annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

iets verkopen dat gratis is

Een verkoper verkoopt tal van zaken die je gratis op het internet vind. Is zoeits toelaatbaar?

Ik geef hem hiervoor een negatieve feedback, en nu vraagt hij mij om deze in te trekken.

Wat te doen?
Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Jij gaat tegen de regels in. Je koopt iets zonder intentie om te betalen, enkel om negatieve (wraak)feedback te geven. Als jij vermoedt dat iets tegen de regels is, moet je contact opnemen met ebay en niet het recht in eigen handen nemen.

Als jij je negatieve feedback niet intrekt, kan de verkoper nog altijd een geschil openen wegens niet betalen, waardoor jij een aantekening krijgt en de negatieve feedback weer wordt weggenomen.
Bericht 2 van 15
laatste antwoord

Over het toelaatbare of niet spreek ik mij niet uit, feit is wel dat het de koper is die zelf beslist om daar al dan niet op in te gaan.
Bij mij sta je in elk geval al bij op de lijst.

Photobucket

Photobucket

Bericht 3 van 15
laatste antwoord

bij mij ook op de lijst
Bericht 4 van 15
laatste antwoord

Een verkoper verkoopt tal van zaken die je gratis op het internet vind. Is zoeits toelaatbaar?

Ja natuurlijk is zoiets toelaatbaar.
Wat u doet niet. X-(

Ben blij dat u dit hier even meldt zodat verkopers u kunnen blokkeren om bij hun te kunnen kopen.

Vind moet trouwens met een T en het is zoiets.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 5 van 15
laatste antwoord

Zolang er op het object geen uitdrukkelijke vermelding staat dat het niet mag doorverkocht worden, is er geen vuiltje aan de lucht.
Indien dit wel zo is (wat ik persoonlijk niet bekeek), is het iets anders natuurlijk.

Zomaar stellen dat het toegelaten is, is dus slechts een gedeelte van de waarheid vrees ik.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 15
laatste antwoord

Nee hoor, eBay heeft zelfs een "eigen" rubriek voor bijvoorbeeld monsterflesjes parfum en ook promo CD's en LP's mogen gewoon verkocht worden en op al die dingen staat duidelijk vermeld not for sale enz.

Bericht 7 van 15
laatste antwoord

cherrymoonboy2008 heeft bovendien die airtran voucher enkel en alleen maar gekocht om die verkoper een negatieve feedback te kunnen geven en dat is nog het meest kwalijke aan dit verhaal. Bah!

Bericht 8 van 15
laatste antwoord

Overzicht van verboden en beperkte objecten:

http://pages.benl.ebay.be/help/policies/items-ov.html -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 9 van 15
laatste antwoord

Als iets verboden is om te verkopen ga je er toch niet op zitten bieden enkel en alleen om een negatieve feedback te gaan geven is het wel?
De bedoeling is dat je zo'n aanbieding aangeeft bij eBay zodat eBay de aanbieding kan beëindigen of de verkoper eventueel kan schorsen.
Je kan zo'n aanbieding ook gewoon negeren natuurlijk omdat het je zaken niet zijn.

De actie van cherrymoonboy2008 had dus totaal geen zin.

Ja toch wel, veel mensen zijn nu gewaarschuwd hoe cherrymoonboy2008 te werk gaat op eBay.

Bericht 10 van 15
laatste antwoord