annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper is object 'kwijt' ..

Beste leden,



Wat doe ik hiermee ?



Ik kocht onlangs 3 albums van 'The Beatles', oa het magistrale album 'Beatles for sale' ... Na de betalingsmodaliteiten te hebben ontvangen, heb ik het totaalbedrag incl. Kiala verzending onmiddellijk betaald. Tot zover alles okee ....



Vanmiddag kreeg ik plots een email van de verkoper waarin hij beweerde dat hij het album nergens kon terugvinden ?? Waarschijnlijk heeft hij elders een beter bod gekregen voor dit album en buiten ebay om verkocht. Hij stelt ook dat het allemaal 'maar moeilijk bij te houden is', nochthans is de materie duidelijk : ik heb een item in m'n bezit, bied het aan op ebay en verzend het naar diegene die het hoogste bod uitbrengt. Heeft er iemand al zoiets voorgehad en wat vang je hiermee aan ?



Benieuwd naar jullie reacties ...


Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

Verkoper is object 'kwijt' ..

Eerder stond hier al een soortgelijk verhaal over een bromfiets, maar dit gaat er volgens mij wel over.... een item aanbieden en als het dan verkocht is het niet meer terugvinden??? Heel bizar!


Wat doe je hiermee... het is een feit dat je die plaat nooit zal zien, als het nog niet gebeurd is eerst je geld terugeisen... je kan ook een geschil openen wegens een niet ontvangen object en natuurlijk verdient die verkoper geen positieve FB.

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

Verkoper is object 'kwijt' ..

Dit gebeurt wel frequenter, hoor.


 


Het is me enkele weken geleden ook nog eens overkomen (geboden op een merk rugzak waar ik al bijna twee jaar naar op zoek was: maar de verkoper vond de rugzak niet meer terug nadat ik betaald had.)


 


Als de verkoper :


* het u redelijk snel laat weten ( binnen de 3 a 4 dagen),


* beleefd & correct is in zijn communicatie naar u toe


* en u uw volledige bedrag netjes terugbezorgt


... laat het dan los.


 


Ik laat in dat geval gewoon geen feedback achter: echt positief is het niet, maar echt negatief is het toch ook niet als de verkoper u schadeloos stelt voor uw aankoop & correct met u omgaat.


 


De wereld is niet perfect, en dat is Ebay ook niet. Eerlijk gezegd, als dat het ergste is dat je op Ebay kan overkomen als koper/ verkoper dan kan je beide handjes kussen (.. met zeer warme kussen).


 


Om op uw vraag te antwoorden: ja, het kan zijn dat de verkoper het item elders verkocht heeft, maar het kan evengoed dat hij echt het item niet meer weet liggen. Sommige mensen hebben een fenomenale platenkast, als je eens een album missteekt, niet altijd meer simpel om het terug te vinden.


 


Ik ben nog nooit een item verloren als verkoper. Maar ik heb wel eens serieus schrik gehad : Ik ben aan het verhuizen, en ik had het item ingepakt in de verkeerde doos. Ik heb het binnen de 24 uur teruggevonden. Intussen heb ik wel een halve avond in paniek staan zoeken vooraleer ik merkte dat ik een bureau item in de doos met keuken items had ingepakt. Het i s echt niet leuk als dit je overkomt, ook niet als verkoper.


 


Als die verkoper een fout gemaakt heeft, maar hij doet zijn best om het met u op te lossen, laat het dan los - dat is mijn opinie. Dat is ook hoe ik tot nu altijd als koper gereageerd heb in deze situatie.


 


 

Bericht 3 van 10
laatste antwoord

Verkoper is object 'kwijt' ..

@midcentmodlover,


Ik ben er volledig mee akkoord dat er een vergissing kan gebeuren zoals je aanhaald bij de verhuis, maar anderzijds volg ik je stelling niet voor 100%.... als de verkoper in kwestie je zonder discussie schadeloos stelt, blijft idd enkel de teleurstelling over, maar anderzijds voldoet hij niet aan de voorwaarden voor een correcte transactie... niet postitief, niet negatief is voor mij neutraal!


