annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Refunded item staat als "onbetaald" in Mijn Ebay

Ik heb een geheugenkaartje gekocht dat bij levering namaak bleek te zijn. Na overleg met de verkoper werd het teruggestuurd en de verkoper heef een 'pay-pal' "refund" uitgevoerd. In "Mijn Ebay" staat er nu dat ik dit item nog niet betaald heb (in paypal staat dat het 'refunded' is). Moet ik alsnog een PP claim indienen om te vermijden dat de verkoper een claim tegen mij indient wegens een "niet betaald object" ? Of hoe krijg die ik "onbetaalde item" melding in "Mijn Ebay" weg ?
Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Dat je item terug als onbetaald staat is normaal: het is immers niet meer 'betaald' !

Nu vraag je best nog aan de verkoper om de verkoop officieel te annuleren met wederzijds akkoord.

Deze procedure dient te worden opgestart door de verkoper.

Mocht hij dit niet willen doen - wat me gezien de terugbetaling zou verwonderen - dan kan je een geschil wegens afwijkend object indienen.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Sorry maar ik vind dat niet "normaal". Er is geen item, dus waarom zou er wel of niet een betaling moeten zijn ? Als een refund heeft plaatsgevonden, is er uiteindelijk geen transactie. Dat concept zal waarschijnlijk wat hoog gegrepen zijn voor Ebay.
Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Een refund is gewoon een (terug)betaling via de bank Paypal.

Die kan diverse redenen hebben.

Paypal heeft er zelfs geen zaken mee dat dit betrekking heeft op de annulatie van een verkoop via Ebay, dat trouwens een apart bedrijf is.

Jullie zullen dus de verkoop via Ebay moeten annuleren.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord