annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Object gekocht, netjes betaald en toch een geschil wegens onbetaald?

kleuterjuf10
Community-lid

Hallo allemaal

- Op 3 november heb ik 2 items gekocht (nr. 250716533926 en nr. 250716532837).

- Op 4 november heb ik netjes het correcte bedrag + verzendkosten overgemaakt op het rekeningnummer van de verkoper.

- Op 17 november kreeg ik smsje (ik wist niet eens dat verkopers onze gsmnummers konden zien?) dat er iets mis was gelopen, dat het pakje was terug gekeerd naar hem (de verkoper) en dat hij het die dag nog opnieuw zou verzenden.

- Op 23 november krijg ik een berichtje van de verkoper via Ebay dat er weer een probleem is. Dit keer was het verzendkantoor gesloten en daardoor zijn al zijn pakjes weer naar hem terug gekeerd?

- Dezelfde dag open ik een geschil wegens niet ontvangen, want ondertussen waren we al 20 dagen na betaling en ik begon het idee te krijgen dat de verkoper niet eerlijk was.

- Ik kreeg daarop van de verkoper een bericht om mijn adres door te sturen. Mijn adres is 100% correct, want ik heb in november nog andere aangekochte objecten ontvangen.

- Ook op 23 november start de verkoper een geschil voor beide objecten wegens onbetaald. X-(
Ik heb tot 27 november om te reageren oid. Maar als ik klik op 'actie ondernemen' kan ik enkel kiezen tussen:
        1. contact opnemen met verkoper (heb ik gedaan en kopie van betaling in het bericht vermeld)
        2. nu betalen: als ik daar op klik dan kom ik op een pagina met de bestellinggegevens en dan staat er ook deze melding " 


U hebt de afhandeling van deze bestelling al voltooid."


Wat moet ik nu doen? De verkoper had trouwens enkels positieve feedbacks. Ik ook trouwens
Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

Object gekocht, netjes betaald en toch een geschil wegens onbetaald?

hughwitte
Community-lid

In de nieuwe procedure voor onbetaalde objecten kan men niet meer reageren in het geschillenpaneel zelf zoals dit tot vorig jaar wel het geval was. Stuur de verkoper nogmaals de gegevens van uw betaling via eBay berichten. Als u een aantekening zou ontvangen wegens onbetaald object staat daar ook een link bij waar u bezwaar kan mee maken. Kan ook via de link op de volgende pagina. Elke e-mail die u krijgt of verstuurt via eBay heeft onderaan een uniek identificatienummer. De nummers van de relevante e-mails kan u bij dit bezwaar ook vermelden. En als de verkoper zijn e-mails buiten eBay verstuurd heeft, kunt u ze er bij plakken.


http://pages.benl.ebay.be/help/buy/appeal-unpaid-item.html


De verkoper maakt hier duidelijk misbruik van die procedure onbetaald object:


http://pages.benl.ebay.be/help/policies/fvf-abuse.html

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 2 van 11
laatste antwoord

Object gekocht, netjes betaald en toch een geschil wegens onbetaald?

kleuterjuf10
Community-lid

Bedankt! Ik heb het formulier van bezwaar maken ingevuld.

Mvg

Bericht 3 van 11
laatste antwoord

Object gekocht, netjes betaald en toch een geschil wegens onbetaald?

kleuterjuf10
Community-lid

Vandaag kreeg ik een email van de verkoper met een verzendbewijs er in. Er stond een link naar de post in, maar de traceercode werkt niet!

En in de mail staat dat het pakje op 10/11 verstuurd werd. In de mail staat verder dat hij (de verkoper) dus al verstuurd heeft en dat ik nu precies degene ben ik het pak wel ontvangen heeft en nu doet alsof dat niet is!!

Waarom heb ik dan op 17/11 een smsje van hem gekregen dat er iets was en dat het pakje terug naar hem is gekomen??

En nog een toevoeging in zijn mail: Zijn vrouw werkt bij de politie dus ik moest niet gaan proberen om bij hen klacht gaan neer te leggen. ?:|

Help?

Bericht 4 van 11
laatste antwoord

Object gekocht, netjes betaald en toch een geschil wegens onbetaald?

hughwitte
Community-lid

Er zijn hier twee te onderscheiden zaken.