Ik vind het sowieso een bizar verhaal, als ik iets te koop aanbied, ligt het object ook in bereik en klaar om in te pakken/verzenden, dan ga ik ook niet na betaling gaan beginnen zoeken in de hoop het object snel ergens te vinden... zoiets getuigd voor mij van enige laksheid, wat mij betreft is dat excuus van die verkoper een drogreden die ik ongeloofwaardig vind.... dat object zal idd wel via een andere koopsite zijn verkocht geweest, Ebay kan dit niet verbieden al staat dat in hun beleid. Maar de verkoper had de aanbieding dan ook direct moeten verwijderen, wat hij dus niet deed.

Bericht 4 van 10
laatste antwoord

Verkoper is object 'kwijt' ..

@ walesha: zo doe ik het normaal ook: alles wat op Ebay staat netjes samenhouden in 1 doos. Nu kon het 1 keer niet: bij een verhuis pak je alles zo efficient & zo veilig mogelijk in voor het transport. Soms betekent dit dat je items moet spreiden voor de veiligheid/ gewicht. 


 


Bij die verkoper waar ik mijn rugzak kocht, denk ik dat die een Ebay winkel & een fysieke winkel heeft. Waarschijnljk heeft iemand de rugzak waar ik op geboden heb, verkocht in de winkel, maar heeft die niet automatisch de voorraad op Ebay aangepast. Oké, het is niet perfect. 


 


Maar niet iedereen heeft op alle momenten zo'n eenvoudige boekhouding als in jouw voorbeeld. Ik vind jouw standpunt om iedereen die eens een fout maakt, direct dood te slaan met neutrale feedback ongeacht of ze hun best doen om vergissing op te lossen, vrij hard. Dat zou ik zelf niet kiezen. Nu ja, het is niet aan ons, het is aan de originele poster om zelf te beslissen wat hij wil doen.  

Bericht 5 van 10
laatste antwoord

Verkoper is object 'kwijt' ..

@midcentmodlover,


Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo'n "harde" die vlot neutrale Fb geeft voor de minste ontevredenheid... ik heb op Ebay ook al een paar keer problemen gehad,: pakje verloren gegaan bij de post, een verkeerd item toegekregen, lange levertijd door de schuld van Kiala, een deel van de zending die ontbrak... in al deze gevallen werden de problemen op een humane manier opgelost en kregen al deze verkopers alsnog een positieve FB, maar hier gaat het mij vooral om de geloofwaardigheid van het verhaal en ja... ht is idd de poster hier die voor zichzelf moet uitmaken hoe hij hierop zal reageren, het is aan ons om hem te zeggen wat hij moet beslissen, we kunnen enkel onze mening erover kwijt.

Bericht 6 van 10
laatste antwoord

Verkoper is object 'kwijt' ..

Correctie in de laaste alinea.... het is dus NIET aan ons om de poster te zeggen wat hij moet beslissen... 😉

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

Verkoper is object 'kwijt' ..

Ik had onlangs een gelijkaardig verhaal voor maar dan als verkoper...


Ik verkocht een miniatuurautootje in blauw maar dit was jammer genoeg niet meer in stock omdat het de dag ervoor verkocht was aan een vaste klant die hier bij mezelf langsgekomen was.


Ik meldde dit probleem ogenblikkelijk aan de ebay-koper en bood hem 3 mogelijkheden:


- ofwel werd een bordaux-versie de dag nadien verzonden


- ofwel wachtte hij max een weekje tot ik een nieuwe bestelling binnen kreeg.


- ofwel werd zijn betaling integraal teruggestort


Voor de koper bleek op dat moment de bordeaux-versie geen enkel bezwaar waardoor ik dacht dat het probleem vlot opgelost was... tot ik dagen later zijn neutrale feedback kreeg...


