annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

graag advies

Ik koop vanmiddag dit object
250515605984
Bij de koopafwikkeling staat,PAY PAL en overschrijving.
Vermits er geen bankgegevens vermeld zijn,besluit ik vanavond te betalen met pay pal.Betaal altijd onmiddellijk,en ik hoorde niets,TOT NU!
Krijg een mail
-HI, ER STAAT DUIDELIJK IN MIJN AANBIEDING DAT IK GEEN PAY PAL WIL,IK HEB GEEN REKENING EN IK MOET ER GEEN HEBBEN.
In de mail is trouwens geen rekeningnummer vermeld om een overschrijving uit te voeren.

Niet bepaalt vriendelijk maar ja .
Mijn betaling staat in afwachting,maar is het zo dat een verkoper pay pal kan weigeren ,door het gewoon te vermelden in de aanbieding ,terwijl het bovenaaan wel bij betalingsmethoden staat.
Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

graag advies

Tja eBay verplicht de nieuwe verkopers Paypal aan te bieden, en als Paypal bij de betalingsmethodes staat moet de verkoper het eigenlijk aanvaarden.
Hier staat wel duidelijk in de beschrijving dat de verkoper geen Paypal wil. Een slimme verkoper stuurt onmiddellijk na de verkoop een mailtje met het rekeningnummer, waarbij hij of zij nog eens vriendelijk vraagt Paypal niet te gebruiken.
Maar goed als Paypal bij de betalingsmethoden staat kan de verkoper eigenlijk niet weigeren, en de aanbieding is in strijd met het eBay-regelement, je zou dit kunnen melden aan eBay.

m.

m.
Bericht 2 van 7
laatste antwoord

graag advies

Eigenlijk is dit een probleem dat eBay zelf heeft veroorzaakt :

een verplichting om PayPal aan te bieden als betalingsmiddel en geen controle uitvoeren of de aanbieder wel degelijk een PP account heeft.

Sommige verkopers zonder PP account proberen het dan maar door te vermelden dat PP betalingen niet aanvaard worden en zijn inderdaad niet slim genoeg om hun rekeninginformatie te vermelden bij Overschrijving Xpress.

eBay zou best verplichten om de rekeninginformatie te vermelden tenminste als er verzonden moet worden.
zowie
Bericht 3 van 7
laatste antwoord

graag advies

Nog een bedenking,
moest eBay een controle uitvoeren of een verkoper wel degelijk een PP account heeft dan zouden er minder nieuwe verkopers bijkomen ]:)
zowie
Bericht 4 van 7
laatste antwoord

graag advies

Ondertussen niets meer gehoord van de verkoper,nog altijd geen rekeningnummer ontvangen.
Smeken ga ik daar niet om,een aantekening van niet betaler kan ik niet krijgen:-x
Bericht 5 van 7
laatste antwoord

graag advies

En het is dikwijls zo dat er problemen zijn met nieuwe verkopers,daarom is die maatregel ingevoerd.
Een tijdje geleden koop ik een baby tshirt(maat 56) bij een nieuwe verkoper,betaal per overschrijving.Na 1 week krijg ik een mail van de verkoper om 1,10 euro nog extra over te schrijven,voor een enveloppe van de post ...JUIST IS JUIST..waren haar woorden.
Prijs van T shirt was 4 euro+2 euro verzendkosten en als ik niet nog extra 1,10 euro overschreef werd er niet verzonden.

Zoiets minuscuul weegt nog geen 100 gr en kan zelfs in een klein enveloppeke.
Bericht 6 van 7
laatste antwoord

graag advies

Daarom geef ik liever iets meer bij ervaren verkopers dan bij starters.Maar ja mijn dochter vond dit een mooi kleedje.
Zal morgen eens gaan zoeken of ik dat nog ergens in een winkel vind,
Bericht 7 van 7
laatste antwoord