op 30-11-2011 20:21
Verkopers klagen hier steen en been over dubieuze kopers, maar er moet mij toch iets van het hart... ik vraag me af waarom een koper die correct handelt altijd moet wachten op een FB van de verkoper tot de koper eerst zijn/haar Fb aan de verkoper geeft!
Mijns inziens is dat totaal onlogisch!
Wanneer ik hier iets verkoop, krijgt de koper van mij direct een goeie Fb zodra de betaling binnen is en is de koper nadien niet tevreden... ok, dan zei het zo en zien we wel verder.
Verkopers maken hier duidelijk een onderscheid tussen verkopen via het internet en verkopen IRL in een winkel... als je in een winkel iets koopt bedankt de verkoper je ook na het afhandelen van de verkoop, cq: nadat de aankoop werd betaald en wacht die daarmee ook niet tot de klant nadien komt zeggen tevreden te zijn.
Voor mij is de maat vol... ik handel correct, dus eerst FB bij mij door de verkoper en zolang ik die niet krijg, krijgt de verkoper er ook geen van mij... enne... overweeg ik zelfs op termijn een slechte FB... verkopers zijn bij deze gewaarschuwd, "fair-play" geldt voor iedereen!
op 03-12-2011 11:09
@inko_be
Hahaha... grapjas :^O
Maar alle gekheid op een stokje... ik heb ooit, lang geleden wel eens meegemaakt dat een zeer ontevreden klant het uitstalraam van de slager had beklad met het woord "gifmenger!" en dat heeft die slager heel wat werk gekost om het er terug af te krijgen.
Ontevreden mensen kunnen rare dingen doen, dus ja... ook in het echte leven kan je op veel manieren FB geven.
op 03-12-2011 11:16
Idd Frits, we zitten op hetzelfde (zij)spoor... 😄 enne... forumgutspiller... met PP is het altijd oppassen, voor mij is een betaling met PP geen onmiddellijke betaling omdat je dan ook te gemakkellijk je geld kan terugvorderen wat niet zo is met een gewone overschrijving.
Als er met PP wordt betaald vind ik het wel normaal dat de verkoper in dat geval wacht met FB tot hij er zelf één gekregen heeft.
Maar goed... ik ben ik en anderen hebben soms andere meningen, enfin, ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt.
op 03-12-2011 11:20
op 03-12-2011 11:29
@hetzijspoor...
Ja natuurlijk maar ik werk niet met PP, maar ik kan het standpunt van de anderen hier wel begrijpen... moest ik met PP werken, zou ik hier mss ook wel een uitzondering maken tot ik wist of ik mijn geld zeker had.
Ik denk dat ik hier ongeveer de enige particuliere verkoper op dit forum ben... beroepshalve ook in de verkoop gezeten, dus kan ik zowel de standpunten van de verkopers als de kopers volgen, dubbel voordeel dus.
op 03-12-2011 12:03
Dan moet je al wachten tot dag 46 na de betaling en als ik dat zou moeten doen, dan word het hier één grote chaos...
Waarom dag 46? Omdat koper simpelweg tot dan een claim kan indienen bij PP, ook al gaf hij +FB
En... in feite zou je dan nog niet mogen FB geven want nadien kan hij nog steeds via de ceditcardmaatschappij verzet aantekenen tegen de betaling, pfff
op 03-12-2011 13:52
@frits...
Dat klopt ja, er gaat niks boven een gewone bankoverschrijving en CC is ook alleen maar goed voor buitenlandse betalingen en dan nog... dat heb ik meer dan 20 jaar geleden al buiten gesmeten, te veel problemen mee gehad!