 


Als verkoper heb ik ondertussen wel al geleerd dat er al eens iets fout kan lopen, zonder dat je hetzelf wil...


En ook al lijkt een verhaal ongeloofwaardig voor ons, dan nog zou ik eerder opteren voor het geven van het voordeel van de twijfel: omdat iets ongeloofwaardig is, wil dit nog niet zeggen dat het gelogen is hé? 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 10
laatste antwoord

Verkoper is object 'kwijt' ..

@Frits,


In jouw geval is dit anders, jij hebt ook een echte winkel buiten het internet en die moet ook draaien, jij kan onmogelijk alles wat je op Ebay aanbied apart zetten en dan in voorkomend geval een klant in de winkel wandelen sturen die nu net dat item wil hebben... dat zou een slechte verkoopsstrategie zijn en koopt die klant in je winkel nu net dat laatste exemplaar, toevallig korte tijd voordat de aanbieding op Ebay is afgelopen, tja... bij jou is dat niet echt een ramp, tenminste indien het item kan worden bijbesteld.


Afgaand op je verhaal verdiende je idd een postitieve FB, maar ik heb al vaker gezien dat sommigen altijd een neutrale geven met een postitieve voetnoot... dus ja, wat doe je eraan? Veel mensen zijn soms onverschillend... het was goed want de koper kreeg waar voor zijn geld, maar het was niet goed want het gewenste kleurtje was er niet... hoe redeneren sommige mensen hé?


Maar terug on-topic, hier is dat "niet meer terugvinden" in mijn ogen totaal ongeloofwaardig en een drogreden.. allicht is dit een particuliere verkoper, moest het een zakelijke zijn... dan is die wel slecht bezig!

Bericht 9 van 10
laatste antwoord

Verkoper is object 'kwijt' ..

Ik wil alvast iedereen bedanken voor de reacties ..



Ga jullie alvast deze update meegeven :



De verkoper stelde voor om een andere plaat te kiezen uit zijn collectie van ongeveer dezelfde waarde als de plaat die verloren gegaan was. Hebben eerst zo geprobeerd om een compromis te vinden maar dit was helaas niet mogelijk. Toen heeft hij alles geannuleerd, ook de andere platen die ik gewonnen had. Niet ideaal maar ja, vond zelf ook niet direct een manier om er uit te komen. Hij heeft via email gezegd dat hij mijn centen zou terugbetalen, betekent dus dat ik moet afwachten of hij zijn woord houd.



Heb jullie ervaringen met veel interesse gelezen, ik kan me vinden in het verhaal van de verhuis, waardoor een object tijdelijk vermist bleek. Maar na wat speurwerk is het item uiteindelijk toch boven water gekomen en kon de deal doorgaan. Je weet dat je eerlijk hebt gehandeld, het object niet aan derden verkocht hebt en het ook niet van de aardbodem kan verdwenen zijn. Ik ben best aannemen dat die persoon een aanzienlijke platenkast heeft, maar dat belet toch niet dat na wat speurwerk het item weer terug te vinden ??



Ikzelf ben niet iemand die de ebay-gemeenschap met neutrale of negatieve commentaren rond de oren kletst ; maakt mij niet uit of het autootje een andere kleur heeft dan gevraagd ; Kiala trager is dan Bpost etc... Maar hier gaat het inderdaad eerder om een drogreden, iets 'kwijt' geraken dat je aanbied is niet echt een redelijk argument om jezelf te verantwoorden. Mij is duidelijk geworden dat er op die plaat via de Duitse ebay soms een veelvoud wordt geboden dan de luttele 4 euro waarmee ik het winnende bod had ... Misschien heeft de verkoper zijn fout ingezien (startbod te laag?) of heeft ie er elders meer voor gekregen ... Nu ga ik afwachten, uiteindelijk is schadeloos gesteld worden prioriteit.


Bericht 10 van 10
laatste antwoord