annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Minimumprijs

Hallo.
Vorige week heb ik geboden op twee artikelen waarvan de minimumprijs niet vermeld was. Bij elk bod stond er steeds vermeld "minimumprijs niet gehaald". Aan het einde van de eerste veiling heeft een andere persoon mij tweemaal overboden en ik heb dus niet meer gereageerd. Tot mijn verbazing krijg ik dan wel tot tweemaal toe een herkansingsaanbod.
Bij het tweede artikel ben ik dus wel de hoogste bieder aan het einde van de veiling, maar nog altijd onder de minimumprijs. Nu is er blijkbaar een spookbieder geweest, die niet vermeld staat op de lijst met bieders en die het item gewonnen heeft.
Heel raar allemaal.
Iemand met dezelfde ervaring?
Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Minimumprijs

in bepaalde rubrieken (bijvoorbeeld kunst en antiek) kan een minimum verkoopprijs gevraagd worden (krijg je niet te zien). Zolang deze prijs niet wordt bereikt, gaat de verkoop niet door. Vermoed je echter te maken hebben met spookbieders die enkel de prijs willen opdrijven, denk ik dat je beter van deze advertenties afblijft... blijven bieden speelt enkel in je nadeel....
Wat denk je van enkel te bieden met een bepaald maximum bod helemaal op het laatste net voor de advertentie afloopt ? (kwestie van seconden...) Dan kan er niemand meer boven bieden !(en voor de rest vooraf geen bod doen maar alleen maar volgen wat de rest doet).
succes.
Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Minimumprijs

Ja, ik denk ook dat dit de beste strategie is, maar het was de eerste keer dat ik dit tegengekomen ben. Ik was ook gewoon nieuwsgierig naar wat nu de uiteindelijke prijs zou zijn, daar wordt ook op gerekend volgens mij. Een herkansingsaanbod had ik ook nog nooit gekregen en ik zal in 't vervolg wel uitkijken voor zulke aanbiedingen.
Bedankt voor de goede raad.
Bericht 3 van 3
laatste antwoord