annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

FB van verkopers

Verkopers klagen hier steen en been over dubieuze kopers, maar er moet mij toch iets van het hart... ik vraag me af waarom een koper die correct handelt altijd moet wachten op een FB van de verkoper tot de koper eerst zijn/haar Fb aan de verkoper geeft!

Mijns inziens is dat totaal onlogisch!

Wanneer ik hier iets verkoop, krijgt de koper van mij direct een goeie Fb zodra de betaling binnen is en is de koper nadien niet tevreden... ok, dan zei het zo en zien we wel verder.

Verkopers maken hier duidelijk een onderscheid tussen verkopen via het internet en verkopen IRL in een winkel... als je in een winkel iets koopt bedankt de verkoper je ook na het afhandelen van de verkoop, cq: nadat de aankoop werd betaald en wacht die daarmee ook niet tot de klant nadien komt zeggen tevreden te zijn.

Voor mij is de maat vol... ik handel correct, dus eerst FB bij mij door de verkoper en zolang ik die niet krijg, krijgt de verkoper er ook geen van mij... enne... overweeg ik zelfs op termijn een slechte FB... verkopers zijn bij deze gewaarschuwd, "fair-play" geldt voor iedereen!

Bericht 1 van 38
laatste antwoord
37 ANTWOORDEN 37

FB van verkopers

ik begrijp u niet? Waarom mag een verkoper niet wachten totdat u een FB geeft? Als verkoper kunnen we zo wie zo al geen negatieve FB geven... dus waarom wachten?

Bericht 2 van 38
laatste antwoord

FB van verkopers

Geven van feedback is toch geen verplichting.

Persoonlijk geef ik steeds feedback bij ontvangst van betaling,omdat ik vind dat de koper dan zijn verplichtingen is nagekomen.

Ik geef ook steeds onmiddellijk  feedback als ik een aankoop ontvangen heb ,om de verkoper uit zijn lijden te verlossen.

Dat is louter mijn eigen visie ,ik heb geen problemen met verkopers die een andere mening zijn toegedaan.

Zou alleen graag feedback geven aan niet-betalers ,die komen hun verplichtingen niet na,en zeker diegenen die nergens op reageren.

Die zijn werkelijk ter kwader trouw.Diegenen die met een excuus afkomen zijn trouwens eerlijker,je weet dan onmiddellijk dat je de aankoop moet annuleren,en moet geen weken wachten ,mailen....

Bericht 3 van 38
laatste antwoord

FB van verkopers

Een tijdje heb ik feedback gegeven op het ogenblik dat ik de betaling ontving. Maar daar ben ik al vrij vlug mee gestopt.

In meerdere gevallen had ik problemen met de koper. Gaande van kopers die zonder boe of ba hun geld terugeisten via PayPal. Of die beweerden dat er iets ontbrak terwijl ik zeker wist dat dit niet het geval was.

Sommige waren te goeder trouw. Andere hebben me gewoon een item afhandig gemaakt. Om te vermijden dat die als beloning hiervoor ook nog een positieve feedback krijgen, geef ik nu pas feedback nadat ik zelf een positieve feedback ontvangen heb.

Ik vraag uitdrukkelijjk aan iedere koper om me te contacteren indien er een probleem is. Een koper die dat niet doet en me zonder pardon een slechte feedback geeft, verdient in mijn ogen ook geen positieve feedback.

Bericht 4 van 38
laatste antwoord

FB van verkopers

aVoor mij is de maat vol... ik handel correct, dus eerst FB bij mij door de verkoper en zolang ik die niet krijg, krijgt de verkoper er ook geen van mij... enne... overweeg ik zelfs op termijn een slechte FB...

Kan het nog groffer ???

Bericht 5 van 38
laatste antwoord

FB van verkopers

Walesha, ik heb nu een mooi voorbeeldje:

Een koper koopt een ethernet kabel van 20m en betaald prompt. (is dus volgens u recht op goeie feedback)

Na 10 dagen opend hij een geschil ,veel gevloek en gedoe dat zijn kabel nog niet binnen is (nog recht op goeie feedback.. volgens mij nu al niet meer , ik hbe graag dat mensen beleefd blijven).

Ik geef hem de tracking door en zeg dat zijn pakje in zijn postkantoor ligt te wachten omdat hij niet thuis was op moment van aanbieding (meneer is een ebayer met meer dan 1000 feedback, maar ze staat wel privé dus ik vreesde al een beetje voor zijn goede wil)

Nu antwoord hij weer grof dat ik maar moet reclameren bij de post dat het allemaal zijn probleem niet is dat men pakjes aanbied als hij niet thuis is en ik er maar moet voor zorgen dt het bij hem terecht komt.

tarara zo werkt het niet hé, en volgens u verdient zo een koper een goeie feedback omdat hij op het knopje nu kopen heeft gedrukt en betaald heeft?

Bericht 6 van 38
laatste antwoord

FB van verkopers

@inko_be..

Zoals ik al zei: "Is de koper nadien niet tevreden, het zei zo"... dat staat volkomen los van het feit dat de koper correct heeft gehandeld, cq: direct een betaling heeft verricht... dus verdient die mens idd een positieve FB want daar gaat het tenslotte om... wat er nadien gebeurt kan niemand voorspellen toch?

te veel mensen maken duidelijk een onderscheid tussen het internet en de echte wereld.

Er zijn nu eenmaal gemakkelijk klanten en moeilijke klanten... een stom voorbeeld... ik kom rond een uur of vijf 's avonds bij de bakker binnen, logisch dat die mens zo goed als uitverkocht is, dus kijk ik wat hij mij nog te bieden heeft, een andere klant die op hetzelfde uur binnenkomt wil persé dit of dat brood en maakt heisa omdat het niet meer voorradig is... stom voorbeeld, mss, maar de realiteit! Een ander voorbeeld: iemand koopt iets iets bin bvb Aldi, komt misnoegd nadien terug de winkel binnen en begint een hele scene te maken... dat is de echte wereld en wat is het verschil tussen het internet dan??? Die mensen werden toen bij hun aankoop ook bedankt voordat ze de winkel verlieten of niet soms?

Dus ja... is er een humaan verschil tussen verkoop op het internet en tussen verkoop in het echte leven?

Bericht 7 van 38
laatste antwoord

FB van verkopers

Voor mij niet walter 😉

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 38
laatste antwoord

FB van verkopers

... maar ik kan er in komen dat andere verkopers dit niet zo zien.

Iedereen moet zijn eigen bedrijfsstrategie voor ogen houden en naar best vermogen handelen é.

Ikzelf geef altijd de feedback nadat de betaling ingeboekt werd en de verzending op de post ging en ik moet zeggen dat dit mij nog geen "windereieren legde"... integendeel zelfs, het straalt vertrouwen uit naar de koper toe vind ik zelf.

Maar goed, ieder bepaalt zelf zijn strategie en moet uitmaken wat voor hem het beste is.

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 9 van 38
laatste antwoord

FB van verkopers

En Walesha,

Heeft die ontevreden koper bij de bakker een spandoek aan zijn raam gehangen dat het een slechte bakker was ?

En had hij een spandoek aan het raam gehangen zou de bakker deze laten hangen hebben ?

Bericht 10 van 38
laatste antwoord