annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Leugens als opsmuk van een aanbieding

Hallo,

ik erger me al een tijdje blauw aan de leugens die bepaalde mensen in hun aanbieding zetten om het toch maar beter te doen klinken. Kan je hier eigenlijk iets aan doen?

Om een voorbeeldje te geven van wat ik bedoel: 170456873053.

Het stripalbum zou zo gezegd al uitverkocht en zeldzaam zijn, terwijl ongeveer elke stripwinkel nog een dikke stapel heeft liggen. (Ik ben dit weekend in 4 (strip)winkels geweest en overal hadden ze er nog meer dan 20.)
Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Daar moet je je niet druk over maken, iemand die zo dom is om zomaar alles aan te nemen wat er geschreven staat is dan gelukkig dat 'zeldzame' album gevonden te hebben.
En iemand met kennis van zaken of iemand die de moeite doet om het na te trekken, zoals u blijkbaar, loopt daar toch niet in.

Photobucket

Photobucket

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Mogelijks was de voorraad in zijn lokale stripwinkelke op é?
Het is zoals speedsterboy aangeeft: de echte geïnteresseerde verzamelaar zal wel beter geïnformeerd zijn dan de info die deze verkoper hier verspreidt

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Och, kennis is macht, niets van aantrekken, maar inderdaad, oppassen geblazen en als je iets wilt kopen eerst eens verder surfen en informatie verzamelen.

Wij hebben een winkel, je kan niet geloven welke verhaaltjes de mensen vertellen om iets aan ons te komen verkopen.

Vb: komt een klant van ong. 50 jaar "meneer, ik heb hier een zeldzame antieke pop, is nog van m'n grootmoeder en bla bla bla .... Hadden wij dat geloofd dan hadden we 125 euro betaald. Gelukkig hebben we kennis van oude poppen. De pop was pas van 1950 (grootmoeder van die klant was van 1920-30), was beschadigd, in slechte staat .... dus we wilden maar 30 euro geven. Toen de klant voeldde dat dit niet pakte heeft de klant de pop verkocht voor .... 30 euro !! Zo zie je maar.

Ook op EBAY worden "niet zo oude voorwerpen en poppen verkocht waarbij de verkoper zegt dat het antiek is. Toch weet ik dat de verkoper het niet steeds weet en ook slachtoffer kan zijn van weer andere verkopers.

De Chinezen maken al jaren, deccenia lang namaak antiek. Prachtig speelgoed, meubels, voorwerpen. Het is weer kennis maakt macht. Zorg dat je niet te veel betaald.

Maar goed, dat is nu éénmaal kopen en verkopen, laat je niet verrassen.
Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Ach ja, als je een winkel hebt (niet viruteel) dan kan de klant voelen, ruiken, goed bekijken, ... wat antiek is verkopen wij als antiek. Als we niet zeker weten dan zeggen we dit ook aan onze klant. Dan is gewoon de regel "zie je het graag en ga je akkoord met de prijs, koop het en wees tevreden". Indien het naderhand antiek blijkt te zijn heb je een goeie zaak gedaan. Als blijkt dat het toch namaak is dan heb je een mooie copy en een eerlijke aanvaardbare prijs betaald waar je tevreden mee was.
Bericht 5 van 8
laatste antwoord

@winkelcentrum

Weet je soms of een grote babypop van het merk schildpad ,dateert van 1960,met beweegbare ogen en huilgeluid,iets waard is.Merk staat in een ruit op de rug.
Er is nooit mee gespeeld en zit nog in de oorspronkelijke doos.
Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Wat is het nummer die in de nek staat of op de rug. Dat nummer is de grootte van de baby. Ik zal je aan de hand daarvan een eerlijk antwoord geven.

Feit is, toen ebay nog niet bekend was bij het grote publiek zag je deze poppen op poppenbeurzen aan prijzen tussen 150 en 250 euro. Tegenwoordig gooit iedereen die zo'n pop heeft ze op de markt, op poppenbeurzen halen ze vaak amper nog de 75 euro en op Ebay staan er soms die aan week aan 9,99 staan en niemand bied er op. ALs er al biedingen op zijn krijg je 30 tot 50 euro.

Het is echt moeilijk geworden voor veel artikelen. De antiekmarkt is ook niet meer wat het geweest is. Bvb Schilderijen die vroeger makkelijk 30000 Bfr. kostten kan je nu in veilingshuizen kopen voor amper 250 300 euro. Was vanavond nog op een veiling in Oostende,(De Wit) daar gaan antieke kasten de deur uit voor belachelijk lage prijzen. Engelse vitrinekast .... 30 euro !!!!! Zou moeten 500 euro minimum zijn etc ....

Ik geef je morgen antwoord. M'n echtgenote die koopt die poppen op, zal haar eens vragen en je morgen antwoord geven en misschien een voorstel?

groetjes Johan
Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Op het hoofd en de rug staat 56.
In de hals,bovenaan de rug, staat een schildpadopdruk in zelfde kleur en materiaal en nog een ruit in kleur.
Het haar is geschilderd bruin.
Wou die nu niet bepaald op ebay zetten,zou niet weten hoe zo'n grote doos te verzenden,en bovendien weent die als ge ze beweegt.Vermits dat niet met batterijen is ....Zou niet niet willen dat ze bij de post een hartaanval krijgen ,of er de politie bijhalen:^O
Bericht 8 van 8
laatste antwoord