annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Welke feedback bij te hoge verzendkosten?

eridl76
Community-lid

Hallo,



Ik heb een object gekocht waarbij de verkoper het dubbel van de realistische verzendkosten heeft aangerekend (10 pond, en op de verzending stond duidelijk 5 pond geschreven, het object was verpakt in een oude enveloppe, dus geen nieuwe gekochte verpakking ofzo).


Het object is als beschreven en daar ben ik tevreden over, maar welke feedback zouden jullie in zo'n geval geven, positief of neutraal ?

Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

Betreft: Welke feedback bij te hoge verzendkosten?

Eventueel een positieve feedback, maar toch met de vermelding dat de verzendkosten duur zijn.

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

Betreft: Welke feedback bij te hoge verzendkosten?

Van mij kreeg hij een neutrale, iets in de zin van: "Object OK maar verzending onrealistich duur!"... waarom neutraal... omdat de FB bedoelt is om het koop- verkoopgedrag te kunnen inschatten, een positieve FB leest niemand, de andere wel en zo kan je een boodschap laten aan andere kandidaat-kopers.


Enkel negatief en neutraal trekken nu eenmaal de aandacht.

Bericht 3 van 10
laatste antwoord

Betreft: Welke feedback bij te hoge verzendkosten?

Als de verzendingskosten in de omschrijving meegedeeld werden dan is een positieve feedback de enige juiste beslissing aangezien de verkoper de voorwaarden heeft gerespecteerd.



Indien dit niet het geval was en er worden meer verzendingskosten aangerekend dan meegedeeld dan is een negatieve op zijn plaats.


Bericht 4 van 10
laatste antwoord

Betreft: Welke feedback bij te hoge verzendkosten?

Wat er op de verzending staat als kost is niet de enige kost die de verkoper moet maken. Hij moet misschien een paar km rijden naar het verzendingskantoor. Zoals hierboven gezegd, indien het bedrag strookt met wat aangegeven werd in de omschrijving is dit het enigste dat telt. Dat wist de koper, en als hij daar niet mee akkoord gaat moet hij gewoonweg niet kopen toch ?

Bericht 5 van 10
laatste antwoord

Betreft: Welke feedback bij te hoge verzendkosten?

Hallo, ik heb daar een goeie ervaring mee.


 


vraag heel beleefd aan de verkoper voor een refund, dat je gezien hebt dat je iets te veel betaalde.


 


9 op de 10 zullen ze dat terugbetalen.


 


als je niets terugkrijgt, geef een positieve maar je kan het steeds vermelden "iets te dure verzendkost".


 


als je wist op voorhand hoeveel het was en je ziet dan dat de prijs de helft is dan heb je het recht om hier even vriendelijk op te reageren.


 


 


succes  


 


 

Bericht 6 van 10
laatste antwoord

Betreft: Welke feedback bij te hoge verzendkosten?

Jongens, jongens toch...


Ik ga het eens extreem stellen: als ik in mijn omschrijving zet dat de verzendkosten 100 euro zijn en ik verzend via Taxipost voor 6 euro, dan vinden jullie dus dat ik volledig in orde ben???


Ik ben echt eens benieuwd hoeveel van jullie hiervoor een positieve feedback en een positieve DSR gaan geven !!!!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 10
laatste antwoord

Betreft: Welke feedback bij te hoge verzendkosten?

Het enige wat IK weet is dat je enkel en alleen als verkoper je klanten kan respecteren als je normale verzendkosten gaat rekenen.


Als je dan ook nog eens een vertrouwenuitstralend account wil opbouwen, dan reken je niet het dubbele voor de verzendkosten.


 


Ik lees het hier al... ze moeten naar het postkantoor, ze moeten plakband gebruiken, ze moeten straks ook nog het electriciteitsverbruik van hun pc of het afschrijven van hun pc aanrekenen..


Sorry maar dergelijke kosten verrekent een bakker of een beenhouwer toch ook niet als extra kost aan als je hem bvb een brood gaat kopen?


Dit wordt allemaal verrekend in de verkoopsprijs van het produkt, niet als extra kost é??? 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 10
laatste antwoord

Betreft: Welke feedback bij te hoge verzendkosten?

Met andere woorden: als koper volg je best de raad op van hellyhansen: schrijf de verkoper een aanvaardbaar mailtje en in 90% van de gevallen zal dit leiden tot een aanvaardbare oplossing.


Indien dit niet gebeurd: neutraal of rood maar ook zeker een lage DSR voor verzendkost




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 9 van 10
laatste antwoord

Betreft: Welke feedback bij te hoge verzendkosten?

eridl76
Community-lid

Bedankt voor de antwoorden,



Ik had op voorhand al wel de shipping kosten opgezocht, en die waren het dubbel als het object veel zwaarder was geweest, wat me  Misschien heeft hij zich hieromtrent zelf vergist.


Ik zal hem hier inderdaad over aanspreken, en het eens vragen, en aan de hand daarvan feedback geven, dat lijkt me een goed idee, want ik geef niet graag mensen zomaar neutraal of slechte feedback als het niet nodig is. Een goede uitleg is voor mij eigenlijk ook al goed (zoals: ik moet ver rijden om een postkantoor te bereiken)- ik heb uiteindelijk het object in handen tegen de prijs dat ik verwachtte.

Bericht 10 van 10
laatste antwoord