annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Voor 410 Euro opgelicht door Duitse verkoper ,zie ik mijn geld ooit terug?

Hoi,
n2tal weken geleden zag ik op ebay een adverntentie staan voor n Ibanez RG6EX tging om een Duitse verkoper met 0% feedback.
Op zich is dat wel verdacht,maar hey mischien had die pmens net zen eerste acount aangemaakt en je moet ergens beginnen met je feedback + het was exact de gitaar die ik zocht aan de helft van de winkelprijs,dus heb er niet verder bij nagedacht en mijn bod uitgebracht...
nadat de veiling was afgelopen (wat op zich al fishy was,omdat iemand duidelijk systematisch de prijs omhoog had zitten duwen) krijg ik de betalingsgegevens van de verkoper en betaal ik via IBAN overschrijving.

na nweekje wachten denk ik toch de verkoper ven te informeren hoe het zit met de betaling en of de gitaar al verzonden is,maar krijg geen reactie...
Nu zoveel weken later heb ik nog steeds niets vernomen van de verkoper en ga ik er stilaan vanuit dat er gewoon iemand een ad heeft geplaats voor een niet bestaand product en met mijn geld is gaan lopen... :S

Kan ik hier iets tegen beginnen,ik heb enkel een naam (vals?) en een rekeningnummer
en als student is 400E voor mij zowat een half jaar spaargeld dat zomaar ineens verdwenen is!

Ze zeggen hier wel ga naar de politie,maar is er dan ook echt een kans dat ik men zuurverdiende centjes ooit terugzie???

HELP!
Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Zoveel weken later ? De veiling liep af op 24 september, dus da's amper één week.
Het is idd een nul-FB verkoper van een vrij prijzig artikel, dus ikzelf zou daar wss. niet aan begonnen zijn.
(J-A zou hieraan toevoegen : tenzij je met Paypal betaalt, natuurlijk :-D)
Het is eigenaardig dat je geen antwoord krijgt,natuurlijk.
Maar het lijkt me toch een beetje vroeg om al te panikeren.

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

Bericht 2 van 16
laatste antwoord

Nog iets : je kan via Uitgebreid zoeken (bovenaan deze pagina) de contactgegevens opvragen. Als je geluk hebt staat er een telefoonnummer bij, of anders kan je het opzoeken (als er een echte naam en adres bijstaan)
Let wel : als je deze mogelijkheid gebruikt worden jouw contactgegevens eveneens naar hem doorgestuurd, maar die had hij sowieso nodig, dus da's eiegenlijk geen probleem.

Bericht 3 van 16
laatste antwoord

Sprekend uit mijn eigen ervaring is dat items besteld in Duitsland er vrij lang over doen om hier te geraken. Heb ooit eens twee weken moeten wachten op een t-shirt. Dus nu al paniek is wss overbodig.
Bericht 4 van 16
laatste antwoord

Bij een 0 feedbacker altijd met paypal betalen zou ik zo zeggen.

Langs de andere kant...beetje overdreven topic. Opgelicht? Beetje sterk om dat te schreeuwen. Je betaald met IBAN, stel dat je hebt betaald op 24 september zelf. Dan is het geld ten vroegste op 30 september op zijn rekening. Het kan zelfs zijn dat het er pas vandaag opstaat...dus sterk overdreven om nu al te denken dat je opgelicht bent.
Bericht 5 van 16
laatste antwoord

Hoi,
allemaal mooi en wel,ik heb mischien wat voorbarig gereageerd vorige keer,

maar vandaag wil ik checken of de verkoper ondertussen al contact had opgenomen ofdat het object ondertussen al als verzonden stond opgegeven
en nu blijkt dat die persoon
"niet langer staat ingeschreven bij ebay"

Is dit dan geen duidelijk teken dat er iets serieus niet in den haak zit???

Waarom zou deze persoon anders plotseling ze ebay-acount verwijderen eens hij het geld ontvangen heeft???

En is er buiten naar de politie gaan (wat hier in Belgie toch meestal geen XXXX opbrengt!!) echt niets anders dat ik kan doen om mijn centen terug te krijgen???

Ik heb verdorie bijna geen nagel om aan mijn gat te krabben omdat mijn vriendin en ik beiden nog studeren en dan word je voor je laatste cenetn opgelicht via ebay en dan moet je dat allemaal maar over je heen laten gaan ofwat???

Kan ik aande hand van de bankgegevens niet aan die persoon zen adres raken via een of andere website???

Ik sta hier op de rand van een hartinfarct gewoon omdat ik zo kwaad ben dat ik zo stom ben geweest om nog op het ebay-systeem te vertrouwen!:S
Bericht 6 van 16
laatste antwoord

Als deze verkoper trouwens zijn acount plotseling stopzet en na lang wachten ook duidelijk niet van plan is het aangekochte product ooit te verzenden,
is het dan niet aan ebay om de opgegeven acount informatie (naam,adres,tel.nr.) vrij te geven aan de koper zodat deze zijn geld sneller kan terugkrijgen of draait het hele systeem hier ronde het beschermen van de oplichters ipv van de kopers???
Bericht 7 van 16
laatste antwoord

Rustig, rustig, heel diep ademhalen en dan heel langzaam uitademen... x5

Zo.

De enige manier waarop je als koper bescherming hebt op kopen via eBay is als je met PayPal betaalt of met een creditcard.

U hebt met een overschrijving betaald en ook in het niet-eBay leven ben je zodra je de overschrijving hebt gedaan je geld kwijt.

Het enige wat u kunt proberen is om de volgende stappen te nemen:

http://pages.benl.ebay.be/help/buy/protection-programs.html

http://resolutioncenter.benl.ebay.be/

http://pages.benl.ebay.be/help/buy/protecting.html

Ik kan mijn verkoper niet bereiken via e-mail.
Om het telefoonnummer van een verkoper aan te vragen, klikt u op de link Uitgebreid zoeken rechtsboven op onze eBay-pagina's. Op de zoekpagina klikt u links op de link Contactgegevens zoeken in het gedeelte Leden en volgt u de instructies.

Als u weet waar uw verkoper woont kunt u contact opnemen met de plaatselijke politie daar (ook in het buitenland) of u kunt aangifte doen in uw eigen woonplaats.

Die ademhalingsoefening kunt u dagelijks meerdere keren herhalen. :-)

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 8 van 16
laatste antwoord

Ik doe men best,ik doe men best...
Maar kalm proberen blijven helpt toch niet zoveel.. :s
Ik heb ondertussen de contactgegevens van deze persoon opgevraagd en de opgegeven informatie blijkt allemaal vals te zijn... 😞
is er dan echt geen controle van ebay uit om te zien of deze gegevens wel kloppen???
Bericht 9 van 16
laatste antwoord

Daar heb je volgens mij een punt.
Ik vraag me ook af waarom ze daar niets aan schijnen willen te doen.

Bericht 10 van 16
laatste antwoord