoopscommissie terug. En dan kunt u het object daarna terug aanbieden. De koper kan nog feedback geven. Maar als de koper niet meer akkoord is met de annulering tijdens het annuleringsproces komt die creditering van de verkoopscommissie er niet en kunt u geen geschil meer opstarten voor deze transactie. Zie:
Een transactie annuleren
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/cancel-transaction-process.html
Als u de koper niet vertrouwt kunt u een geschil wegens niet betaling openen en na verloop van tijd terug sluiten. Zie:
Wat moet ik doen wanneer een koper niet betaalt (procedure voor onbetaalde objecten)?
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/unpaid-items.html
_____hughwitte________________