Ten eerste, het geschil dat de verkoper opgestart heeft wegens onbetaald object, en waartegen u bezwaar kunt maken van zodra u de aantekening krijgt. En waarvoor u de nodige bewijzen hebt.


Ten tweede, het geschil dat u opgestart hebt wegens niet ontvangen object. Wie weet wat daar allemaal gebeurd is met het pakje, feit is dat de verkoper niet alleen een trackingnummer nodig heeft voor PayPal, maar dat dit een online te controleren bewijs van aflevering aan de ontvanger dient te tonen. Als de verkoper en u niet tot overeenstemming komen, zet u het geschil binnen 20 dagen na opening van het geschil om in een claim. Het is uw verantwoordelijkheid om deze deadlines bij te houden. Als de verkoper geen bewijs van levering kan tonen zal PayPal normaal deze claim in uw voordeel beslissen en krijgt u het betaalde bedrag, objectprijs + verzendkosten, terug.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 5 van 11
laatste antwoord

Object gekocht, netjes betaald en toch een geschil wegens onbetaald?

hughwitte
Community-lid

Whoops, ben nog niet goed wakker, ik zie nu dat u waarschijnlijk via overschrijving betaald hebt. Vergeet dan die “ten tweede” maar. Overschrijving maakt de zaak moeilijker. Best is om met de verkoper tot een vergelijk te komen. Via eBay kan u uw geld niet terugkrijgen.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 6 van 11
laatste antwoord

Object gekocht, netjes betaald en toch een geschil wegens onbetaald?

Misschien de brave man signaleren dat U toch overweegt om klacht neer te leggen, en dat ze er bij de politie waarschijnlijk niet mee kunnen lachen dat iemand van hun korps meewerkt aan dergelijke bedrieglijke praktijken ...




Bericht 7 van 11
laatste antwoord

Object gekocht, netjes betaald en toch een geschil wegens onbetaald?

kleuterjuf10
Community-lid

Nu nog beter, meneer heeft geboden op iets dat ik verkoop.. Ik had te laat door dat je bepaalde mensen kon weren als koper.

Na een week nog geen betaling binnen van heb, maar nu heeft hij een geschil geopend wegens niet ontvangen!! + een negatieve feedback van hem dat ik niet reageer op zijn mails. 😮 Hoe kan ik nu iets opsturen als de betaling niet binnen is en hoe kan ik reageren op berichten die er niet zijn??

Dat begint hier erg uit de hand te lopen hoor.

Bericht 8 van 11
laatste antwoord

Object gekocht, netjes betaald en toch een geschil wegens onbetaald?

hughwitte
Community-lid

Hebt u al een geschil wegens onbetaald object geopend voor dit laatste? Dit kan u na vier dagen sluiten. Als de koper geen geldige reden heeft om niet te betalen wordt de negatieve feedback die u gekregen hebt dan verwijderd of kan u eBay vragen deze te verwijderen.


http://pages.benl.ebay.be/help/sell/unpaid-items.html


U hebt 10 dagen de tijd om te reageren op het geschil wegens niet ontvangen object, met de mededeling dat u geen betaling ontvangen hebt.


Hoe is het afgelopen met uw oorspronkelijke probleem, hebt uw object tal ontvangen of hebt u de betaling teruggekregen. Vergeet niet dat u passende feedback kunt geven tot 60 dagen na aankoop.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 9 van 11
laatste antwoord

Object gekocht, netjes betaald en toch een geschil wegens onbetaald?

kleuterjuf10
Community-lid

Ik heb een geschil geopend wegens onbetaald object. Ik ben blij om te lezen dat de feedback nog kan verwijderd worden. Negatieve feedback krijgen die onterecht is, is niet zo fijn. 

Van het oorspronkelijke probleem is het geschil dat de verkoper had geopend opgelost. Ik heb van ebay een bericht gekregen dat ze de aantekening wegens niet betaald hebben verwijderd 😄 Maar verder heb ik daar helaas geen nieuws over. Ik heb wel via klachtenpunt.be een melding gedaan, aangezien de verkoper ook een winkel heeft.

Bericht 10 van 11
laatste antwoord