annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Welke feedback na terugbetaling ?

Ik kocht bij een veelverkoper tweedehands geheugen voor twee computers. Het geheugen is volgens de verkoper "getest en 100% in orde". Na ontvangst gebruik ik een eenvoudig testprogramma, en dat vindt in beide gevallen fouten in het geheugen. Nadat ik de verkoper daarover mail, krijg ik prompt mijn geld terug, zonder verdere uitleg of vraag om het geheugen terug op te sturen.
Welke feedback geef ik nu ? Positief, omdat ik geen financieel verlies geleden heb ? Of neutraal met een opmerking dat het geheugen niet grondig getest is, als waarschuwing voor andere kopers ?

Bericht 1 van 17
laatste antwoord
16 ANTWOORDEN 16

Re: Welke feedback na terugbetaling ?

@Walesha, geef jij negatief voor een trage verzending ?

Beste mik-mak... herlees mijn post nog eens...

Bericht 11 van 17
laatste antwoord

Ik heb naar je feedback gekeken, die ene negatieve die je gaf, was voor trage verzending.

m.
Bericht 12 van 17
laatste antwoord

Ik heb naar je feedback gekeken, die ene negatieve die je gaf, was voor trage verzending.

Ha die, ja dat was eigenlijk slecht geformuleerd, er was meer aan de hand maar dat kan je niet allemaal uit de doeken doen op zo'n FB... object werd pas geleverd na de tweede dreigmail van mij op zijn adres, waar de verkoper niet eens op reageerde, noch op voorgaande vriendelijke mails met de vraag waar mijn aankoop bleef... pfff... je kan geen boek schrijven in die FB's hé.

Bericht 13 van 17
laatste antwoord

Jongens...je hebt drie keuzen, positief, neutraal en negatief.

Lees wat er staat bovenaan...

In dit geval zou ik een neutrale geven, en zou de DSR's zelfs niet invullen.

Object werkt niet 100%, geen communicatie. Ik zie niet in waarom een positieve te geven...neutraal geeft hier het voordeel van de twijfel.. of heb ik het mis?

D.

Bericht 14 van 17
laatste antwoord

Weet niet hoor maar de verkoper heeft zonder problemen terugbetaald, bij veel verkopers zal je het item eerst moeten terugsturen voor je terugbetaling krijgt.

De verkoper handelde dus in vertrouwen want tenslotte kan je als koper een verkoper alles wijsmaken he.

Photobucket

Bericht 15 van 17
laatste antwoord

Met de informatie die we nu hebben, lijkt het mij moeilijk om op dit moment zomaar ervanuit te gaan dat een neutrale op zijn plaats is!

- het kan evengoed gaan om een internationale zending waarbij een taalbarrière voor probs zorgt

- wie is de verkoper? is het iemand die dagelijks honderden transacties doet en waarbij vrij veel zaken geautomatiseerd verlopen of is het een eerder kleinere?

Iedereen die al eens kocht bij grootverkopers op ebay zal wel weten dat de communicatie daarmee tot het absolute minimum beperkt is gewoon omdat alles opvolgen dan nog moeilijk wordt. Het zijn vaak ook net die verkopers die hun geen zorgen maken over een terugbetalingske...

De tijd die ze zouden moeten investeren in oeverloze discussies is voor hen verloren tijd en dan betalen ze liever onmiddelijk terug zonder teveel gepalaver.

In mijn ogen gaat het nog steeds om:

- er is een verkoop waarbij een probleem zich stelt

- de verkoper lost het op door onmiddellijke terugbetaling

Conclusie: So What??? Problem solved!

En nu ga ik doen zoals de verkoper... er niet al te veel tijd in steken want er zullen altijd wel voor- en tegenstanders zijn en is dit een ellenlange discussie waard? Ik denk het niet, daarvoor is mijn tijd mij ook te dierbaar 😉

-- Bewerkt door hetzijspoor om 29 Feb 2012 20:23 CET

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 16 van 17
laatste antwoord

Alleszins bedankt aan iedereen voor de antwoorden.

Marc.

Bericht 17 van 17
laatste antwoord