annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Terugzending van gewonnen item.

Hallo allemaal.

Ik heb steeds erg positieve ervaringen gehad met eBay maar enkele weken geleden dan toch de eerste minder leuke ervaring. Ik won een object dat staat beschreven als "maar 1 keer gebruikt". De foto's zagen er ook goed uit en het object werd beschreven als uitstekend werkend.
Echter... hetgeen ik toekrijg is helemaal niet zoals de beschrijving laat blijken. Het item zag er versleten uit en werkte wel maar met storende fouten. Ik nam contact op met de verkoper en hoewel zij eerst haar standpunt volhield, zijn we er uiteindelijk toch uitgekomen dat ik het item zal terugsturen en ik mijn geld terug krijg. Alleen... nu heb ik een vraag: hoor ik eerst mijn geld terug te krijgen of eerst het object terug te sturen. Normaal gezien gaat geld steeds voor het versturen van een item, maar ik ben nog nooit in deze situatie beland, dus ik weet het niet zo goed.
De communicatie met de verkoper is van die aard dat ik wel twijfel of zij me uiteindelijk terug zal betalen wanneer ik het object heb verzonden. Ik vrees ervoor dat ze zal zeggen dat het item niet is toegekomen, maar langs de andere kant wil ik niet nog eens extra kosten doen om het aangetekend te verzenden (naar Duitsland).

Is hier een standaard beleid voor inzake het terugsturen? En is er iets dat ik kan doen indien ze weigert mij terug te betalen;

Alvast bedankt!

Lienneke
Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Heb je betaald met paypal? Indien wel, zou ik nog niets terugsturen en eerst een claim openen. Daarna ga je het wel moeten terugsturen, maar let wel op, het moet verstuurd worden zodat het online traceerbaar is.
Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Als je met pay pal hebt betaald ,ontvang je NA het terugzenden 20 euro,je verzendkosten 5 euro + terugzendkosten moet je zelf betalen.
Je moet het evenwel aangetekend verzenden ,dat zal je min. 10 euro kosten,ik weet niet hoeveel het weegt.
Dus je verliest zeker 15 euro.
Zou je het niet beter houden ,voor zulke kleine bedragen wegen de verzendkosten te zwaar door.
Kan je geen tegemoetkoming van de verkoper vragen,bvb 5 euro?
Het wordt verkocht als verzamelobject,mogelijk dat de verkoper beweert dat het in goede staat is voor een voorwerp van die ouderdom.
Bericht 3 van 8
laatste antwoord

De betaling was via overschrijving, PP werd niet aanvaard EN en de verkoper vermeldt duidelijk dat hij geen retour aanvaardt.

Bij het openen van een geschil wegens object afwijkend van de beschrijving bestaat de mogelijkheid voor de verkoper om aan te duiden hoeveel hij terugbetaald heeft, wat doet veronderstellen dat de betaling eerst moet gebeuren alvorens het object teruggestuurd wordt.
Dat lijkt mij logisch, alhoewel logica en eBay niet altijd samengaan...

@lienneke-fienneke
heb je het accoord voor terugzending gekregen via reguliere mail of via het geschillenpanel, als je geen geschil geopend hebt dan moet je dat zeker doen.
zowie
Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Terugzending zal toch steeds best gebeuren met een traceerbaar systeem,dus hoge verzendkosten.Het object kostte 20 euro,dus volgens mij loont het niet.De verkoper gaat zeker de terugzendkosten niet vergoeden.
Volgens mij kan men beter onderhandelen om een bedrag teruggestort te krijgen,levert meer op.
Er staat in de aanbieding ook duidelijk dat het over een verzamelobject gaat,dus niet iets nieuw.Volgens mij is er een andere standaard voor oude objecten.
Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Hallo allemaal.

Bedankt voor de vele reacties. Ik heb enkel nog maar contact gehad met de verkoper (geen geschil geopend of iets dergelijks dus). Maar als ik dat hier allemaal zo lees, gaat me dat inderdaad best veel geld kosten om het terug te sturen.
Het feit dat het als verzamelobject werd beschreven lijkt me niet echt een reden om te veronderstellen dat het item ook beschadigd is. Zeker omdat er staat dat het amper 1 keer gebruikt is. Ik ben inderdaad een "verzamelaar" maar tegelijk gebruik ik deze dingen ook. En natuurlijk wil je het liefst een mooi exemplaar hebben en ook eentje dat het werkelijk doet (zeker als dat in de beschrijving staat).
Wat ik dus ga voorstellen is dat de verkoper een deel van het geld terugstort (via overschrijving, er was geen paypal aangeboden). Hopelijk gaat ze hiermee akkoord.

Nog even een vraagje dan: moet ik nog steeds een geschil openen, ook als de verkoper en ik via e-mailen tot een besluit komen? (misschien ivm de feedback of dergelijke later)

Nog maals, heel erg bedankt voor de antwoorden.

Groetjes
Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Als je tot een overeenstemming komt waar jij je goed bij voelt ,hoef je geen geschil op te starten.
Als alles goed verloopt kan je zelfs een pos. feedback achterlaten.
Geef zeker geen neg feedback als je wil onderhandelen,want dan krijg je niets meer los.
Succes
Je kiest best altijd de weg die financieel het meest gunstige is ,ook al heb je gelijk.
Meestal heb je positieve ervaringen,laat deze ene negatieve je niet ontmoedigen.
Bericht 7 van 8
laatste antwoord

en als ze dat dan niet terug sturen ben je gezien ,heb het nog nooit voor gehad ,en hopelijk nooit nodig maar ik zo ook niet weten wat te doen direct,
Bericht 8 van 8
laatste antwoord