op 11-05-2012 08:28
Ik begrijp niet waarom een koper zijn bod niet kan intrekken op eenzelfde eenvoudige manier als waarop hij het invoert. Nu zijn er bieders die van gedacht veranderen, maar hun bod laten staan alhoewel ze dat niet willen. Als ze dan prijs hebben, laten ze niets meer van zich horen en de verkoper zit met de last. Voor beide partijen zou het beter zijn als je eenvoudig je bod kon verwijderen.
op 11-05-2012 13:14
Dat zou tot wantoestanden leiden, als er al één of meerdere biedingen zijn, dan kunnen de kopers eventjes heel hoog bieden om te zien hoeveel de anderen geboden hebben, en daarna het bod weer intrekken, geen goed idee. B-)
op 11-05-2012 13:57
als bieder moet je wel een beetje stabiel zijn hé ! of je wilt het of je wilt het niet, lees goed de aanbieding en bekijk goed de foto's.
zo had ik nu overlaatst iemand die op 4 items had geboden en nadat hij alle vier gewonnen had, wou hij het niet meer.
eerst belt hij mij persoonlijk op dat hij het item echt wilt maar dat er iemand boven geboden heeft, ik vertel dat hij er maar terug moet boven bieden, dan vraagt hij 4 annulaties na het gewonnen te hebben, dan de uitvlucht dat hij bood voor iemand anders en die wou het niet meer, en dan betaald hij 1 item en geeft me onmiddellijk een goeie feedback en schrijft hij: toffe mensen Sasikia & johan een aanrader groeten terwijl hij de goederen nog niet ontvangen heeft! Vervolgens mail ik hem dat hij nog 3 items moet betalen en doet hij in twee keer over een tijdspanne van een week om dan terug 2 positieve feedbacks te geven (zie m'n feedbacks) Deze morgen heeft hij dan uiteindelijk de rest betaald. Ik heb dus al 3 positieve feedbacks ontvangen van die koper maar hij heeft z'n spul nog niet ontvangen.
Raar verhaal en toch waar, zie maar de feedback.
op 12-05-2012 22:28
Veel mensen denken niet na of weten gewoon niet echt hoe een veiling werk, als je in een echt veilinghuis is je bod ook bindend toch... als ik een interessant item zie dan bepaal ik voor mezelf hoeveel het waard is, ik doe mijn bod en dat is mijn max bod, bied iemand hoger, tja dan moet je keuze maken...
Een bod intrekken kan enkel in bepaalde omstandigheden...
@johan
Zo zijn de mensen hé, soms zis het gedrag van mensen onbegrijkelijk.
op 13-05-2012 07:41
In een echt veilinghuis is je bod bindend ja, maar hier niet. Hier kan men een bod doen en verder de boel maar laten waaien, er kan hen toch niets gebeuren. Maar de verkoper zit maar met de last.
op 16-05-2012 10:05
Tja, wanneer de koper zonder meer niet meer reageerd, zit de verkoper idd met overbodige kosten, wanneer een koper echter vraagt om de aankoop te annuleren, kan je nog altijd een annulatieverzoek sturen zodat je de kosten terugkrijgt en je het object opnieuw kan aanbieden.
Vergissingen kunnen gebeuren, daar zijn we mensen voor, maar het moet ook menselijk blijven... zo had ik een item gekocht, ik wilde meerdere exemplaren maar vergat het aantal in te vullen.. te laat gezien, opnieuw een aankoop met het juiste aantal gedaan en de verkoper gevraagd die eerste, foute aankoop te annuleren, wat ook zonder meer gebeurt is.
Een win-win situatie in dit geval, ik had ook een tweede aankoop kunnen doen met het resterend aantal, maar dan zit je met twee aankopen en moet de verkoper twee keer kosten betalen voor eigenlijk één bestelling... dus ja.