annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verzendingskost aangetekend, maar gewoon verzonden

e-user2
Community-lid
Een aanbieding waar een verzendkost vermeld staat die aangetekende zending inhoudt maar die verzonden wordt met gewone post en er dus meer dan 4 euro extra aangerekend werd: is dit aanvaardbaar? -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Verzendingskost aangetekend, maar gewoon verzonden

Neen dat is niet aanvaardbaar, die 4 euro extra zou ik terug vragen.

m.


m.
Bericht 2 van 15
laatste antwoord

Verzendingskost aangetekend, maar gewoon verzonden

tjr0000
Community-lid
Het was toch geen item van Articcynda ?
Bericht 3 van 15
laatste antwoord

Verzendingskost aangetekend, maar gewoon verzonden

e-user2
Community-lid
Niet bij mijn weten.

Ik stelde mij wel vragen bij het aanrekenen van 3x de werkelijke verzendkost, de afhandeling kan toch niet zo'n extra kost veroorzaken. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 4 van 15
laatste antwoord

Verzendingskost aangetekend, maar gewoon verzonden

tjr0000
Community-lid
Lijkt mij ook sterk. Heb je al navraag gedaan bij de verkoper ?
Bericht 5 van 15
laatste antwoord

Verzendingskost aangetekend, maar gewoon verzonden

quasi9522
Community-lid
Het lijkt onaanvaardbaar....
maar als je een dienst vraagt (bvb leveren bij uw thuis) én de prijs is op voorhand geweten (beschrijving item) lijkt er toch geen probleem.
Een te hoge verzendprijs bij de itembeschrijving kan je wel , indien je dit wil ,gebruiken om niet te bieden of om je maximumbod te verlagen.
Bericht 6 van 15
laatste antwoord

Verzendingskost aangetekend, maar gewoon verzonden

e-user2
Community-lid
Een verzendingskost mag dan wel vermeld staan maar als die overeenstemt met aangetekende (en verzekerde) verzending en de verzending gebeurt anders dan kan je moeilijk veronderstellen dat je als koper akkoord gaat met de opgegeven verzendprijs.

Onlangs deed ik een aankoop bij een Duitse verkoper die een vaste verzendkost vermeld voor zendingen binnen Europa. Na de betaling verlaagde die verkoper de verzendkost naar het effectief te betalen bedrag, zonder enige vraag van mijn kant. Die verkoper deed een gedeeltelijke terugbetaling voor € 7,50.

Ik denk dat het overduidelijk is wat er aan de hand is als een verkoper 3x of meer vraagt voor verzending dan wat werkelijk verschuldigd is. En met dat overduidelijk veronderstel ik niet een ontduiking van eBay kosten maar een duidelijk misbruiken van de koper. Maar ik had graag de mening gekend van anderen, wat ook gebeurd is en waar ik dankbaar voor ben. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 7 van 15
laatste antwoord

Verzendingskost aangetekend, maar gewoon verzonden

zowiedot
Community-lid
@e-user2
waar een verzendkost vermeld staat die aangetekende zending inhoudt

dus als de verzendkost hoog is, dan veronderstel je dat het aangetekend verzonden wordt terwijl het niet aangegeven is ?

Indien de verzendwijze verschilt van de beschrijving in de aanbieding en goedkoper verstuurd wordt dan kan je dit aangeven in de gedetailleerde verkopersbeoordeling.

Veronderstellingen zijn ongezond :-)
zowie
Bericht 8 van 15
laatste antwoord

Verzendingskost aangetekend, maar gewoon verzonden

Misschien woont de verkoper een heel eind van het postkantoor en rekent hij zijn benzine ???

Indien de verzendwijze verschilt van de beschrijving in de aanbieding en goedkoper verstuurd wordt dan zit de verkoper fout.

Indien de verzendwijze niet is vermeld maar een duidelijke verzendingskost wordt vermeld die dan ook wordt aangerekend dan zit de verkoper niet fout.

Veronderstellingen zijn inderdaad ongezond.





Bericht 9 van 15
laatste antwoord

Verzendingskost aangetekend, maar gewoon verzonden

Oeverloze, reeds veelvuldig gevoerde discussie...

Ik kan niets anders dan e-user gelijk geven: als de aangerekende verzendkost zeker 3x zo hoog is als de werkelijke kost, dan is het vrij eenvoudig voor mij: daar kan ik ook niet mee akkoord gaan.
Als verkoper zou ik zelfs niet wachten tot de koper er om vraagt en net als die Duitser terugstorten (wat ik trouwens regelmatig doe bij mensen die bvb snel betalen als ze meerdere artikels kochten en dubbele verzendkosten betaalden).

Als je een degelijke reputatie wil opbouwen als verkoper, dan is dit toch het minste wat je kan doen en zal zeker door je kopers geapprecieerd worden!!!


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 10 van 15
laatste antwoord