op 03-12-2011 20:22
awel bij mij moeten ze niet bieden,als alles vlot is betaling,wacht ik of hij/zij tevreden zijn,ik maak zogoed mogelijk met gescande foto's plaatsingen,want ik weet hoe ons postinstrument werkt na 38 jaar ,begrijp je mij !en op eigen risico iets versturen,0,71,trek ik me niet aan zie de brief door de bochten vliegen,en dan KAPOT,beveiligde verzending,tegen (smijten en draaien) ik weet waarover ik spreek!!ga hout vasthouden !3 aanbiedingen gekregen onder de prijs,nee niks van,mijn pa zijn mooie stukken gaan niet weg voor appel en ei,heb het gemeld,omzeilen van de prijs,maar ben klein particulier verkopertje en al te oud mss de ouderdom,ze willen alles,maar betalen,niks van, al verkoop ik niets.en turbo en bilkaanbiedingen kan ik niet mee werken,veel te ingewikkeld,heb vorig jaar nog geschreven,ebay gaat de verkeerde kant op.veel te duur,laat maar over aan profs
op 03-12-2011 23:33
@frits...
Dat klopt ja, er gaat niks boven een gewone bankoverschrijving en CC is ook alleen maar goed voor buitenlandse betalingen en dan nog... dat heb ik meer dan 20 jaar geleden al buiten gesmeten, te veel problemen mee gehad!
Had ik Paypal niet aanvaard, dan had ik de laatste 14 dagen zitten vloeken! Als ik eens bereken wat ik ontving aan betalingen via Paypal (grootste deel van buiten de Euro-zone), dan zou ik nu aan de kant gezeten hebben van diegenen die vinden dat de verkoop slabakt.
Nu kan ik alleen maar stellen dat hier bij ons de crisis echt niet gevoeld wordt, integendeel!
op 04-12-2011 08:43
als u winkel goed draait,zou ik ,in u plaats niet op ebay zetten,EN veelTE DUUR,ik wacht op de solden,EN ER ZIJN AL ZOVEEL WINKELS ALS DE U 1 keer goochelt,allemaal zulke winkels
op 04-12-2011 11:48
Hallo K**T*
Op Ebay plaatsen van artikelen terwijl je ook een echte winkel hebt is ook goed als publiciteit. We hebben nu en dan eens een klant binnen die onze winkel leerdde kennen door Ebay. Doordat het kledij is willen ze graag passen. Dan komen ze naar onze winkel en vertellen dat ze het gezien hebben op Ebay. Dus, is nog zo slecht niet.
Mijn artikelen zijn niet TE DUUR. We vragen zelfs te weinig volgens de aanbevolen prijzen. Het is zo dat je artikelen moet kopen voor z'n prijs/kwaliteit verhouding.
Echt solderen doen wij niet, zeker niet in badstoffen omdat dit artikelen zijn die niet solderen. In Helly Hansen soldeer ik enkel einde reeksen, maar vergeet niet vanuit het oogpunt van een zakelijke verkoper dat je moet winst halen, dat je moet overleven, het is je job. Als alle mensen alleen maar zouden kopen in solden en alleen maar grote kortingen dan mogen zeer veel winkel sluiten. Eigenlijk is dit een beetje een pest dat mensen alleen nog kijken hoeveel korting ze krijgen maar niet meer naar de juiste prijs.
Er zijn inderdaad veel winkels als die van ons, te veel zelf, zo zijn er ook veel bakker en slagers en noem maar op. Op Ebay Helly Hansen "googelen" en je zal zien dat wij ruim vertegenwoordigd zijn.
Van het moment wij geen minimum winstmarge meer kunnen halen op een artikel dan moeten we dat artikel niet meer verkopen, dan hou je er best mee op. Vergeet ook niet dat wij als zakelijke verkoper 21 % van de verkoopprijs moeten doorstorten aan de btw en neem dan de winstparge tussen aankoopprijs en je som min 21% dan moeten wij daar nog belasting op betalen. Veel partikulieren beseffen dit niet echt.
Stel je voor dat jij 21% moet afdragen op elke munt die je verkoopt ! Ik denk dat je zal stijgeren. Voor ons is dit dagelijkse kost.
Succes nog met je mooie hobby, verzamelen en verkopen, wees gelukkig dat je niet aan onze verplichtingen moet voldoen.
,-)