annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper geschorst

Ik heb onlangs 4 dvd-boxen gekocht bij dezelfde verkoopster op eBay. Ik heb meteen via overschrijving betaald. Eerst werd ze ziek, waardoor het verzenden wat zou moeten wachten. Daarna had ze het pakketje retour gekregen omdat ze zich van postcode vergist had. Een paar dagen geleden heeft ze me verteld dat de ontvangst niet lang meer op zich zou laten wachten, maar dat het een aantal dagen zou duren omdat het pakket uit Nederland komt. Ik had daar allemaal begrip voor, maar vandaag krijg ik bericht van eBay dat deze verkoopster geschorst is en dat ik nu moet proberen mijn geld terug te krijgen. Ik heb een geschil geopend, maar ik weet niet of dat zin heeft bij een niet langer bestaande verkoper. Ook heb ik haar gemaild, maar ik ben bang geen antwoord te krijgen. Het gaat hier om een bedrag van maar liefst €86,50! Heeft iemand raad voor mij? Ik ben echt in paniek.
Bericht 1 van 46
laatste antwoord
45 ANTWOORDEN 45

Verkoper geschorst

Ontvangen mail van eBay:

Beste earanefelagund,

Dit is een bericht van eBay Afdeling Regels en Veiligheid voor:

Objectnummer - 320226489684

Titel object - Te Koop Complete series 1, 2, 3 en 4!!

Uit onze gegevens blijkt dat u hebt geboden op een of meer objecten van deze verkoper of een of meer objecten van deze verkoper hebt gekocht. Onlangs hebben we alle actieve aanbiedingen van deze verkoper verwijderd en is hij geschorst. Om privacyredenen kunnen we geen verdere details over deze verkoper geven.

Als iemand zich voordoet als de verkoper en u vraagt een transactie buiten eBay te voltooien, raden we u aan dit verzoek te negeren. Transacties voor objecten die op eBay zijn aangeboden, maar die buiten de eBay-marktplaats worden voltooid, worden niet gedekt door kopersbescherming van eBay en kunnen zeer fraudegevoelig zijn.

Als u nog geen betaling heb verstuurd naar deze verkoper, verzoeken we u dringend de transactie af te breken.

Als u al hebt betaald, kunt u het beste uw geld terug proberen te krijgen. Daarvoor kunt u de volgende stappen ondernemen:

1. Als u met een cheque of via overschrijving hebt betaald, vraag uw bank dan om de betaling stop te zetten.
2. Als u met een creditcard hebt betaald, neem dan contact op met de veiligheidsafdeling van uw creditcardmaatschappij.
3. Als u hebt betaald via postwissel (Western Union, Money Gram), kunt u contact opnemen met de betreffende instelling voor meer informatie.
4. Als u via PayPal hebt betaald, komt u misschien in aanmerking voor het PayPal-kopersbeschermingsprogramma. Hiervoor dient u rechtstreeks contact op te nemen met de customer support van PayPal :

https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=_contact_us

5. Als u het object betaald hebt, maar niet hebt ontvangen, komt u misschien in aanmerking voor kopersbescherming van eBay. Neem hiervoor contact op met eBay customer support:

http://pages.benl.ebay.be/help/contact_us/_base/index.html

Op de pagina Veilig handelen vindt u tips over hoe u zich kunt beschermen bij transacties op het Internet:

www.benl.ebay.be/securitycenter

Als u nog verdere vragen hebt, kunt u contact met ons opnemen door te klikken op Hulp (bovenaan de meeste eBay-pagina's) en vervolgens op de link "Contact met ons opnemen" om ons een e-mail te sturen. We verzoeken u niet rechtstreeks op dit bericht te reageren, omdat we de reactie niet ontvangen.

Met vriendelijke groet,

eBay Afdeling Regels en Veiligheid
Bericht 2 van 46
laatste antwoord

Verkoper geschorst

dat ziet er dus niet goed uit 😞 los het maar op. ikzelf koop enkel nog als ik kan betalen via paypal.

mvg,
Bericht 3 van 46
laatste antwoord

Verkoper geschorst

fkes gegoogeld naar object, 't zat nog in de cache. 't is er één van de bewuste sell4sell4

mvg
Bericht 4 van 46
laatste antwoord

Verkoper geschorst

Ik ben pas 18 en gebruik nog geen creditcards, dus ook geen Paypal. Haar FB zag er goed uit, maar de enige positieve FB als verkoper kreeg ze allemaal van dezelfde personen, die volgens mij fictief zijn... Toen wist ik dat echter nog niet; ik was een van haar eerste klanten, ze had enkel kopersFB.
Bericht 5 van 46
laatste antwoord

Verkoper geschorst

in principe hoef je geen credit card te hebben voor pay pal. maar 't is klote dat je in belgie nog steeds geen bankrekening kan koppelen aan uwe paypal om betalingen uit te voeren. waarom kan het in nederland en bij ons niet???

mvg,
Bericht 6 van 46
laatste antwoord

Verkoper geschorst

Dit bericht kreeg ik van haar na vraag om mijn geld terug te storten. Wat moet ik hier van geloven?

HI,

Ik heb geen idee wat er aan de hand is met Ebay, ze zeggen dat ze contact gegevens willen verifieren en dat ze dat bij alle verkopers doen. Ik heb net mijn gegevens ingefaxt nu is het afwachten maar je krijgt zeker de boxen toegestuurd.

Mvg,

Larisa
Bericht 7 van 46
laatste antwoord

Verkoper geschorst

ik vrees dat het zever in (oude) pakjes is.

mvg,
Bericht 8 van 46
laatste antwoord

Verkoper geschorst

Je zou schrik krijgen om op e-bay iets te kopen.

Maar bij mij zouden ze zoiets niet moeten proberen, ik rij ernaar toe ... ik probeer trouwens als ik al iets koop wat prijzig is (en dan is dat wijn) het zelf te gaan afhalen.

Maar zoveel heb ik nog niet gekocht dus ... waar kan ik over mee spreken hé 😮
Bericht 9 van 46
laatste antwoord

Verkoper geschorst

Horen, zien en zwijgen. Photobucket
Bericht 10 van 46
laatste antwoord